גוגל השיקה השבוע גל נוסף של טכנולוגיות בינה מלאכותית. השינויים האלה לא רק משנים את הדרך שבה אנשים מקבלים מידע, והם יכולים מהפכה של ממש בתחום השיווק הדיגיטלי בכלל ו-SEO בפרט, שכן הם צפויים לצמצם את התנועה הנכנסת מגוגל לאתרי אינטרנט.

AI Modeמצב AI חדש

במסגרת כנס המפתחים השנתי Google i/o, הכריזה גוגל על ההשקה של "מצב AI" – AI Mode, בשלב זה בחיפושים בארצות הברית בלבד.

מדובר על לשונית חדשה המופיעה מתחת לחלון החיפוש בגוגל, שתאפשר למשתמשים להתייעץ עם "מומחה AI" ולשאול אותו שאלות בנושאים שונים. מצב AI יאפשר למשתמשים להתעמק בנושא מסוים ולקבל תשובות מפורטות שנוצרו במקום על ידי בינה מלאכותית. לפי גוגל, הפיצ'ר מיועד בעיקר לשאילתות המצריכות מחקר מעמיק, הסברים או השוואות. ההערכה היא שהמשתמשים יזינו שאילתות חיפוש ארוכות, מורכבות ודיבוריות יותר, ובעלי אתרים יתמודדו עם ירידה בתנועה הנכנסת מגוגל.

עם השקת סקירות AI (AI Overviews) בכנס המפתחים הקודם, בכירי גוגל חזו שהן יגבירו את התנועה לגוגל ובשל כך גם את התעבורה לאתרים. בפועל, בשנה האחרונה נרשמה ירידה של כ-30% בשיעור ההקלקות מתוצאות החיפוש של גוגל. הסיבה לכך היא שהמשתמשים מקבלים תשובה עניינית ומשביעת רצון מעל לתוצאות החיפוש הסטנדרטיות, והם לא נדרשים להקליק על אף אחת מהתוצאות.

המאפיינים של AI Mode

גוגל הכריזה על מגוון כלים ופיצ'רים חדשים שיתווספו ל-AI Mode, מקצתם כבר לגרסה הזמינה בארצות הברית ואחרים בחודשים הקרובים:

חיפוש מעמיק – גוגל הציגה פיצ'ר המשיב על שאילתות החיפוש בתשובות ארוכות ומפורטות המלוות בציטוטים מלאים. הפיצ'ר מבצע מאות חיפושים בו-זמנית, מנתח מידע מגוון ויוצר דוח  ברמת מומחיות גבוהה בתוך דקות ספורות.

ניתוח מורכב וויזואליזציה של נתונים – בחודשים הקרובים גוגל תשיק פיצ'ר ניסיוני חדש לשאילתות מורכבות, שייצר גרפים וניתוחי נתונים באמצעות מידע בזמן אמת ומגרף הידע של גוגל, בשלב הראשון בתחומי ספורט וכלכלה.

סוכן AI – גוגל מתכננת להוסיף אלמנטים ראשוניים של סוכן AI (AI Agent) ל-AI Mode. בשלב ראשון, הסוכנים יוכלו לבצע באופן עצמאי משימות כמו הזמנת כרטיסים, מקום במסעדה או תיאום תורים.

התאמה אישית של החיפוש – גוגל מתכננת להציע המלצות מותאמות אישית דרך AI Mode ובאמצעות גישה לג'ימייל ולאפליקציות נוספות. כך למשל, תוכלו לקבל המלצות אישיות למסעדות לפי היסטוריית החיפושים וההזמנות שלכם.

 

אנחנו נמשיך לעקוב ולראות איך AI Mode ישפיע על חוויית החיפוש ועל התנועה האורגנית מגוגל.