חנות בפייסבוק הוא פיצ'ר חדש יחסית המאפשר לבעלי עסקים למכור את מוצריהם ישירות מהדף. הפיצ'ר הושק לראשונה בספטמבר 2015 והוא עדיין זמין רק למספר מוגבל של עסקים, אבל כבר התפרסמו סיפורי הצלחה של בעלי חנויות בפייסבוק. במקביל לחנות (Shop) הוצג גם הפיצ'ר שירותים (Services) המאפשר לעסקים להציג את שירותיהם ישירות מדף הפייסבוק, ובעתיד יוצגו פיצ'רים נוספים המותאמים אישית לסוגים שונים של עסקים.
מהי חנות פייסבוק?
מקטע החנות הוא בעצם לשונית נוספת הנמצאת בדף הפייסבוק העסקי לצד הטיימליין או לשונית ה"אודות".
בעלי חנויות יכולים לעשות כמה פעולות בחנות הפייסבוק:
1. להעלות מוצרים ומידע על מוצרים – אין צורך בקטלוג מוצרים קודם ואין מגבלה על מספר המוצרים שאפשר להעלות.
2. ליצור קטלוג מוצרים מסודר לפי נושאים – למשל, אפשר ליצור קטגוריה של מוצרים ראשיים ולהבליט אותה.
3. למכור מוצרים ישירות מהדף – המבקרים באתר יכולים לדפדף בקטלוג המוצרים ולקנות ישירות מכל מכשיר, בלי לצאת מדף הפייסבוק.
4. לנהל הזמנות – כולל לסמן את ההזמנות שנשלחו, לבטל הזמנות ולתת החזר כספי על הזמנות מבוטלות ישירות מהדף.
5. לפרסם מוצרים בפייסבוק – הקלקה על הכפתור Boost לצד המוצר תאפשר לפרסם את המוצר לקהל גדול יותר.
6. לעקוב אחר המכירות – באמצעות כלי המעקב Insights אפשר לראות את מספר הצפיות, ההקלקות והקניות של כל מוצר, וכן את הרווחים מכל מוצר.
אמצעי תשלום בחנות בדף הפייסבוק
פייסבוק משתפים פעולה עם חברת Stripe המתמחה בסליקת תשלומים במובייל. בעלי עסקים הפותחים חנות בפייסבוק נדרשים לפתוח חשבון בסטרייפ כדי לקבל תשלומים מלקוחות. החברה מפקידה את התשלומים בחשבון הבנק של העסק וגובה עמלה של 2.9% מכל קנייה בתוספת של 30 סנט.
הנחיות והמלצות לפרסום מוצרים בחנות של פייסבוק
כאמור, מספר המוצרים שאפשר להציג בחנות בפייסבוק אינו מוגבל; בכל קולקציה של מוצרים אפשר להציג עד 1,000 מוצרים ובקטגוריה של Featured Collection המגבלה היא לעשרה מוצרים בכל פעם. בנוסף, לפייסבוק יש כמה הנחיות ומגבלות לגבי התמונות והתיאורים של המוצרים המופיעים בחנות:
הנחיות לגבי פרסום תמונות בחנות בפייסבוק:
לעשות:
- · להעלות תמונה אחת לפחות לכל מוצר, והתמונה צריכה להיות של המוצר עצמו (כלומר, לא היא לא יכולה להיות איור או סמל כלשהו).
- · תמונות ברזולוציה של 1024X1024 לפחות ובפורמט רבוע.
- · להציג צילום תקריב של המוצר.
- · להציג את המוצרים על רקע לבן.
- · להציג את המוצרים בסיטואציות טבעיות.
לא לעשות:
- · אין להוסיף טקסט לתמונה (קריאה לפעולה, קוד קופונים וכו').
- · לא להשתמש בתוכן פוגעני (עירום, שפה בוטה, אלימות).
- · לא לכלול מידע קידומי או פרסומי כלשהו.
- · לא להשאיר סימני מים.
- · לא לכלול מידע מוגבל בזמן (כמו תאריך לסיום המבצע).
הנחיות לגבי תיאורי המוצרים בחנות בפייסבוק:
לעשות:
- · בתיאור המוצר אפשר להשתמש רק בטקסט נקי (Rich text), בלי תגיות HTML.
- · לכלול רק מידע הנוגע ישירות למוצר.
- · להשתמש במשפטים קצרים וקלים לעיכול או ברשימות ממוספרות.
- · מומלץ להדגיש את המאפיינים הייחודיים של המוצר.
- · להקפיד על כללי הדקדוק והפיסוק.
לא לעשות:
- · להוסיף תגיות HTML.
- · לכלול מספרי טלפון או כתובות דוא"ל.
- · להשתמש בכותרות ארוכות.
- · להגזים בסימני פיסוק.
- · לכתוב רק אותיות גדולות או רק קטנות.
- · לכלול ספוילר לסרט או לספר.
- · להוסיף קישורים לאתרים חיצוניים.
הנחיות לגבי פרסום וריאנטים של מוצרים בחנות של פייסבוק:
פייסבוק מאפשרים לבעלי עסקים לפרסם עד ארבע וריאנטים של כל מוצר, כלומר גרסאות של אותו מוצר בצבע, אורך או גודל שונה, אבל מספר הווריאנטים שאפשר לייצר לכל וריאנט אינו מוגבל.
פייסבוק ממליצים להוסיף וריאנטים למוצרים זהים במקום להעלות את אותו מוצר בגרסאות שונות.
מספר העסקים הקטנים המפרסמים בפייסבוק הולך וגדל, ומדי חודש נוספים כמיליון דפים עסקיים בפייסבוק בכל העולם. חנות בפייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המכירות הישירות, גם אם אין להם אתר אינטרנט.
המשיכו לעקוב אחרינו למידע נוסף על קידום עסקים בפייסבוק.