google ai content

שורה אחת בפרופיל לינקדאין של עובד גוגל רמזה על כך שגוגל מזהה תוכן שנוצר על ידי כלי בינה מלאכותית ואף נערכת למצוא אליו פתרונות. גוגל אומנם שקופה יחסית לגבי מדיניות התוכן שלה, אף על פי כן, התגלית הזאת מוסיפה פרטים חדשים ולא ידועים על היחס של גוגל לתוכן מבוסס AI. על התגלית הזאת עלה לראשונה גאגן גוטרה, איש SEO וצייצן מאוסטרליה, והיא סוקרה בהרחבה באתר Search Engine Journal.

מה אפשר ללמוד מפרופיל לינקדאין על היחס של גוגל לתוכן AI?

גאגן גוטרה כתב בחשבונו ב-X (לשעבר טוויטר): "עדכון חשוב – כריס נלסון מצוות איכות החיפוש של גוגל מציין בפרופיל הלינקדאין שלו כי הוא מנהל צוות גלובלי הבונה פתרונות דירוג כחלק ממאמצי מנוע החיפוש 'לזהות ולטפל בתוכן AI'".

אותו כריס נלסון עובד בגוגל במחלקת דירוג בתוצאות החיפוש בגוגל, והוא מופיע כמחבר-שותף של מסמך ההנחיות של גוגל בנושא תוכן המיוצר על ידי בינה מלאכותית. בפירוט ניסיון העבודה שלו בגוגל הוא מציין, בין השאר, כי הוא אחראי על "טיפול בסוגיות תוכן חדשות (למשל, זיהוי תוכן מבוסס בינה מלאכותית וטיפול בו", וגם על "ניתוח איכותי וכמותי של בעיות איכות (למשל, אינטראקציה של משתמשים ותובנות)".

כמו כן, רשימת המאמרים שהיה שותף בכתיבתם מראה שהוא מילא תפקיד משמעותי בכמה מעדכוני האלגוריתם החשובים של השנתיים האחרונות, בהם עדכון Helpful Content וניצול לרעה של מוניטין של אתרים.

מה אומרת מדיניות התוכן הרשמית של גוגל לגבי AI?

הנחיות התוכן של גוגל אינן אוסרות על שימוש ב-AI ליצירת תוכן, אבל הן ממליצות להימנע משימוש בו ליצירת תוכן המפר את הנחיות הספאם של גוגל. במילים אחרות, אם התוכן מקורי, איכותי, פונה לקוראים אנושיים (ולא למנועי חיפוש), ממוקד בנושא (ולא בשאילתות חיפוש) ועומד בהנחיות E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות), לגוגל פחות אכפת אם התוכן עצמו נוסח בידי כלי בינה מלאכותית.

גוגל גם מכירה בכך שחלק גדול מהתוכן שיוצר על ידי בני אדם הוא באיכות נמוכה ואינו עומד בהנחיות האיכות של גוגל, וגם בכך שתוכן אוטומטי – למשל, תוצאות משחקים, תחזיות מזג אוויר, תמלולי סרטונים ועוד – יכול להיות מועיל וחדשני ואף לשפר את חוויית המשתמשים.

אז למה גוגל משקיעים בזיהוי תוכן מבוסס AI?

כאמור, תוכן באיכות נמוכה, בין שנוצר בידי בני אדם או מכונות, הוא לא אתגר חדש לגוגל, והיא מתמודדת איתו כבר שנים באמצעות עדכוני אלגוריתם שונים. עם זאת, ההצפה של תכנים מבוססי AI כנראה מציבה אתגרים חדשים למנוע החיפוש.

אנחנו עוד לא יודעים מהם האתגרים החדשים ואיך גוגל תתמודד איתם, אבל אנחנו יכולים לעזור לכם לפתח אסטרטגיית תוכן ו-SEO שתעמוד במבחן הזמן. צרו איתנו קשר לייעוץ מקצועי>