רגע לפני עונת הקניות והמבצעים, גוגל הודיעו על הרחבת אפשרויות הקידום האורגני בגוגל שופינג לכל העולם. מה המשמעות לבעלי חנויות איקומרס ואיך אפשר להצטרף?
באפריל 2020, בעיצומו של הגל הראשון של משבר הקורונה, גוגל אפשרו לאתרי איקומרס בארצות הברית לפרסם את מוצריהם בלשונית ה-Shopping בחינם. ההחלטה של גוגל הגיעה בעקבות המכה שהנחיתה מגפת הקורונה על עסקים רבים. חנויות וקניונים לא רק נאלצו לסגור את דלתותיהם הפיזיות ולהעביר את הפעילות שלהם למרחב הווירטואלי, אלא גם לצמצם את תקציבי הפרסום בגוגל ובפלטפורמות אחרות. בעקבות ההצלחה בארצות הברית האפשרות הזאת תיפתח לעסקים באירופה, אסיה ואמריקה הלטינית החל מאמצע אוקטובר.
"כפי שאנחנו לא גובים כסף מאתרים על הופעה באינדקס האתרים של גוגל, גם ההצטרפות לרשימת אתרי המסחר שיופיעו בתוצאות החיפוש האורגניות לא תעלה כסף", נכתב בהודעה של גוגל. מודעות בתשלום ימשיכו להופיע בתוצאות הממומנות באותה מתכונת.
איך לפרסם מוצרים בתוצאות האורגניות של גוגל שופינג?
- אם כבר נרשמתם ל-Google Merchant Center (גוגל לקמעונאים) ופרסתם מודעות בתשלום בגוגל שופינג, אתם לא צריכים לעשות שום דבר מיוחד.
- המוצרים שיופיעו בתוצאות האורגניות בגוגל שופינג יישאבו אוטומטית מפיד המוצרים שהועלה ל-Merchant Center, לכן יש לוודא שהמידע הוא עדכני.
- אם טרם נרשמתם, תצטרכו לפתוח חשבון חדש, ולאשר הצטרפות לתוכנית Surfaces on Google. לאחר מכן תידרשו להעלות את פיד המוצרים, לאמת את האתר ואת הבעלות עליו ולהפעיל את החשבון.
- לאחר מכן, המוצרים יוכלו להופיע בחיפושים רלוונטיים בחיפוש הכללי, חיפוש תמונות וחיפוש קניות.
אם יש דבר אחד שאפשר להיות בטוחים בו, הוא העובדה שהקניות באינטרנט לא הולכות להיעלם בקרוב. לא רק אתרי קניות ירוויחו מההחלטה של גוגל, אלא גם הקונים הפוטנציאליים. כיום, כשקניות אונליין הן האופציה הבטוחה, הנגישה וההיגיינית ביותר, תצוגה ויזואלית ומפורטת של המוצרים שהם מחפשים (מאות מיליוני פעמים ביום, לפי נתוני גוגל) היא אפשרות נוחה יותר מדפדוף מייגע בין אתרים שונים. מבחינת גוגל השינוי מבטיח שהמבקרים יישארו בגוגל ולא יברחו לאמזון, למשל, ושהתחרות בין החנויות המקוונות תגרום לפחות לכמה מהם לבחור באופציה הממומנת.