כ-60% מהחיפושים בגוגל באירופה ובארצות הברית הם חיפושים מסוג Zero Clicks, כך לפי מחקר שנערך על ידי ראנד פישקין מהאתר SparkToro.

המונח Zero Clicks מתאר חיפושים שבהם המשתמש קיבל מענה לשאילתת החיפוש ישירות בעמוד התוצאות של גוגל, או שינה את דעתו וחיפש משהו אחר, כך או כך, החיפושים האלה לא מסתיימים בתנועה מגוגל לאתרים. בחודש מאי האחרון נוספו לתוצאות החיפוש בגוגל בארצות הברית תקצירי תוכן שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI Overview).

נתונים ותובנות מהמחקר על Zero Clicks ב-2024

google zero clicks 2024

נתוני חיפוש בגוגל 2024

מקור: https://sparktoro.com/blog/2024-zero-click-search-study-for-every-1000-us-google-searches-only-374-clicks-go-to-the-open-web-in-the-eu-its-360/

לסיכום, המידע אומנם חלקי ולא נוגע לישראל, אבל אפשר ללמוד ממנו על המגמות העתידיות של החיפוש בגוגל.