הפרסום בג'ימייל יצא מגרסת הבטא והוא מגיע עכשיו לכל המפרסמים בגוגל אדוורדס, כך הודיעו גוגל השבוע בפוסט ב-Inside Adwords Israel. מודעות הפרסום בג'ימייל נמצאות בגרסת בטא משנת 2013, ולאחרונה הן קיבלו את הכינוי Gmail Sponsored Promotions, או בקיצור GSP.
המודעות יופיעו בראש הלשונית קידומי מכירות (Promotions), והן מורכבות משני חלקים עיקריים:
המודעה המכווצת – השלב הראשון של המודעה, שבו היא נראית כמו הודעת ג'ימייל, והמשתמשים יכולים להקליק עליה ולהרחיב אותה.
יחידת המודעות המורחבת – מודעה מותאמת הנפתחת לדף נחיתה שלם לאחר הקלקה והיא יכולה לכלול מדיה עשירה ומידע מפורט.
ההקלקה הראשונה על המודעה המכווצת היא בתשלום, אבל הקלקות נוספות שייעשו במודעה המורחבת (למשל שמירת המודעה בתיבת הדואר הנכנס או העברת המודעה לאנשי קשר אחרים) אינן בתשלום.
איך לפרסם בג'ימייל דרך גוגל אדוורדס
1. ליצור קמפיין ברשת המדיה ולדלג על כל השלב של יצירת המודעה.
2. לגשת ללשונית המודעות בקמפיין החדש ולבחור בגלריית המודעות בתפריט הנפתח.
3. מודעות הפרסום בג'ימייל הן עכשיו אחת מהאפשרויות המופיעות בגלריה.
תמונה: https://marketingland.com
אפשר לבחור מתוך שלוש תבניות אפשריות: תבניות הכוללות תמונה אחת, מספר תמונות, תיאורים וכפתורי קריאה לפעולה או תבניות המאפשרות להציג כמה של מוצרים במקביל. וכן אפשר להעלות פורמט HTML מותאם אישית ולכלול בו גם סרטוני וידאו, טפסים, מספרי טלפונים, קישורים וכמה קריאות לפעולה.
מודעות הפרסום בג'ימייל מבוססות על אותן אפשרויות מיקוד כמו בפרסום ברשת המדיה, ואפשר למקד את המודעות לפי מילות מפתח, דמוגרפיה, נושאים וקהלים בעלי תחום עניין משותף.
משתמשים יכולים להסיר מודעות ספציפיות או לסרב לקבל מודעות לפי תחומי עניין באמצעות ניהול הגדרת המודעות.