גוגל נערכת להציע פרסומות ב-AI Mode, מצב חיפוש חדש המציג תשובות מבוססות בינה מלאכותית בלשונית נפרדת מתוצאות החיפוש הרגילות. לפי הערכות, הפרסום ב-AI Mode יושק בארצות הברית כבר בחודשים הקרובים.

 

לפי מצגת של גוגל שהגיעה לידי AdAge, מודעות הפרסום ב-AI Mode יתאפשרו בשני פורמטים: מודעות טקסט ומודעות shopping במנוע החיפוש, בגוגל שופינג ובקמפיינים מסוג PMax (קמפיינים למיקסום הביצועים). המודעות יטורגטו לפי שאילתות החיפוש והתאמתן לתוכן המוצג ב-AI Mode.

 

בשלב זה, הפרסום מוגדר כניסוי והוא זמין רק לחיפושים באנגלית בארצות הברית, במובייל ובדסקטופ. בנוסף, המערכת דורשת שימוש בפתרונות מיקוד מתקדמים מבוססי AI כולל התאמה רחבה (Broad Match) בקמפיינים לרשת החיפוש, AI Max לרשת החיפוש (גרסת הבטא), Performance Max ומודעות שופינג. בנוסף, גוגל הדגישה במצגת את החשיבות של "היגיינת הפיד", כלומר, מותגים ומפרסמים יידרשו לתחזק ולעדכן את קטלוג המוצרים דיגיטלי.

Google AI Mode Ads Slide

קרדיט: seroundtable.com

איך להופיע ב-AI Mode? ההסבר של גוגל

באותה מצגת הסבירה גוגל על דרך העבודה של מצב הבינה המלאכותית וסיפקה גם המלצות SEO כלליות.

 

מהמידע הזה אפשר ללמוד ש-AI Mode שואב מידע מהרשת, מגרף הידע של גוגל, מהעולם האמיתי וממיליארדי מוצרים. המערכת משתמשת בטכניקה המכונה query fan-out (פיזור שאילתה), המבצעת במקביל כמה חיפושים על תתי-נושאים קשורים וממקורות נתונים מרובים, ולאחר מכן מרכזת את התוצאות ויוצרת מהן תשובה קלה להבנה.

 

המלצות ה-SEO הן בסיסיות למדי ונוגעות בהיבטים האלה:

 

  • תוכן ייחודי ובעל ערך למשתמשים – תמיכה בסביבת החיפוש המגוונת של ימינו ושילוב של תוכן טקסטואלי, תמונות באיכות גבוהה וסרטוני וידאו.
  • עמידה בדרישות הטכניות של גוגל – תוכן נגיש לאיתור, סריקה ואינדוקס.
  • ניתוח מדדי ביצועים – לא רק מעקב אחר הקלקות, אלא גם אחר השלמת משימות או קבלת מידע.