גוגל הודיעה בשבוע האחרון על השקתם של כמה פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית. החידושים כוללים מודעות חיפוש ב-AI Overview, ארגון מחדש של תוצאות החיפוש, יכולות חדשות ומבוססות AI ל-Google Shopping, אפשרויות חיפוש ב-Google Lens ועוד. רוב החידושים עדיין לא זמינים בחיפושים בגוגל ישראל.

 

פרסום מודעות בסקירות AI בתוצאות החיפוש בגוגל

מודעות חיפוש ושופינג יתחילו להופיע בסקירות AI (AI Overview, תקציר תוכן מבוסס AI במענה לחלק משאילתות החיפוש). המודעות האלה יסומנו כתוצאות "ממומנות" בדומה למודעות בתוצאות חיפוש רגילות, ובשלב זה הן יופיעו רק בחיפושים במובייל בארצות הברית.

google shopping ads ai overview

 

בנוסף, גוגל מכניסה מודעות שופינג ל-Google Lens, כלי החיפוש הוויזואלי של גוגל. לפי גוגל, נערכים בכל חודש כ-20 מיליארד חיפושים ויזואליים, וכ-20% מהחיפושים הם בכוונה מסחרית. מודעות שופינג יופיעו מעל התצוגה הוויזואלית ולצידה החל מסוף השנה.

google lens shopping ads

 

מיקומי תוצאות חיפוש לפי AI

כפי שהוצג בכנס המפתחים Google I/O מחודש מאי, חלק מתוצאות החיפוש יאורגנו מחדש באמצעות כלי בינה מלאכותית. השינוי הזה יבוא לידי ביטוי רק בחיפושים פתוחים שבהם אין תוצאה אחת מתאימה וכוונת המחפש היא להיחשף למגוון רעיונות ומקורות תוכן.  בתור התחלה, השינוי הזה יבוא לידי ביטוי רק בארצות הברית ורק בחיפושי מתכונים ותכנון ארוחות.

תוצאות חיפוש מאורגנות ע"י AI

ריבוי קישורים ב-AI Overview

באוגוסט התחילה גוגל לבחון עיצוב חדש לסקירות ה-AI המכיל יותר מ-20 קישורים לאתרים חיצוניים. לפי גוגל, תוצאות הניסוי הראו עלייה בתנועה ובזמני השהייה באתרים המקושרים בהשוואה לעיצוב הקודם, ולכן גוגל החליטו להוציא לפועל את העיצוב החדש בכל המדינות שבהן סקירות AI זמינות.

 

פיצ'רים נוספים:

חיפוש קולי בגוגל לנס