אם אתם מפעילים חשבון עסקי באינסטגרם עבור המותג שלכם אבל עדיין לא מקבלים את התוצאות הרצויות מהעוקבים שלכם, הפוסט הזה נכתב בדיוק בשבילכם.
בכתבה זו נחלוק איתכם את סוגי הפעילויות שכדאי שתבצעו באינסטגרם כדי להגדיל את המעורבות של הקהל שלכם וגם את מספר העוקבים שלכם. יכול להיות שחלק מההמלצות ישמעו לכם הגיוניות ומובנות מאליהן, אבל לא כל החברות והמותגים מיישמים אותן בהתאם. יאללה, מתחילים!
אילו פוסטים כדאי שתשתפו עם העוקבים שלכם?
1. תמונות של המותג
בואו נגיד שלא גילינו לכם את אמריקה עכשיו: הדרך העיקרית להגדיל את המעורבות של העוקבים שלכם באינסטגרם היא כמובן על ידי העלאת תמונות של המוצר שלכם. מחקרים מראים ש-60% מהמשתמשים מחפשים מוצרים באינסטגרם, ו- 72% קונים מוצר בעקבות תמונה שראו באינסטגרם. אז כשאתם מעלים תמונה, כדאי לכם לשים דגש על תמונות יפות שמושכות את העין ומציעות מידע שימושי לצופים. לדוגמה, תמונות שמראות מוצרים חדשים שהחברה שלכם (או החברה שאתם מקדמים) השיקה והיכן ניתן להשיג אותם.
בדוגמה הזו, מייקל קורס משיקים שעון במהדורה מוגבלת וקוראת לעוקבים לרכוש אותו, כשהם מבטיחים שכל רכישה תעזור להאכיל ילדים רעבים.
תוכלו להציג את התמונות בדרך שמראה רעיונות לכיצד להעניק אותם במתנה לחגים, ימי הולדת או מועדים מיוחדים, כמו שעשו המותגים Bath and Body Works:
ומותג האיפור Mac Cosmetics לוולנטיין:
אל תדאגו, לא כל התמונות שלכם צריכות להיות מצולמות באופן מקצועי, הרבה מהמשתמשים יעריכו אותנטיות ותמונות של "מאחורי הקלעים", עם זאת, אל תשכחו שפרופיל אינסטגרם בסופו של דבר הוא ערוץ המיועד לשיווק באינסטגרם ומשמש כמעין חלון ראווה שבו אתם רוצים להראות את המוצרים שלכם בדרך המעניינת והטובה ביותר. שימו לב לצלם בתאורה טובה ולהשתמש במצלמה באיכות מספקת.
ומה אם אתם לא משווקים מוצר מוחשי שיכול להצטלם? חכו לסעיף הבא…
2. תמונות לייף סטייל
בעוד ש- 65% מהפוסטים באינסטגרם מקבלים את המעורבות הגדולה ביותר מצד הקהל בעקבות תמונות של מוצרים, תמונות המציגות לייף סטייל מקבלות 43% מעורבות, ולכן אתם מוכרחים להתייחס לסוג זה של פוסטים. חשוב מאוד והגיוני שחשבון אינסטגרם של עסק מסוים יגוון בצילומי אורח חיים לצד צילומי המותג. תמונות לייף סטייל יכולות להיות מגוונות אבל ההמלצה היא לשמור על קו מסוים ואחיד שיתחבר לקמפיין ספציפי. מה הכוונה לצילומי לייף סטייל? לדוגמה, אם אתם משווקים מוצרים לתינוקות וילדים, אתם לא תמיד צריכים להתמקד על המוצר עצמו, אלא על תמונות שמראות אורח חיים של אמהות או אבות משחקים עם הילדים שלהם ו"על הדרך" משתמשים במוצר שלכם.
תמונות לייף סטייל של The Children's Place:
אם אתם לא משווקים מוצר מסוים, אלא שירות, תמונות לייף סטייל הן הדוגמה הטובה ביותר שאתם יכולים להראות בחשבון האינסטגרם שלכם.
בדוגמה הזו ניתן לראות את סוכנות הנסיעות Viva מציגה תמונת "לייף סטייל" טרנדית בצ'ינקווה טרה, שזה אחד ממקומות התיירות האיטלקיים אותם היא משווקת, ותודו, זה עושה חשק!
אם אתם בין קמפיינים, זה בסדר להעלות תמונות לייף סטייל גנריות אבל חשוב שהשפה תהיה זהה ותתחבר לשאר הנכסים הדיגיטליים שלכם.
3. תמונות מאחורי הקלעים
לא פעם ולא פעמיים נתקלנו במשפט "אנשים רוצים להרגיש שהם עושים עסקים עם חברים שלהם". שיתוף תמונות של מאחורי הקלעים עם העוקבים שלכם יעשה את העבודה. סוג כזה של תמונות יעניק הצצה שעוקבים לא היו יכולים להיחשף אליהן בדרך אחרת, ואין דרך טובה יותר להציג זאת מאשר בפלטפורמה הכי ויזואלית שיש, במיוחד אם המותג שלכם לא משווק מוצר פיזי, אלא שירות.
תוכן של מאחורי הקלעים הוא מצוין מכמה סיבות:
- הוא מראה את האנושיות של החברה
- מראה שכיף לעבוד בה
- חושף את האהבה לחברה, לתעשייה ולחברי הצוות
- מראה שאפשר גם לצחוק אם וכאשר נעשות טעויות, כולנו בני אדם אחרי הכול…
תכנים של מאחורי הקלעים מראים את האנשים מאחורי המותג, ואתם ממש לא חייבים להגביל את עצמכם רק בתמונות, השתמשו באינסטגרם סטורי ובווידאו לייב כדי לתת לעוקבים שלכם להכיר אתכם יותר ויותר. אל תחששו מלהראות את הצוות שלכם. אם אתם גאים באנשים שעובדים לצידכם ובתפקידים שהם ממלאים, אתם בקלות יכולים להפוך אותם לשגרירים הטובים ביותר של המותג שלכם, תוך שאתם מראים אותם מדברים על העשייה שלהם ועל כמה נפלא וכיף לעבוד בחברה שלכם ולנהל את המותג שלכם.
4. וידאו
סרטוני וידאו יכולים לומר הרבה יותר מ-1,000 מילים. להראות את המותג שלכם בפעולה לפעמים יהיה הרבה יותר מגניב ומושך מאשר תמונה סטטית. סרטוני הדרכה בסגנון 'עשו זאת בעצמכם' או 'how to' יעניקו לקהל שלכם ערך מוסף ויוסיפו עניין ומעורבות רבה לעמודי האינסטגרם שלכם.
כדאי מאד להתחשב באנשים עובדים שלא תמיד יכולים להתפנות לשמיעת הווידאו ולפרסם את הסרטונים שלכם בשעות אחר הצהריים-ערב כדי ליצור מעורבות גבוהה יותר.
טיפים נוספים ליצירת מעורבות גבוהה עם העוקבים שלכם:
- בדקו מה עבד לכם בעבר – נברו אחורה בפרופיל האינסטגרם שלכם ובדקו מה היו הפוסטים המוצלחים יותר ומה לכולם יש במשותף. האם השתמשתם באותם האשטאגים בכל אחד מהם? האם הם דיברו על אותו הנושא? מי היו העוקבים שהתעניינו בהם? אם אתם יכולים לכמת את הדאטה הזו על ידי אחד מכלי האנליזה של אינסטגרם, תוכלו לזהות תבניות וסוגי פוסטים שתרצו להשתמש בהם בעתיד.
- לשאול לא עולה כסף – אם יש לכם מספר מספק של עוקבים ואתם חושבים שהם ייתנו לכם תשובה כנה, למה שלא תשאלו אותם מה הם היו רוצים לראות עוד בעמוד שלכם? אתם יכולים לייצר תמונה עם כיתוב ששואל את השאלה הזו, או לייצר סקר בסטורי. אתם לא יכולים להפנות אנשים ללינקים מתוך הפוסט, אבל אתם בהחלט יכולים להגיד להם להסתכל בלינק ב-“bio” שלכם!
- האשטאגים- אם האשטאגים הם הקטע שלכם, אתם בכיוון הנכון. הבית האידיאלי להאשטאגים הוא אינסטגרם, כיוון שהרבה אנשים מחפשים מותגים שונים או תמונות על ידי חיפוש האשטאג שמעניין אותם לעקוב אחריו. חשבונות אינסטגרם שמשתמשים באשטאג אחד לפחות בפוסט מקבלים בממוצע כ- 13% יותר חשיפה מפוסטים ללא האשטאגים בכלל. אינסטגרם הוא קורת גג לקהילות רבות, בעיקר בתחומי אופנה, כושר, יופי ואוכל, וההשטאגים בקטגוריות האלו הם רבים. כדי למצוא את אלו שהקהל הפוטנציאלי שלכם יהיה מעוניין בהם, בדקו האשתאגים שונים בהם משתמשים מתחרים שלכם או שמות גדולים מהתחום שלכם.
- אבל אל תלכו רחוק מדי עם ההאשטאגים – אם אתם מוצאים את עצמכם משתמשים בהמון האשטאגים, קחו צעד קטן אחורה ותשאלו את עצמכם אם הם באמת רלוונטיים לפוסט שלכם. אם תפוצצו כל פוסט שלכם בהמון האשטאגים ותיוגים שונים, זה יגרום לעוקבים שלכם לחשוב שאתם לא יודעים מה אתם עושים, או גרוע יותר, שאתם מפיצים ספאם!
- בחרו את הפוסטים שלכם בקפידה – לא כל מי שעוקב אחריכם יתעניין בכל הפוסטים שלכם, אז אל תרגישו את הצורך להעלות פוסטים כשאין לכם מה להגיד או לספר. שימו את עצמכם בנעליים של העוקבים ותשאלו את עצמכם אם זה משהו שאתם תאהבו לראות לפני שאתם מפרסמים אותו. תחשבו איכות ולא כמות.
- אתם לא צריכים להיות אמנים – למרות שזה לפעמים נראה כך, אינסטגרם אינה גלריית אמנות, כמובן שאתם רוצים לוודא שהפרופיל שלכם נראה טוב ויזואלית, אבל אין צורך להשקיע שעות על עיצוב ואפקטים. העובדה שאינסטגרם מותאמת מאוד למובייל היא בגלל שהיא מתוכננת להיות פלטפורמה של "הרגע" עם תמונות ווידאו של כאן ועכשיו, וזה קל מאד לזהות תמונות שעוצבו בכבדות. כמו שאמרנו מוקדם יותר, העוקבים שלכם יעריכו כנות ואותנטיות ולא מאמץ יתר.
- אל תפיצו תכנים לא הולמים – אנחנו בטוחים שאתם יודעים זאת, אבל גם אם אתם משתמשים באינסטגרם לצרכים אישיים או לקידום העסק שלכם, שמרו עליו נקי מחטאים. אל תפרסמו תוכני עירום או תכנים מיניים, פעילות לא חוקית או כל פעילות אחרת שמתנגשת עם המדיניות של אינסטגרם; רק נזק יצא מזה.
- היו עצמכם – כן כן, קלישאתי כמו שזה נשמע, זה הדבר הנכון בחיים, וכך גם ברשתות החברתיות (כי הרשתות הן בעצם החיים, לא?). זכרו, העוקבים שלכם ממשיכים וימשיכו לעקוב אחריכם כי הם אוהבים אתכם ואת מה שאתם עושים, אז למה לקלקל זאת? בנוסף, זה יכול להוסיף לחץ גדול עליכם במובן של להציג את עצמכם בגרסה הכי טובה של עצמכם במדיה החברתית, וזה תמיד קל לזהות אם מישהו הוא לא אמיתי.
Bank of America לקחו את תחום הבנקים ה"משעמם" והכניסו לו הרבה חיים על ידי סירטונים, צבעוניות והתייחסות לטרנדים שונים בעולם. כאן ניתן לראות דוגמה לפוסט שהם העלו לשבוע האופנה, בו הם מקדמים סדרת טיפים להשקעה בביגוד הקיים וחיסכון בכסף
לסיכום, לפני שאתם מעלים פוסטים לאינסטגרם, חשבו על האסטרטגיה השיווקית שלכם, כוונו לקהל היעד שלכם, היו ערים לטרנדים והישארו נאמנים לעצמכם תוך כדי התמקדות בתכנים איכותיים, מעניינים ורלוונטיים למותג שלכם.
אם תקפידו על הדברים האלו, תצרו באז גדול בתחום שלכם ותוכלו להגדיל את המעורבות של הקהל בפרופיל האינסטגרם שלכם ולקבל תוצאות מספקות.
בהצלחה!