גוגל הודיעו בשבוע שעבר שהוסיפו דו"חות חדשים לדו"ח ציון האיכות ההיסטורי בגוגל אדוורדס. בנוסף לסקירה היסטורית של ציון האיכות (quality score) מעכשיו יהיה אפשר גם לקבל מידע היסטורי על דפי הנחיתה, רלוונטיות המודעות ושיעור ההקלקה (CTR) הצפוי.
גוגל הודיעו על כמה שינויים בדו"חות של ציון האיכות כדי לעזור למפרסמים לקבל מידע מפורט יותר לגבי הציונים האלה. בעקבות הפידבק החיובי שהתקבל ממפרסמים בנוגע להצגת שלושת הרכיבים של ציון האיכות בבועה של מילות המפתח הוסיפו גוגל עוד שלוש עמודות ללשונית מילות המפתח: שיעור הקלקה צפוי, רלוונטיות המודעה, והחוויה של עמוד הנחיתה. המפרסמים יוכלו להוסיף את העמודות האלה לדו"ח מילות המפתח ולקבל תמונה רחבה על הציונים הנוכחיים של אותם ביטויים.
כדי לשפר את הביצועים של הקמפיינים חשוב להבין איך ציון האיכות מושפע משינויים בחשבון כמו אופטימיזציה למודעות. וכאן נכנס לתמונה המידע ההיסטורי על ציון האיכות. מעכשיו נוספו ארבע עמודות חדשות המציגות את המידע ההיסטורי: ציון איכות (היסטורי), רלוונטיות מודעה (היסטורי), חוויית דף נחיתה (היסטורי) ושיעור קליקים צפוי (היסטורי).
מה צריך לדעת על הסקירה ההיסטורית של ציון האיכות?
1. הנתונים המופיעים בעמודות משקפים את הציון הידוע האחרון עבור פרק הזמן שנבחר. מידע היסטורי לא יהיה זמין לפני התאריך 22 בינואר 2016.
2. מי שיבחר בפילוח "יום" בדו"ח מילות המפתח, יקבל ערכים יומיים המשקפים את ציון האיכות בסוף של כל יום.
מהדוגמה שלעיל אפשר ללמוד איך לקרוא את דו"ח ציון האיכות ההיסטורי בפילוח יומי:
– קודם כל, בעמודה של ציון האיכות תמיד יופיע ציון האיכות הנוכחי, בלי קשר לתאריכים שהוגדרו בדו"ח.
– בנוסף, העמודה "ציון איכות היסטורי" מציגה את ציון האיכות הידוע האחרון עבור תקופת הדו"ח, וכן את הציון ההיסטורי עבור כל יום בתקופה המוגדרת.
– אם בתאריכים מסוימים לא היו די חשיפות או הקלקות במידה לקבוע במדויק את ציון האיכות, יופיע ציון איכות ריק (הסימן "ˉˉ").