ai overview google search

במאי 2024 השיקה גוגל את AI Overview, מעין תקצירי תוכן שנוצרו על ידי מודלים של בינה מלאכותית במענה לשאילתות החיפוש של משתמשים ומוצגות בראש תוצאות החיפוש בגוגל. מאז אוגוסט 2024 סקירות AI מופיעות בתוצאות חיפוש ביותר ממאה מדינות, אבל עדיין לא בישראל.

שלא כמו תוצאות חיפוש מסורתיות או אפילו תוצאות עשירות (Rich Snippets), הסקירות האלה מסכמות מידע ממספר מקורות ומציגות קישורים למקורות המידע. גוגל בוחרים את מקורות המידע לפי האמינות שלהם והרלוונטיות לשאילתת החיפוש. כאן ה-SEO נכנס לתמונה.

google ai overview

מקור: blog.google

 

מה החשיבות של סקירות AI ל-SEO?

אזכור בסקירת AI תורם לשיפור הנראות של האתר, מכיוון שזאת התוצאה הראשונה המוצגת לאחר שאילתת החיפוש. בנוסף, האזכור יכול להגדיל את שיעור ההקלקה (CTR) גם עבור עמודים שאינם מדורגים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.

במחקר שערך אתר surferseo.com נמצא ש-52% מהמקורות שצוינו בסקירות AI היו מדורגים בעמוד התוצאות הראשון. המשמעות היא שגם אם האתר שלכם אינו מדורג בעמוד הראשון, עדיין יש לכם סיכוי של קרוב ל-50% להופיע בסקירות AI.

איך להופיע בסקירות AI של גוגל?

אומנם אי אפשר להבטיח בוודאות שהאתר שלכם יצוטט במקורות בסקירות AI, אבל אפשר לשפר את הסיכויים בעזרת יישום ההמלצות המפורטות.

ההמלצות האלה מבוססות על מדריך שפורסם באתר Search Engine Journal. המדריך מבוסס על מספר מקורות בהם המחקר של Surfer SEO, וכן מחקרים שנערכו על ידי Ahrefs ו-SE Ranking.

תוכן אינפורמטיבי

סקירות AI מתוכננות לענות בצורה ישירה על שאילתות החיפוש של הגולשים. המשמעות היא שגוגל מתגמלים תוכן בעל הקשר ברור הכתוב במבנה פשוט וקריא.

לפי המחקר של Ahrefs, רוב סקירות ה-AI מוצגות במענה על שאילתות חיפוש בעלות כוונה אינפורמטיבית. כמו כן, המחקר של Surfer SEO הראה שרק ב-5% מהאזכורים בסקירות AI היה אפשר למצוא את ביטוי המפתח המדויק בתוכן.

מילות מפתח זנב ארוך

סקירות AI נוטות להופיע יותר במענה לשאילתות חיפוש ארוכות וספציפיות מאשר למילות מפתח כלליות וקצרות. לפי Ahrefs, יותר סקירות הופיעו במענה לשאילתות בנות שלוש–ארבע מילים מאשר לשאילתות המכילות מילה אחת או שתיים. יתרון נוסף הוא שבביטויי מפתח ארוכים רמת התחרות לרוב תהיה נמוכה יותר ולכן יהיה יחסית קל יותר להתמקם במיקומים גבוהים.

query length - ahref ai overview study

מקור: Ahrefs

 

נתונים מובנים (תגיות Schema)

הטמעת נתונים מובנים כמו תגיות schema תעזור למנועי החיפוש להבין את ההקשר ואת המבנה של התוכן. כך, יגדל הסיכוי שהתוכן יופיע בסקירות AI.

מומלץ להטמיע נתונים מובנים מהסוגים האלה:

On-Page SEO

On-Page SEO נשאר נדבך חשוב בקידום האתר הן בתוצאות החיפוש המסורתיות והן בסקירות AI. כאמור, 52% מהעמודים המצוטטים בסקירות AI מגיעים מהעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. המשמעות היא שלאתרים שהותאמו למנועי חיפוש יש סיכוי טוב יותר להופיע גם בסקירות AI.

פרקטיקות On-Page SEO מומלצות:

חיזוק המותג ובניית קישורים

בדומה לתוצאות החיפוש המסורתיות בגוגל, גם בסקירות AI יש נוכחות גבוהה יותר למותגים וכרים ולאתרים המצוטטים בקביעות על ידי אתרים אחרים ומקבלים מהם קישורים.

תוכן נוח לקריאה ולסריקה מהירה

תוכן פשוט לקריאה, מובנה ומעוצב, הכולל רשימות, רשימות ממוספרות, פסקאות קצרות, כותרות וחלוקה לסעיפים, זוכה להעדפה בסקירות AI.

תוכן עדכני

סקירות AI נוטות להעדיף מידע מעודכן, לכן חשוב לרענן בקביעות את המאמרים ואת הפוסטים בבלוג ולוודא שהמידע בהם עדכני.

איך סקירות AI ישפיעו על הקידום האורגני?

סקירות AI משפיעות על אסטרטגיות SEO מקובלות בכך שהן מסיטות את המיקוד ממעקב אחר מיקומים בתוצאות החיפוש למעקב אחר ציטוטים או אזכורים.

אתרים המוזכרים בסקירות AI יכולים להרוויח תנועה ממקור נוסף, אבל אתרים שלא מוזכרים יכולים לאבד תנועה, גם אם המיקומים האורגניים שלהם גבוהים.

 

לסיכום, לפי מספר מחקרים עדכניים, כדי להגדיל את הסיכוי שהאתר יופיע בסקירות AI בגוגל יש לשים דגש על ההיבטים האלה:

לבסוף, חשוב לזכור שהופעה בסקירות AI אינה תלויה בהכרח במיקומים האורגניים של האתר, וגם תוכן ממיקומים נמוכים יותר יכול להיבחר כמקור מידע כל עוד הוא מספק תשובה מקיפה ורלוונטית לשאילתת הגולשים.

הבינה המלאכותית כבר משפיעה על החיפוש בגוגל. רוצים להתאים את אסטרטגיית ה-SEO? דברו איתנו.