AI Mode הוא פורמט חדש לחיפוש מבוסס בינה מלאכותית בגוגל. במקום קישורים למקורות מידע, AI Mode מרכז ומסכם מידע מרחבי האינטרנט בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) ומשלב קישורים למקורות המידע. ובמקום להתחיל חיפוש חדש בהמשך לשאילתת החיפוש המקורית, ב-AI Mode אפשר להמשיך ולחדד את השאילתה המקורית באמצעות שאלות נוספות בשפה טבעית. שלא כמו סקירות AI (AI Overviews), המופיעות בראש עמודי התוצאות כאחת מתכונות החיפוש, AI Mode מחליף את החיפוש המסורתי.

נכון להיום, מצב AI זמין ביותר מ-200 שפות והוא מופעל בעיקר בשאילתות חיפוש אינפורמטיביות או כאלה הדורשות מחקר מעמיק. המצב מופעל פחות בשאילתות ניווט, חיפושים מקומיים וחדשותיים. יש להניח שעם הזמן המצב יהיה זמין בכל החיפושים בגוגל. אומנם בניית נוכחות ב-AI Mode היא תהליך פחות מוכר ומובן מה-SEO הקלאסי, אבל כבר היום ידוע על כמה סוגי תוכן שמצליחים יותר להופיע ב-AI Mode.
אילו סוגי תוכן מתאימים למצב AI בגוגל?
השוואות מוצרים – סקרים מראים שמשתמשים מעדיפים להשתמש בכליAI להשוואות בין מוצרים, מכיוון שבאמצעותם אפשר לקבל מידע מתומצת ממגוון מקורות, תכונות ייחודיות, המלצות לפי התקציב ושימושים ספציפיים.

מדריכים (How To) – לבינה המלאכותית קל לאתר ולשלב בתשובות מדריכים המאורגנים בפורמט של רשימות או חלוקה לשלבים. חשוב לציין שמדריכים המופיעים במצב AI או בתוצאות עשירות בגוגל עלולים לא לקבל הקלקות וכניסות לאתר. אף על פי כן, יש להם חשיבות לשיווק תוכן ולשימושים אחרים (שיווק ברשתות חברתיות, ניוזלטרים וכדומה).

תשובות לשאלות נפוצות (FAQ) – אנשים רבים נעזרים בכלי ה-AI כדי לשאול שאלות ארוכות וממוקדות בכל מיני תחומים. בלוק מובנה של FAQ העונה על שאלות ספציפיות, מקרי בוחן ספציפיים או דוגמאות לשימושים אפשריים, יגדילו את הסיכוי שהתוכן יישלף במצב AI ויוצג למשתמשים.
תכנים עם מבנה סמנטי מסודר – מאמרים ארוכים עם היררכיה ברורה מקלים על כלי בינה מלאכותית לאתר ולנתח מידע. מבנה תוכן מומלץ כולל שימוש בכותרות משנה (H2–H4), פסקאות קצרות ורשימות, מבנה הגיוני ורציף ושפה ברורה.
תכנים מקצועיים בתחום הידע – AI Mode מספק תשובות ספציפיות לשאילתות ספציפיות. אם יש לכם ידע וניסיון בתחום מסוים, כדאי להציג אותם באתר, ולשלב תוכן מעמיק, case studies, נתונים ותובנות ייחודיות. כמו כן, מומלץ לציין את שם הכותב או הכותבת ולציין את הידע, הניסיון או ההשכלה הרלוונטיים.
כללים נוספים להצלחה ב-AI Mode
- לשלב בתוכן מידע על ישויות (entities) – שמות של אנשים, מוצרים, מקומות ומושגים.
- להקפיד על מבנה היררכי ברור עם כותרות תיאוריות.
- לכתוב תוכן ייחודי ולשלב מידע ונתונים מקוריים.
- להתמקד בתוכן העונה על צרכים ספציפיים ואמיתיים.
לסיכום, מצב AI בגוגל משנה את הרגלי החיפוש בגוגל וגם את הדרך שבה מייצרים תוכן. במקום מיקוד במילות מפתח (למשל: מזגן 1 כוח סוס), הדגש כעת הוא על מענה על שאלות ספציפיות ומורכבות (למשל: איזה מזגן 1 כוח סוס שקט הכי מומלץ לחדר ילדים בגודל 25 מ"ר), תוכן מעמיק עם תובנות ייחודיות ומקרי שימוש ייחודיים. בנוסף, מצב AI בגוגל משנה גם את מדדי ההצלחה, ומסיט את המוקד מתנועה ומיקומים לאזכורים וציטוטים.