הבלוג שלנו

הנחיות גוגל לקידום לאפליקציות ווב מתקדמות (PWAs)

'Gilad Sasson'
13 בנובמבר 2016
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל פרסמו לראשונה הנחיות והמלצות לאפליקציות ווב מתקדמות (Progressive Web Applications) ואיך לגרום להן להימצא ולהירשם באינדקס של גוגל, ותאורטית לפחות, גם איך להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

מהן אפליקציות ווב מתקדמות?

Progressive Web Application (PWA) היא טכנולוגיית רשת המאפשרת למפתחים ליצור חוויית משתמש המזכירה אפליקציות מובייל עבור משתמשי מובייל ודסקטופ, וזאת מבלי לרשום אותה כאפליקציה מובנית של אנדרואיד או iOS. גוגל היא כוח מניע מוביל מאחורי הטכנולוגיה, ויש לה אתר למפתחים הכולל מידע מפורט על פיתוח אפליקציות לווב: https://developers.google.com/web/progressive-web-apps/

אפליקציות ווב מתקדמות צריכות להיות רספונסיביות, בלתי תלויות בחיבור לרשת, והן יופיעו כאפליקציות בתוצאות החיפוש. כמו כן, הן צריכות להיות מהירות, אמינות, מעודכנות וניתנות להתקנה ולקישור.

דוגמאות לאפליקציות ווב מתקדמות:

אפליקציות ווב מתקדמות - דוגמה1

דוגמה ל-PWA, Prorgressive Web App

אפליקציות ווב מתקדמות נעשו פופולריות בזמן האחרון. שלא כמו אתרי אינטרנט רגילים, שבהם עיבוד ה-HTML נעשה בצד השרת, העיבוד באפליקציות אלה נעשה לרוב בצד הלקוח, כך שהתוכן מתעדכן באופן דינמי כל עוד המשתמשים מנווטים בו, מבלי שהדף ייטען מחדש.

הגישה העכשווית היא עיבוד משולב, שבו משתמשים בעיבוד צד-שרת כשהמשתמש מגיע ישירות ל-URL ובצד-לקוח לאחר טעינת הדף הראשוני עבור ניווט נוסף ובקשות אסינכרוניות.

הנחיות גוגל לאפליקציות ווב ידידותיות למנועי חיפוש:

– להשתמש בעיבוד צד-שרת או משולב כדי שהמשתמשים יקבלו את התוכן בטעינה הראשונה.

– אם מחליטים להשתמש בעיבוד צד-לקוח, מומלץ להשתמש בכלי "אחזר כמו גוגל" ב-Search Console ולוודא שהתוכן קריא על ידי סורקי הרשת של גוגל.

– לוודא שכתובת ה-URL נגישה ושיהיה אפשר לקשר אליה.

– להימנע מלהפנות משתמשים שהגיעו לדפים פנימיים אל דף הבית.

– להימנע מלהפנות משתמשים אל דפי שגיאה במקום לקישורים פנימיים.

– ליצור כתובות URL נקיות בלי סימנים כמו # או #!

– להשתמש בתג קנוניקל (Canonical) כדי לציין את הדף הראשי אם אותו תוכן מופיע בכמה כתובות URL נפרדות.

– להשתמש בעיצוב רספונסיבי כדי להתאים את האפליקציה למכשירים מכל סוג:

  •  להשתמש בקוד srcset כדי להתאים את הרזולוציה של התמונות למכשירים בגדלים שונים וכדי שלא ייווצר מצב שהתמונות גדולות מהמסך ואי אפשר להציגן.
  • להגדיר את גודל הגופן ואת הרווח בין השורות לפי קנה מידה כדי שהטקסט יהיה קריא בכל מסך. כמו כן, לוודא שאלמנטים כמו קישורים וכפתורים מרווחים במידה מספיקה.
  • להימנע מלהגדיר פונטים בגודל קבוע.
  • לבחון רזולוציות מסך שונות באמצעות הכלי Device Mode שבדפדפן כרום וכלי הבדיקה  של גוגל Mobile Friendly Test Tool.
  • לא להציג למשתמשים תוכן שונה מזה המוצג לגוגל.
  • להשתמש בכלי "אחזר כמו גוגל" כדי לוודא שהתוכן הנקרא על ידי גוגל זהה למה שהמשתמש יראה.

– להגיש מפת אתר דרך Google Search Console כדי לוודא שגוגל מודעים לכל הדפים באפליקציה.

– להשתמש בנתונים מובנים של schema.org כדי להבליט את המאפיינים החשובים של התוכן, החל מלציין את סוג התוכן (מוצר, ידיעה חדשותית, מתכון וכדומה) ועד להיכנס לפרטים כמו מועד ההופעות הקרובות ומחירי הכרטיסים עבור להקה או רשימת הרכיבים ושלבי ההכנה של מתכון.

– להשתמש ב-Open Graph של פייסבוק וב-Twitter Cards כדי לשפר את חוויית המשתמש כאשר משתפים את התוכן ברשתות חברתיות.

– לבחון את האפליקציה בכמה דפדפנים.

– למדוד את מהירות הטעינה של הדף באמצעות כלים כמו Page Speed Insight של גוגל או Web Page Test. לרובוט של גוגל אמנם יש סבלנות לחכות שהדף ייטען, אבל מחקרים מראים כי 40% מהמשתמשים יעזבו אתר אם זמן הטעינה שלו ארוך יותר משלוש שניות.

– לא לחכות עם האופטימיזציה עד אחרי ההשקה של האפליקציה.

 

לפוסט המקורי של גוגל: Building Indexable Progressive Web Apps

מעוניינים בקידום אפליקציות במובייל? צרו אתנו קשר.