גם גוגל עסוקים לא מעט בקידום אורגני, טועים ומתקנים את האסטרטגיה ועוקבים אחרי שינויי אלגוריתם ואף מתמודדים עם תגובות ספאם כמו פשוטי העם. בפוסט Inside Google Marketing: 3 ways we think about SEO שפורסם לאחרונה ב-Think with Google הם סיפקו הצצה לקידום אורגני בגוגל מתוך גוגל.
אז איך גוגל עושים SEO?
יש לא מעט דרכים להשיג תנועה לאתר, נכתב בפוסט, בהן קידום ממומן, רשתות חברתיות, מודעות display ועוד, אבל SEO היא עדיין אחת האסטרטגיות החשובות והמשתלמות לגידול אורגני. הטענה הזאת נתמכת במחקר של חברת האנליטיקס Parse.ly, לפיו החיפוש בגוגל היה אחראי למחצית מתנועת ההפניה לאתרי הרשת ב-2018, ועבר אף את פייסבוק במספר ההפניות.
לגוגל יש כ-7,000 אתרים שונים, והאתרים האלה לא זוכים לשום העדפה בתוצאות החיפוש בגוגל. גם מנהלי האתרים בגוגל נדרשים למלא אחרי הנחיות האיכות של גוגל ולעקוב אחרי עדכוני אלגוריתם ושינויים בתוצאות החיפוש.
לכן מקדמי האתרים בגוגל הרכיבו אסטרטגיית קידום אתרים עמידה בפני שינויים. ואלה הן עקרונותיה:
1. להתחיל בקטן
ההמלצה הזאת אולי נשמעת פשטנית, אבל גוגל טוענים ששינויים קטנים והדרגתיים באסטרטגיית הקידום יכולים להוביל לתוצאות משמעותיות לאורך זמן. לדוגמה, התנועה האורגנית לאתר Google My Business הוכפלה מאז שהוטמעו בו מספר שינויים קטנים כמו הוספת תגיות קנוניקל, רישום מפת אתר ושיפור תגיות המטא.
2. לחבק את השינוי
תוצאות החיפוש בגוגל תמיד מתפתחות כדי להציג את התוכן הרלוונטי ביותר עבור הגולשים וכדי להתאים לשינויים בהתנהגות המשתמשים. כך למשל, מכיוון שיותר מ-50% מהתנועה לאתרים מגיעה מטלפונים ניידים, גוגל התאימו את עצמם ופיתחו פתרונות כמו AMP ו-Progressive Web Apps.
גוגל למדו לא להיבהל מהשינויים של עצמם ובחרו במקום זאת לאמץ אותם ולהתנסות בהם. לדוגמה, תיקון השגיאות בקונסול, הטמעת נתונים מובנים והוספת דפי AMP לאתר Think with Google, גדל מספר החשיפות של האתר בכ-200%. בנוסף, שיפור התוכן העלה את מספר ההופעות של האתר ב-Featured Snippets, ובכך גדלו החשיפות בכ-1,000 ליום.
3. לאחד כוחות
הנטייה הראשונית של גוגל הייתה לבנות הרבה אתרים, בעלי תוכן דומה, כדי לפנות לפרופילי משתמשים שונים או לאזורים גאוגרפיים שונים. סקירה מהזמן האחרון גילתה שלגוגל, כמו לאחרון אתרי ההימורים, יש הרבה מאוד אתרים כמעט משוכפלים שנוצרו עבור קמפיינים או יעדים שונים.
כידוע, תוכן כפול מבלבל לא רק את המשתמשים אלא גם את מנועי החיפוש. לכן, הדרך הטובה ביותר לזרז את קצב הגידול היא להתמקד באתר אחד מרכזי ולא במיליון אתרים קטנים.
כך לדוגמה, גוגל ניקו שישה אתרים שונים, איחדו תכנים ומיקדו את הכוחות באתר Google Retail והתוצאה הייתה שיעור הקלקה כפול על הקריאות לפעולה באתר וגידול של 64% בתנועה האורגנית.
איך גוגל מתמודדים עם תגובות ספאם?
גם גוגל גילו שהוספת תגית nofollow לתגובות בבלוג לא מונעת ממגיבים להמליץ על בית המרקחת המקוון האהוב עליהם. לאחרונה גוגל הסירו לגמרי את האפשרות להגיב בבלוג Google Webmaster Central. "לפעמים התגובות היו מעוררות מחשבה, בפעמים אחרות הן גרמו לנו לצחוק בקול רם, אבל רוב הזמן הן היו אוף-טופיק או פשוט ספאמיות", כתב גארי איליס בהודעה בבלוג ולא התעלם מהאירוניה שבפעילות של הספאמרים ושל גוגל.
הלקח הוא שהרעיון של בלוג כמקום שיתופי ופתוח לדיאלוג עובד רק בתאוריה. במציאות עדיף לחסוך את הסיכון שבתגובות ספאם ואת הטרחה שבניפוי וסינון התגובות.