עדכון Helpful Content של גוגל הגיע בסוף השבוע האחרון גם לחיפושים בעברית ובשפות נוספות.

העדכון הושק באוגוסט 2022 והוא אמור להתמקד באתרים המציעים תוכן המוגדר על ידי גוגל כ"חסר תועלת", כלומר תוכן המשמש בעיקר לקידום במנועי חיפוש.

לפי ההודעה של גוגל, מטרת העדכון היא לעזור למשתמשים למצוא בקלות תוכן איכותי, כזה שנכתב בידי אנשים ועבור אנשים, ולהרחיק אותם מתוכן לא מקורי, באיכות נמוכה, המיועד בעיקר להביא תנועה ממנועי חיפוש.

עדכון האלגוריתם הצטרף לשורה של עדכונים שמטרתם לשפר את איכות תוצאות החיפוש בגוגל, בהם עדכון ביקורות המוצרים מאפריל 2021. לאחר ההודעה של גוגל, היו שהשוו אותו לעדכון פנדה משנת 2011, עדכון שהשפעתו על תחום קידום האתרים מורגשת עד היום.

נכון לעכשיו, ההשפעה של עדכון Helpful Content מורגשת פחות מזו של פנדה ועדכונים אחרים מהעבר. זה לא אומר שלא היו שינויים במיקומים – המיקומים הרי משתנים כל הזמן, ולרוב קשה לדעת בוודאות מה גרם לשינוי – באופן כללי, אין מגמה ברורה או רשימה מוסכמת של מנצחים מפסידים. וכן, עדיין יש תוכן זבל במיקומים גבוהים בגוגל.

אבל גם לא כדאי להקל ערך בהשלכות של עדכון Helpful Content על קידום אתרים בגוגל.

קודם כול, לגוגל יש אינטרס לשמור על תוצאות חיפוש רלוונטיות, אמינות ושימושיות. האינטרס הזה מתחזק ככל שמנוע החיפוש מציג יותר תוצאות מסוג Featured Snippets (כמו גרף הידע או "אנשים גם שאלו על…"), שבהן המידע נשלף מהאתרים ומוצג ישירות מגוגל. במילים אחרות, גוגל רוצים להמשיך ולשלוט בשוק החיפוש באינטרנט, ולשם כך הם צריכים להבטיח שתוצאות החיפוש לא יאכזבו את המשתמשים ויבריחו אותם לאתרים אחרים.

featured snippets בגוגל

מקור: https://www.semrush.com/blog/featured-snippet/

 

בנוסף, גוגל למדו מניסיון העבר שברגע שהם מכריזים על עדכון אלגוריתם או חושפים שינוי מתוכנן באלגוריתם החיפוש – רוב האתרים מתיישרים בהתאם. כך היה עם עדכון ההתאמה למובייל (שאומנם קיבל את הכינוי המאיים Mobilegeddon אבל השפיע פחות מהצפוי) ועם עדכון https שקדם לו.

 

מה ידוע על עדכון Helpful Content של גוגל?

לדוגמה, בחיפוש מידע על סרטים תינתן עדיפות לאתרים המציגים מידע מקורי על פני אתרים המתמצתים ביקורות שנכתבו באתרים אחרים.

 

מהו תוכן מועיל ולא מועיל?

גוגל פרסמו שתי רשימות של שאלות שיעזרו לכם להבין אם תוכן האתר הוא מועיל או חסר תועלת.

אם אתם עונים בחיוב על השאלות הבאות, אתם צפויים להישאר בצד המנצח של העדכון:


ולעומת זאת אם אתם עונים בחיוב על השאלות הבאות, כדאי לכם לשקול מחדש את אסטרטגיית התוכן:

במילים אחרות, אם אתם מבססים את התוכן על מחקר מילים וטרנדים, קונים חבילות תוכן בזול ולא דואגים שמומחה בתחום יסקור את התוכן (אם לא יכתוב אותו) – האתר שלכם עלול להיפגע בעדכון התוכן של גוגל.

 

אז מי על הכוונת?

תאורטית, הרבה אתרים עלולים להיפגע, בעיקר אתרים, מכל סוג, המייצרים תוכן אוויר המיועד למנועי חיפוש בלבד, כולל:

 

מה לעשות (ולא לעשות) כדי להגן על האתר מפני עדכוני תוכן?

 

בשורה התחתונה, גם אם לא ראיתם שינויים במיקומים או באיכות התוכן המוצג בראש תוצאות החיפוש, עדכון Helpful Content הוא איתות לגבי הכיוון שגוגל הולכים אליו ומתכוונים להשקיע בו. לא רוצים להישאר מאחור? צריכים עזרה בסקירה ועדכון אסטרטגיית התוכן? צרו איתנו קשר.