פייסבוק הודיעו אתמול שיאפשרו למשתמשים לעקוב אחרי שיחות ברשת החברתית באמצעות hashtag, הוא הסימן # שמקדים מילת מפתח, נושא, או אירוע כלשהו ומשמש באתרים חברתיים כמו טוויטר, גוגל פלוס ואינסטגרם כסימן מוסכם המתאר את נושא השיחה.
ההאשטאגים הם "רק הצעד הראשון שיעזור לאנשים לגלות יותר בקלות מה אומרים האחרים לגבי נושא ספציפי ולהשתתף בדיונים פומביים." בחודשים הקרובים יתוספו גם Trending Topics, insights ועוד פיצ'רים. כרגע הפיצ'ר זמין לכ-20% מהמשתמשים והוא יגיע בהדרגתיות לכלל המשתמשים במהלך השבועות הבאים.
בפועל לא הייתה כל מניעה להוסיף האשטאגים לפוסטים בפייסבוק, רק שהם לא נהפכו לקישורים לחיצים ולא היה אפשר להגיע מהם לדיונים באותם נושאים בפייסבוק עד אתמול.
האשטגים ופרסום בפייסבוק
הוספת ההאשטגים לפייסבוק תציע אפשרויות שיווק בפייסבוק והיא תאפשר למפרסמים ברשת החברתית ליצור קמפיינים ממוקדי מילות מפתח בדומה למסעות הפרסום בטוויטר, ובזכותה יוכלו פייסבוק לנגוס נתח גדול יותר מתקציב הפרסום של מותגים בזמן הסופרבול וארועים מדוברים אחרים.
חיפוש האשטגים ופרטיות
פייסבוק לא התייחסו בהודעתם לענייני פרטיות. הנושא של "דיונים פומביים" עובד אחרת בפייסבוק מאשר בטוויטר למשל, מכיוון שלהרבה מהעדכונים בפייסבוק יש הגבלת פרטיות כלשהי. לשאלת TechCrunch ענה נציג פייסבוק שמבחינת פרטיות המשתמשים, ה-hasthags יעבדו בדומה לגרף החיפוש. זאת אומרת שחיפוש באמצעות האשטאגים בפייסבוק יוביל בעיקר לפוסטים של חברים, מותגים ושל כאלה שלא כוונו את הגדרות הפרטיות בפייסבוק.