הפרסום באינסטגרם מאפשר למותגים ולעסקים בכל גודל לשפר את הנוכחות שלהם באינטרנט וליצור קשר עם לקוחות ועם מתעניינים. במאמר הזה תוכלו ללמוד איך לפרסם באינסטגרם וגם לקבל כמה טיפים מועילים לניהול קמפיינים ברשת החברתית.

פרסום באינסטגרם - מוטו

אינסטגרם היא רשת חברתית לשיתוף תמונות ווידאו, והחזון שלה הוא לתפוס רגעים ולשתף בהם. להבדיל מחברת האם שלה פייסבוק, אינסטגרם היא פלטפורמה הקיימת כדי לספר סיפורים בצורה ויזואלית ומפרסמים רבים כבר הבינו את כוח הפרסום שבה. אינסטגרם דוברת שפה אוניברסלית – דימויים, ומאפשרת למשתמשים להשתתף באירועים היסטוריים חשובים. לכן, אין פלא שמספר המשתמשים בה גדל משמעותית: ממיליון משתמשים ב-2010 לכמליארד משתמשים פעילים בחודש ב-2018, כ- 80% מהם מגיעים מחוץ לארצות הברית. בישראל בלבד יש 1.6 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ומיליון משתמשים פעילים ביום.

גם שיעור המעורבות באינסטגרם גבוה בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות, ומדי יום משתמשים מעלים לרשת 95 מיליון תמונות וסרטונים ולוחצים על כפתור הלייק כ-4.2 מליארד פעמים ביום. 300 מליון יוזרים משתמשים בפיצ'ר הסטורי של אינסטגרם מדי יום.

אינסטגרם פופולרית בעיקר בקרב שתי קבוצות גיל:

בני 18–24 (המכונים young millennials)

בני 25–34 (המכונים maturing millennials)

לכן, מותגים ועסקים מכל תחום שקהל היעד שלהם הוא צעירים בני 18 ועד 34 יכולים להרוויח מהפרסום באינסטגרם.

פרסום באינסטגרם - מצא את ההבדלים

עוד בטרם הושק הפרסום באינסטגרם עסקים ומותגים תמיד השתלבו בקהילה של אינסטגרם. בגלל ייחודה של הפלטפורמה חשבונות עסקיים יכולים להשתלב בה בטבעיות, והמשתמש הממוצע לא יבחין בקלות בין תמונות שהועלו בידי חשבון עסקי לבין אלו של חשבון פרטי. בנוסף, באינסטגרם, בניגוד לפייסבוק למשל, 50% מהמשתמשים נחשפים לתכנים ממקורות לא מוכרים, ומשתמשי אינסטגרם אינם נוטים לחסום חשבונות עסקיים, בייחוד אם הם כוללים תמונות יפות ומעוררות השראה. וכאן נכנס נושא הפרסום באינסטגרם.

כיום, נכון ל- 2018, ישנם יותר מ- 25 מליון חשבונות עסקיים פעילים באינסטגרם ו-2 מליון מפרסמים פעילים ויותר מ- 80% מבעלי חשבונות אינסטגרם עוקבים אחרי פרופיל אינסטגרם עסקי.

פרסום באינסטגרם - דוגמה לקמפיין מיתוג

אפשרויות הפרסום באינסטגרם

ברוב הארצות שבהן הפרסום באינסטגרם פעיל יש שתי אפשרויות פרסום:

Promoting ads – בדומה לכפתור ה- boost post של פייסבוק, כפתור ה-promote מתחת לכל פוסט בפרופיל מאפשר לקדם את הפוסט עצמו לקהל רחב ובמהירות ולזכות את הפוסט ביותר user engagements- לייקים, ביקורים בפרופיל, תגובות ועוד.

 

פרסום דרך ה- Facebook Ad Manager.
היא כוללת ארבעה סוגי מודעות: תמונה, וידאו, קרוסלה וסטורי, וכמה יעדי פרסום בהם:

 פרסום באינסטגרם - סוגי יעדים

דוגמאות לקמפיינים של פרסום באינסטגרם

 

פרסום באינסטגרם - דוגמה לקמפיין

דוגמה לקמפיין מעורר השראה.

פרסום באינסטגרם - קייס סטאדי

בעקבות קמפיין פרסום באינסטגרם בלבד הגיע מותג היוגורט Chobani ל-4 מיליון משתמשים בארצות הברית ולשיפור גדול בחשיפה של המותג.

 

שאלות ותשובות על הפרסום באינסטגרם

איך נראות מודעות באינסטגרם?

מודעות הפרסום באינסטגרם נראות כמו פוסטים רגילים באתר, ההבדל הבולט ביותר הוא תגית "sponsored" כחולה מעל התמונה. כמו כן, ייתכן שהמודעות יופיעו בפיד של משתמשים שאינם עוקבים אחרי אותו מותג.

פרסום באינסטגרם - דוגמה לפוסט ממומן

תמונה: blog.business.instagram.com

אילו יעדים אפשר להשיג מהפרסום באינסטגרם?

הפרסום באינסטגרם עוזר להשיג כמה יעדים שיווקיים החל מהגדלת המודעות למותג ועד להגדלת התנועה לאתר והמכירות.
כמו בפייסבוק, גם באינסטגרם אפשר להוסיף כפתור קריאה לפעולה למודעה ולהזמין את המשתמשים לקנות ישירות מהאתר, להוריד אפליקציה, להירשם או לבקר באתר.

פרסום באינסטגרם לתגובה ישירה

תמונה: blog.business.instagram.com

למי מתאים הפרסום באינסטגרם?

אינסטגרם טוענים שהפרסום בפלטפורמה שלהם מתאימה לעסקים בכל גודל. אבל בהתחשב באופי של הרשת החברתית ובקהל המשתמשים שלה, אפשר לומר שהפרסום באינסטגרם מתאים בעיקר לעסקים הפונים ללקוחות (B2C) כגון אתרי קניות, יצרנים ומותגים.

אילו מודעות אפשר ליצור באינסטגרם?

מודעות תמונות – פורמט המודעות הבסיסי ביותר, ובאמצעותו עסקים יכולים להציג את העסק באור אחר באמצעים ויזואליים ולהוסיף קריאה לפעולה.
מודעות וידאו – אפשר ליצור מודעות וידאו באורך של עד 60 שניות ולהוסיף לכוח הוויזואלי שיש לתמונות גם צלילים ותנועה.
מודעות קרוסלה – מודעות הכוללות עד 5 תמונות ומאפשרות למשתמשים להחליק ולצפות בכל התמונות, ולבקר באתר דרך כפתור הקריאה לפעולה.

 

סוגי מודעות פרסום באינסטגרם

מהן הדרישות והמגבלות לפרסום באינסטגרם?

בדומה לפלטפורמות פרסום אחרות באינטרנט, גם לאינסטגרם יש רשימה של דרישות בנוגע לעיצוב המודעות:
– מספר התווים המקסימלי במודעות פרסום באינסטגרם מוגבל ל-300 תווים ו- 30 האשתגים.
– גודל התמונה המומלץ הוא 1080X1080 פיקסלים.
– גודל התמונה המינימלי הוא 600X600 ו-600X315 לתמונות אופקיות.
– מודעות וידאו: רזולוציה מינימלית של 72 פיקסלים, בין 3 ל-60 שניות ובגודל מקסימלי של 30 מגהבייט.

טיפים לפרסום באינסטגרם

1. ליצור מודעות רלוונטיות לקהל היעד

ההמלצה הזו אולי נשמעת מובנת מאליה, אבל מכיוון שאינסטגרם ציפו מעסקים שיפציצו את המשתמשים בדימויים לא רלוונטיים הם הוסיפו אפשרות להסתיר מודעות מזרם העדכון. כמו בפייסבוק גם באינסטגרם, ככל שלמודעות שיעור מעורבות גבוה יותר כך הן יוצגו ליותר משתמשים. לכן, כדי שהמודעות לא יוסתרו על ידי המשתמשים, מומלץ ליצור אסטרטגיה המתמקדת רק בנושאים שידברו אל קהל היעד.

2. להשתמש בקמפיינים הראשונים כדי ללמוד על קהל היעד

אם עבר זמן מאז השתמשתם באינסטגרם לשיווק העסק, ייתכן שאתם לא מעודכנים בהעדפות של קהל המשתמשים: אילו תמונות יעניינו אותם, אילו קריאות לפעולה יניעו אותם לפעולה, ואילו מסרים יזמינו מעורבות. לכן מומלץ להשתמש בקמפיינים הראשונים כדי ללמוד על קהל היעד. במקום להתמקד בהגשמת היעדים השיווקיים, כדאי לערוך קמפיינים בהיקף קטן ולפיהם לתכנן קמפיינים מכווני מטרה בהיקפים גדולים יותר.

3. לבחון כמה סוגי מודעות (Split Test)

הדרך הטובה ביותר ללמוד אילו סוגי מודעות, דימויים קריאות לפעולה עובדים הכי טוב על קהל היעד כדאי לערוך Split test ולבחון כמה גרסאות של המודעות. בנוסף, אפשר גם לבחון את יעילות פרסום המודעות לפי זמן הפרסום.

4. להשתמש במיתוג מאוד מרומז

אמנם מפתה למקד את כל המודעות במותג, אבל כשמנסים לעורר עניין אצל משתמשים המחפשים דימויים יפים, דחיפה אגרסיבית של המותג עלולה להרחיק אותם. גם את הלוגו מומלץ לא להבליט מדי, ואם אפשר – לא להציג אותו בכלל ולהחליף אותו באלמנט אחר המזוהה עם המותג.

פרסום מותגים באינסטגרם - דוגמה

צילום מסך: instagram.com/mailchimp

5. להגביל את הטקסט למינימום

אמנם הכלל שקבעה פייסבוק המגביל את שיעור הטקסט במודעות תמונה ל-20% אינו תקף באינסטגרם, אבל רצוי לאמץ אותו כדי לשפר את היעילות של הקמפיין. ככלל, המודעות באינסטגרם צריכות להתמקד בדימוי ולא בטקסט, ואם חייבים להעביר מסר מילולי כלשהו, רצוי לקצר אותו, לשלב אותו בתיאור של התמונה או להוסיף אותו לתמונה בדרכים יצירתיות (למשל, בתוך בועת דיבור כמו בקומיקס).

6. להשתמש בתוכן גולשים במודעות

לרוב המשתמשים אין התנגדות שמותגים ישתמשו בצילומים שלהם, ולתוכן שנוצר בידי גולשים יש מקדם אמינות ואותנטיות גבוה. מחקרים מראים שתמונות של גולשים המופיעות בדפי המוצרים משפרות את שיעור ההמרה ב-4.6%, ואם הגולשים מגיבים לתמונות, שיעור ההמרה גדל פי שניים ל-9.6%. לכן, שילוב תמונות או סרטוני וידאו שצילמו משתמשים במודעות פרסום באינסטגרם (באישור המשתמשים כמובן) יכול לשפר את האמינות ואת ההצלחה של הקמפיין.

7. להשתמש באפשרויות המיקוד של פייסבוק

כמו פייסבוק, אינסטגרם מאפשרת לתקשר עם לקוחות קיימים וגם עם לקוחות פוטנציאליים כמו משתמשים שביקרו באתר, התעניינו במוצר כלשהו אך לא השלימו המרה. רצוי להשתמש בכלי קהלים מותאמים אישית כדי להגיע אל אותם משתמשים ולהפוך אותם לעוקבים או ללקוחות באמצעות מודעות פרסום מותאמות אישית הכוללות מבצעים ייחודיים ותמונות המציגות את המותג בצורה חיובית ואנושית.
בנוסף, כדאי ליצור Lookalike Audiences ולמצוא לקוחות או עוקבים פוטנציאליים לפי הדמיון ללקוחות הקיימים.

המלצות כלליות לקידום עסקים באינסטגרם

גם עסקים שאינם מפרסמים באינסטגרם יכולים להיות חלק מהרשת החברתית וליהנות משיעור המעורבות הגבוה שהיא מציעה. להלן מדריך קצר לקידום לא ממומן באינסטגרם:

השתלבות בקהילה: באופן כללי מומלץ לא להסתפק בלהעלות תכנים אלא גם להשתלב בקהילה, כלומר לעקוב אחר חשבונות רלוונטיים (שותפים לעשייה של המותג ותומכים בו, דמויות משפיעות בקהילה וכדומה); להתייחס לתגובות לפוסטים, לענות לשאלות ולקבוע מדיניות תגובה לתגובות שליליות ופוגעניות.

יעדי השיווק: מומלץ גם לשלב את אסטרטגיית הקידום באינסטגרם ביעדי השיווק הכלליים של המותג: האם המטרה היא לעורר מודעות למותג או להגיע לקהל יעד חדש?

תוכן: כמובן שמומלץ להעלות דימויים ויזואליים באיכות גבוהה, המתאימים לפלטפורמה ומשתלבים באופי המותג. מומלץ לגוון בדימויים ובנושאים אבל לשמור על אחידות לאורך זמן.

קמפיין שיווק באינסטגרם

תמונה: econsultancy.com/blog

 

טקסט והאשטאגים: מומלץ להסתפק בתיאורים קצרים וענייניים, ולשלב האשטאגים (#) כשהם רלוונטיים, אבל לא להרבות בהם כדי לא להאפיל על הפשטות והישירות של הפוסט.

בקידום פוסט ממומן באינסטגרם המגבלות הן עד 4 שורות טקסט (בסביבות 120–150 תווים כולל רווחים), ועד 3 האשטאגים רלוונטיים. הוספת קישורים לפרופילים אחרים חייבת להיות מוסכמת על שני הצדדים.

המלצות לפרסום וידאו באינסטגרם

סאונד: כל הסרטונים מתנגנים אוטומטית בלי סאונד באופן אוטומטי, והמשתמשים יכולים לבחור ולהפעיל את הסאונד בלחיצה. לכן חשוב לעצב את התוכן כדי שיתאים לתצוגה שקטה, ולראות בסאונד ערך מוסף, וכמובן לוודא שהסאונד לא יצרום ויגרום למשתמש לעבור הלאה.

תנועה: ונמצא שהמשתמשים נוטים לדלג על סרטונים שנראים סטטיים בהתחלה, לכן באופן כללי מומלץ להוסיף תנועה לסרטון כבר בפריימים הראשונים.

פרסום סטוריז באינסטגרם

בעקבות האפליקציה המצליחה סנאפצ'אט, אימצה גם אינסטגרם את הפיצ'ר סטוריז (Stories), המאפשר למשתמשים לפרסם תכנים הנעלמים לאחר 24 שעות. התוכן של הסטוריז לא מופיע ב"פיד" הכללי של אינסטגרם, אלא בחלקו העליון של המסך. שם אפשר לצפות בסטוריז של חברים או של חשבונות מועדפים.

בסטוריז של אינסטגרם ניתן לפרסם תמונות וסרטונים ולקשט אותם באמצעות סטיקרים, טקסט וסאונד. ניתן גם להוסיף האשטגים ומיקום וגם לתייג חברים. אחד הפיצ'רים המגניבים של הסטוריז הוא האפשרות לבצע סקר בקרב הצופים, כך למשל אושיית אופנה יכולה להתייעץ עם העוקבים שלה איזו נעל כדאי לה לקנות או האם לשנות את התסרוקת שלה.

טיפים לפרסום סטוריז באינסטגרם

  1. לשתף תוכן מאחורי הקלעים – אינסטגרם נתפסת כאפליקציה שמיועדת רק לתמונות וסרטונים מלוטשים ומופקים בקפידה, לכן דווקא תכנים אותנטיים יכולים להתבלט ולמשוך את תשומת הלב של הגולשים. הטכניקה הזו יכולה לשמש מותגים בכל סדר גודל. אפילו מסעדה שכונתית יכולה להעלות סטורי עם המנות שמחכות לסועדים היום במסעדה, כדי למשוך אנשים להגיע.
  2. להשתמש במשפיענים (Influencers) – מותגים יכולים לאפשר לקובעי דעה ברשת להשתלט על חשבון האינטסגרם שלהם ולתת להם להעלות סטוריז מהחוויה האישית שלהם עם המותג, או לחלופין לשתף פעולה עם אותם משפיענים, כדי שיעלו תכנים אותנטיים בחשבונות האישיים שלהם וישתפו את העוקבים שלהם בהתנסות שלהם עם המותג.
  3. תקשורת אישית – הסטוריז מאפשרים למותגים ליצור עם העוקבים שלהם תקשורת של אחד על אחד. מותגים רבים מאפשרים לעוקבים שלהם לשאול אותם שאלות והם עונים להם בסטוריז באמצעות מודעת תמונה או וידיאו.
  4. Live – כל הנושא של שידורים חיים באינסטגרם תפס תאוצה ואפשר לראות שגם בפייסבוק שידורי ה-live מעודדים מעורבות גבוהה. הסטוריז של אינסטגרם הוא הפלטפורמה המושלמת לזה. שידורי ה-live אינם מצריכים הפקה, מצלמות מקצועיות ואפילו לא עריכה. כל אחד יכול לשלוף את הסמארטפון שלו מהכיס ולהתחיל לשדר לכל העוקבים שלו תכנים (תמונות או סרטונים) בלייב. השידורים יהיו קצרים בהרבה מאלה של פייסבוק, אבל הם בהחלט עושים את העבודה.

איך לנצח את אלגוריתם הדירוג של אינסטגרם?

לאחרונה אינסטגרם הוסיפה אלגוריתם דומה לזה של פייסבוק, במטרה לסנן את התכנים ולהציג למשתמשים את הפוסטים שלדעתה יעניינו אותם יותר. עדיין לא ידוע אם אינסטגרם תציג את כל הסטוריז בסדר כרונולוגי או שהיא תעקוב אחרי האלגוריתם אבל אין ספק שסטוריז מאפשרים למותגים להישאר בתודעה של משתמשים, גם אם התוכן שלהם לא תמיד בראש הפיד.

תזמון פוסטים

בחודשים האחרונים אינסטגרם הוציאה עדכון נוסף ומשמעותי במיוחד עבור מפרסמים – תזמון פוסטים. לפני כן היו אמצעים לא רשמיים שענו על הצורך הזה של תזמון, כמו כלים ששולחים למפרסם תזכורת, או אפליקציות חיצוניות שמתזמנות באופן אוטומטי את הפוסטים, אבל עכשיו אינסטגרם מאפשרת למפרסמים להעלות פוסט מראש ולפרסם אותו רק במועד שנקבע מראש. התמיכה הזו אינה זמינה באינסטגרם עצמה, אבל זה הכי קרוב לזה. התמיכה מתווספת ל-API של אינסטגרם, שזמין לכל השותפים של פייסבוק ואינסטגרם וזה מאפשר לנהל כמויות גדולות של תוכן, אנשי צוות מרובים וחשבונות אינסטגרם רבים בקלות ובבטחה.

לסיכום, כשמפרסמים מוצר, שירות או מותג באינסטגרם חשוב להתאים את המודעה לקהל היעד, אך גם לאפליקציה עצמה, שמטרתה להעביר מסרים באמצעות דימויים ויזואליים (תמונות וסרטונים) וכמה שפחות טקסט. שלבו בפיד ובסטורי גם תמונות מעוצבות ומושקעות, אך גם תמונות וסרטונים אותנטיים, הקפידו על הוספת האשטגים רלוונטיים כדי להגיע לכמה שיותר אנשים והקפידו לעקוב אחר משתמשים נוספים ולהשתלב בקהילה

לקריאת מידע נוסף על שיווק באינסטגרם