אינסטגרם השיקו אתמול את face filters, חיקוי מדויק למדי לפילטרים האהובים של סנפאצ'ט. בשלב זה השיקו אינסטגרם רק שמונה פילטרים והם מאפשרים להוסיף לתמונות הסלפי או לתמונות של חברים כל מיני אלמנטים כמו כתר מוזהב, אוזניים ואף של קואלה, משקפי גיקים, איפור מחליק קמטים ועוד.
Face filters ועוד שלושה פיצ'רים חדשים הגיעו לכל המשתמשים באפליקציה דרך iOS או אנדרואיד. הפיצ'רים הנוספים כוללים מחק המאפשר להסיר את השרבוטים שנוספו לתמונה, אבל הוא אינו יכול לעבד תמונות בצורה מתקדמת כמו המחק של סנאפצ'ט; אפשרות להחזיר לאחור סרטוני וידאו ולנגן אותם מהסוף להתחלה, והפיצ'ר המקורי היחידי: אפשרות להקליד האשטאג ולהדביק אותו ל-stories, בדומה לסטיקרים הלוקאליים של סנאפצ'ט. לחיצה על הסטיקר תוביל לעוד פוסטים פומביים וקבועים שהשתמשו באותו האשטאג.
שלא כמו בסנאפצ'ט, הפילטרים של אינסטגרם אמורים לשנות את הפנים בעדינות במקום לעוות אותם או לכסות אותם לחלוטין. כמו כן, הוספת הפילטרים אמורה להיות יותר פשוטה ואינטואיטיבית בהשוואה לסנאפצ'ט. שתי תכונות אלה אמורות לקרוץ לקהל המבוגר יותר. בשלב זה אינסטגרם לא הודיעו על הוספת פילטרים ממומנים, אבל אפשר להניח שמתישהו הם יקבלו השראה גם מכלי הפרסום הזה של סנאפצ'ט.
הפילטרים היו הפיצ'ר האחרון שטרם הועתק מסנאפצ'ט לאינסטגרם סטוריז, אחרי שאינסטגרם גנבו בלי בושה את האפשרות להעלות תמונות בפורמט של מצגת, לשלוח הודעות פרטיות מוגבלות בזמן ועוד. כך, למשתמשים חדשים לא נשארות סיבות להתוודע לסנאפצ'ט סטוריז המקוריים (במיוחד אם הם עברו את הגיל הממוצע של משתמשי סנאפצ'ט) ולהעדיף אותה על פני השיבוט של אינסטגרם. מספר המשתמשים באינסטגרם סטוריז עומד היום על 200 מיליון משתמשים ביום, והוא כבר עובר את סך כל 166 מיליון המשתמשים בסנאפצ'ט. העתקת הפיצ'רים הייחודיים לסנאפצ'ט תורמת להגדלת הפער בין שתי הרשתות החברתיות ועוצרת את הצמיחה של סנאפ. מצד שני, אחרי שאינסטגרם העתיקו את כל הפיצ'רים של סנאפצ'ט, בעתיד הם יידרשו להפגין יותר מקוריות.