מה חדש בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם ומה מפרסמים יכולים ללמוד מנתונים סטטיסטיים על השימוש בפייסבוק בישראל? פייסבוק עדכנו את שותפי הפרסום בכמה חידושים במערכת הפרסום וכן בכמה נתונים מעניינים על השימוש בפייסבוק בישראל.
נתונים על השימוש בפייסבוק בישראל 2016
ברבעון הראשון של שנת 2016 הגיע מספר המשתמשים בישראל ל-4.7 מיליון משתמשים בחודש ו-3.5 משתמשים ביום, מהם 4.2 מיליון משתמשים חודשיים מגיעים לפייסבוק דרך המובייל ו-3.3 מיליון משתמשים יומיים.
86% מהישראלים ציינו את אחת מהאפליקציות שבבעלות פייסבוק כאפליקציה האהובה עליהם, אבל הרשת החברתית האהובה על הישראלים היא יוטיוב, הנמצאת בבעלות המתחרה גוגל.
81% מהישראלים משתמשים באינטרנט ביותר ממכשיר אחד; 47% משתמשים בפייסבוק גם מהמחשב וגם מהמובייל ו-44% משתמשים בפייסבוק רק מהמובייל.
נתונים על צפייה בווידאו בפייסבוק
פייסבוק הולכת ומבססת את מעמדה כפלטפורמת וידאו מובילה. נכון לרבעון השלישי של 2015, יש 8 מיליארד צפיות וידאו בכל יום, ו-75% מהצפיות הן ממכשירים ניידים.
54% מהישראלים ענו שהם צופים בסרטוני וידאו מדי יום. סוגי התוכן הנצפים ביותר בישראל הם סרטים ותכניות טלוויזיה ואחר כך חדשות, וידאו קליפים, קומדיות וסרטונים ביתיים.
33% מהישראלים משתמשים בפייסבוק בזמן שהם צופים בטלוויזיה. 83% מהם מחכים להפסקת הפרסומות ו-63% משתמשים בפייסבוק בזמן התכנית עצמה.
חידושים בפרסום בפייסבוק – מאי 2016
Crossposting video – החידוש הזה הוצג בכנס המפתחים של פייסבוק, F8, והוא מאפשר למפרסמים להשתמש באותו סרטון וידאו עבור כמה דפי פייסבוק במקביל (בתנאי שכל הדפים נמצאים תחת אותו חשבון Business Manager), וכן למדוד את נתוני הצפייה של הסרטונים בנפרד או ביחד.
אפליקציית מסנג'ר לעסקים – פייסבוק הציגו כמה חידושים שיהפכו את אפליקציית מסנג'ר לכלי שימושי לעסקים. בכנס F8 הודיעו פייסבוק על פתיחת ה-API של מסנג'ר לעסקים, והוא יאפשר, בין היתר, לבנות chatbot לצורכי תקשורת עם לקוחות.
תוכן ממותג – פייסבוק עדכנו את מדיניות התוכן המקודם בפייסבוק ויאפשרו לעמודים מאושרים (verified) של מפורסמים, מובילי דעה וחברות שיווק לשתף תוכן של מותגים בפייסבוק, ולתייג את התוכן כדי שגם מנהלי המותג יוכלו לעקוב אחר הביצועים של התוכן, ואף לשתף ולקדם אותו.
עדכונים לבניית קהלים – פייסבוק הוסיפו עדכון לכלי בניית הקהלים והוא יאפשר למפרסמים ליצור חלוקה בין קהל הלקוחות הפוטנציאליים ולהתאים את הצעת המחיר למשתמשים בעלי פוטנציאל המרה גבוה יותר לפי מדדים כמו תדירות הביקור באתר, משך השהייה, סמיכות של פעולה מסוימת, ערך מצטבר של כמה נתונים וכן סוג המכשיר שממנו ביקרו באתר.
Dynamic Product Ads גם לתחום התיירות – פייסבוק הרחיבו את המודעות מסוג Dynamic Product Ads גם לתחום התיירות, והחל מה-10 במאי אפשר להשתמש בכלי גם לפרסום באינסטגרם.