בחודשים האחרונים החלו גוגל לעדכן ולרענן את העיצוב של כמה מהפלטפורמות שבבעלותם, בהן גוגל אנליטיקס, גוגל טג מנג'ר וגוגל אדוורדס. העיצוב החדש של גוגל אדוורדס,  Google Adwords Alpha, הוצג כבר במרץ 2016 והתגלגל באטיות לחשבונות המפרסמים בגוגל. בחודשים הקרובים גוגל הוא מתוכנן להגיע לעוד משתמשים בגוגל אדוורדס.

עיצוב חדש גוגל אדוורדס-01

סקירה של גוגל אדוורדס אלפא

מטרת העיצוב מחדש היא להתאים את גוגל אדוורדס לעידן הטלפונים החכמים, וכן לשפר את היעילות ואת אפשרויות הניווט בין הפיצ'רים השונים. השינוי הבולט והמשמעותי ביותר הוא בהצגה הוויזואלית של הנתונים, וכן נוספו עוד כמה פיצ'רים, כלי ניתוח ואפשרויות פילוח.

כמה דוגמאות בולטות:

דיווח לפי יום או שעה: בחלק זה אפשר לבחור לצפות בביצועים של הקמפיין לפי יום, יום ושעה או שעה, ולבחור את המדד הרצוי בכל אחת מהאפשרויות. בעזרת הפיצ'ר הזה יהיה אפשר לזהות בקלות את המועדים האפקטיביים ביותר (והחלשים ביותר) להשגת המרות, חשיפות או כל מדד אחר.

גוגל אדוורדס - ממשק חדש

תמונה: searchengineland.com

 

פילוח לפי מכשירים: עוד פיצ'ר שימושי בממשק החדש של גוגל אדוורדס הוא האפשרות לבחון את הביצועים של החשבון ושל הקמפיינים לפי מכשיר. ניתן להשוות בין שלושה מדדים בכל פעם (הקלקות, חשיפות, מחיר, המרות וכו'), וכן מופיעות המלצות להתאים את הצעת המחיר בהתאם לביצועים למכשיר.

עיצוב חדש לגוגל אדוורדס

תמונה: searchengineland.com

 

תזמון מודעות: אחד הדוחות שבהם תצוגת הנתונים השתפרה משמעותית. אם בממשק הנוכחי ישנו גרף עמודות המציג את זמני הפעילות של המודעות ותרשים קו נפרד המציג את מדדי הביצועים, באדוורדס אלפא ישנו גרף אחד המציג את לוח הזמנים של המודעות ואת החלוקה של מדדי הביצועים לפי יום.

גוגל אדוורדס אלפא

תמונה: /searchengineland.com

 

קמפיינים בגוגל אדוורדס אלפא

לשונית הקמפיינים לא שונתה משמעותית, אבל מי שאינו מכיר היטב את הממשק החדש יכול לבזבז הרבה זמן בחיפוש אפשרויות הפילוח והסינון.

גוגל אדוורדס אלפא

תמונה: coastdigital.co.uk

פילטרים: ישנן כמה אפשרויות לסינון הקמפיינים, לדוגמה: תקציב יומי, תיוג, סוג הקמפיין, אסטרטגיית הצעת מחיר, המרות ועוד.

פילוחים: נכון לעכשיו, זוהי אחת האפשרויות המצומצמות בגוגל אדוורדס אלפא, ועדיין חסרות בה אפשרויות פילוח לפי המרות.

גוגל אדוורדס עיצוב חדש

תמונה: coastdigital.co.uk

 

פיצ'רים חדשים בגוגל אדוורדס אלפא

יעדים: פיצ'ר חדש המאפשר להגדיר יעד עבור כל קמפיין, ואחר כך לקבל מגוגל המלצות והצעות לשיפור ביצועי הקמפיין בהתאם ליעד שהוגדר.

פיצ'רים חדשים בגוגל אדוורדס

תמונה: anicca.co.uk

התאמות מתקדמות להצעות המחיר: פיצ'ר חדש שנוסף לאפשרות האופטימיזציה המאפשר למפרסמים להתאים את הצעת המחיר לפי האינטראקציות עם המודעה.

 

פיצ'רים עיקריים שהוסרו מהממשק החדש של גוגל אדוורדס:

גוגל ניצלו את ההזדמנות ונפטרו מכמה פיצ'רים, בהם פיצ'רים שימושיים ואהובים:

ממדים

תוסף מחיר

תוסף הודעות

ספרייה משותפת

מכיוון שהממשק עדיין נמצא בגרסת אלפא, ייתכן שהפיצ'רים האלה יוחזרו לגוגל אדוורדס בעתיד.

 

לסיכום, אולי ייקח קצת זמן להתרגל לממשק החדש של גוגל אדוורדס, אבל נראה שמדובר בצעד חיובי שישפר הן את חוויית המשתמש, יחסוך זמן וישפר את יעילות ניהול הקמפיינים בגוגל.

אם אתם צריכים עזרה או ייעוץ בנוגע לקידום ממומן בגוגל, צרו אתנו קשר.