חנות בפייסבוק הוא פיצ'ר חדש יחסית המאפשר לבעלי עסקים למכור את מוצריהם ישירות מהדף. הפיצ'ר הושק לראשונה בספטמבר 2015 והוא עדיין זמין רק למספר מוגבל של עסקים, אבל כבר התפרסמו סיפורי הצלחה של בעלי חנויות בפייסבוק. במקביל לחנות (Shop) הוצג גם הפיצ'ר שירותים (Services) המאפשר לעסקים להציג את שירותיהם ישירות מדף הפייסבוק, ובעתיד יוצגו פיצ'רים נוספים המותאמים אישית לסוגים שונים של עסקים.

חנות בפייסבוק - איך להעלות

חנות בפייסבוק

מהי חנות פייסבוק?

מקטע החנות הוא בעצם לשונית נוספת הנמצאת בדף הפייסבוק העסקי לצד הטיימליין או לשונית ה"אודות".

בעלי חנויות יכולים לעשות כמה פעולות בחנות הפייסבוק:

1. להעלות מוצרים ומידע על מוצרים – אין צורך בקטלוג מוצרים קודם ואין מגבלה על מספר המוצרים שאפשר להעלות.

2. ליצור קטלוג מוצרים מסודר לפי נושאים – למשל, אפשר ליצור קטגוריה של מוצרים ראשיים ולהבליט אותה.

3. למכור מוצרים ישירות מהדף – המבקרים באתר יכולים לדפדף בקטלוג המוצרים ולקנות ישירות מכל מכשיר, בלי לצאת מדף הפייסבוק.

4. לנהל הזמנות – כולל לסמן את ההזמנות שנשלחו, לבטל הזמנות ולתת החזר כספי על הזמנות מבוטלות ישירות מהדף.

5. לפרסם מוצרים בפייסבוק – הקלקה על הכפתור Boost לצד המוצר תאפשר לפרסם את המוצר לקהל גדול יותר.

 חנות בפייסבוק - פרסום מוצרים

6. לעקוב אחר המכירות – באמצעות כלי המעקב Insights אפשר לראות את מספר הצפיות, ההקלקות והקניות של כל מוצר, וכן את הרווחים מכל מוצר.

אמצעי תשלום בחנות בדף הפייסבוק

פייסבוק משתפים פעולה עם חברת Stripe המתמחה בסליקת תשלומים במובייל. בעלי עסקים הפותחים חנות בפייסבוק נדרשים לפתוח חשבון בסטרייפ כדי לקבל תשלומים מלקוחות. החברה מפקידה את התשלומים בחשבון הבנק של העסק וגובה עמלה של 2.9% מכל קנייה בתוספת של 30 סנט.

הנחיות והמלצות לפרסום מוצרים בחנות של פייסבוק

כאמור, מספר המוצרים שאפשר להציג בחנות בפייסבוק אינו מוגבל; בכל קולקציה של מוצרים אפשר להציג עד 1,000 מוצרים ובקטגוריה של Featured Collection המגבלה היא לעשרה מוצרים בכל פעם. בנוסף, לפייסבוק יש כמה הנחיות ומגבלות לגבי התמונות והתיאורים של המוצרים המופיעים בחנות:

הנחיות לגבי פרסום תמונות בחנות בפייסבוק:

לעשות:

לא לעשות:

 

הנחיות לגבי תיאורי המוצרים בחנות בפייסבוק:

לעשות:

לא לעשות:

הנחיות לגבי פרסום וריאנטים של מוצרים בחנות של פייסבוק:

פייסבוק מאפשרים לבעלי עסקים לפרסם עד ארבע וריאנטים של כל מוצר, כלומר גרסאות של אותו מוצר בצבע, אורך או גודל שונה, אבל מספר הווריאנטים שאפשר לייצר לכל וריאנט אינו מוגבל.
פייסבוק ממליצים להוסיף וריאנטים למוצרים זהים במקום להעלות את אותו מוצר בגרסאות שונות.

 

מספר העסקים הקטנים המפרסמים בפייסבוק הולך וגדל, ומדי חודש נוספים כמיליון דפים עסקיים בפייסבוק בכל העולם. חנות בפייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המכירות הישירות, גם אם אין להם אתר אינטרנט.

המשיכו לעקוב אחרינו למידע נוסף על קידום עסקים בפייסבוק.