גם השנה שמחנו להשתתף בוועידת GoMobile, הכנס הגדול ביותר לענייני מובייל. השנה מטרת הכנס הייתה להרחיב את המושג "מובייל" אל מעבר למכשירי הטלפון הניידים והחכמים ולהציג את מגוון הדרכים שבהן המובייל משנה את העולם, למשל, את ההשפעה של אפליקציות וכלים דיגיטליים על תיירות, תחבורה, קניות, שירות לקוחות ועוד תחומים.
מספרים ונתונים סטטיסטיים מכנס גומובייל 2018
– 88% מהצרכנים מחליטים החלטות צרכניות לפי המלצות של חברים ואנשי קשר ברשתות החברתיות
– 94% מהצרכנים מרוצים מקניות שנעשו בעקבות המלצות של מובילי דעה ברשתות חברתיות (Influencers)
– עד 2019 הווידאו צפוי לתפוס 80% מהמדיה הדיגיטלית
– שימוש בווידאו במקום בתמונה סטטית בפייסבוק מגדיל את מספר הקליקים פי 9.6 ומוריד את המחיר פי 9.6
– בתעשיית האדריכלות והבנייה, מתוך כ-52 שבועות עבודה בשנה, כ-4 שבועות מתבזבזים על הדפסה של חומרים דיגיטליים (ואף מילה על יערות הגשם)
– מעל מיליון אדריכלים ומעצבים משרטטים על טאבלט ונהנים מכל רגע
– מאז הושקו אפליקציות בנקאיות חלק המשתמשים בודקים את היתרה 4–5 פעמים ביום
– עד 2020 70% מהמכירות המקוונות יהיו מהמובייל
– 1 מתוך 8 ישראלים קונה באמזון
– 1 מתוך 2 מבקרים באמזון קונה מוצר כלשהו
– רוב האנשים מעדיפים לתקשר עם צ'אטבוטים מאשר עם מענה אנושי
– רוב האנשים מתוסכלים מבוט שלא תוכנת לספק יותר ממענה אוטומטי
– תכנון בוט חכם לוקח כ-15 חודשים בממוצע
– בשנה ממוצעת נעשות 122 מיליון פעולות בנקאיות באמצעות אפליקציה
– בשנייה ממוצעת נשלחים יותר מ-142 מיליון מיילים, מועלים 216,000 פוסטים באינסטגרם, מותקנות 50 אלף אפליקציות, נערכים 2.4 מיליון חיפושים באינסטגרם ומוחלקות מיליון תמונות בטינדר.
Buzzwords בולטות
– חוויה – כמו בחוויה דיגיטלית, חוויה פיזית, חוויה הוליסטית וגם חוויה שהיא Experience.
– מסעות לקוח (וגם Flow) – כלומר, הטיול שהאצבעות עושות מפתיחת האפליקציה ועד ההגעה ליעד (קנייה, בירור פרטים, הגעה לנציג שירות וכו'). הטרנד הבא, כך אומרים, הוא מסעות לקוחות מותאמים אישית ולא מחולקים לפי פרסונות וסגמנטים אחרים.
– Friction (או חיכוך) – התוצאה של רעיון שעבד טוב יותר בישיבות צוות מאשר מול לקוחות.
צפו במצגת של גילעד ששון מנקודה על קידום אורגני ועל ארוחות חינם בעידן המובייל: