פייסבוק הודיעו ביוני על יצירת פיקסל מעקב מאוחד המשלב גם כלי מדידה וגם כלי רימרקטינג ויצירת קהלים. במדריך זה נפרט על ההבדלים בין הפיקסל החדש לקודמים ונסביר איך להטמיע את הפיקסל של פייסבוק בדפי האתר כדי ליצור רשימת משתמשים לקמפיין רימרקטינג וגם למעקב ולאופטימיזציה של המרות.
מהו הפיקסל של פייסבוק?
הפיקסל של פייסבוק הוא קטע קוד JavaScript המוטמע באתר ומשמש למדידה, אופטימיזציה ובניית קהלים עבור קמפיינים הפרסום בפייסבוק. באמצעות הפיקסל אפשר לשפר את שיעור ההמרה, למדוד המרות במכשירים שונים ולבנות קהלים מותאמים אישית של משתמשים שביצעו פעולה רצויה באתר (כמו ביקור בדף מוצר, הוספת מוצר לעגלת הקניות או קנייה של מוצר).
עד לאחרונה היו שני סוגי פיקסלים בפייסבוק, ולכל אחד מהם היה תפקיד שונה:
- – פיקסל הקהלים (Audience Pixels): שימש ליצירת קהלים מותאמים אישית עבור קמפיינים רירמקטינג.
- – פיקסל ההמרות (Conversion Pixels): בעל תפקיד כפול: אופטימיזציה לקמפיינים הפרסום ומעקב אחר המרות.
ככל שפייסבוק שיפרו את כלי אמצעי הפרסום והוסיפו פיצ'רים חדשים כך נדרש פיקסל חזק יותר. לדוגמה, אחד הפיצ'רים שנוספו הוא מודעות מוצרים דינמיות (Dynamic Product Ads), המאפשרות ריטרגטינג למשתמשים שביקרו בדפי מוצרים או קטגוריות ספציפיים באתר. המודעות האלה שימושיות בעיקר באתרי קניות גדולים.
בנוסף, ככל שלאתר מלאי מוצרים רחב יותר יש צורך בדוחות מקיפים הכוללים מידע לא רק על הרווחים אלא גם על המוצרים שנמכרו, מספר הפריטים בכל קנייה, התנהגות המשתמשים ועוד.
מכיוון שכל מקטע קוד מאט את האתר (ומשפיע לרעה על הקידום שלו בגוגל), הטמעת פיקסלים רבים אינה אפשרות מעשית. כמו כן, פיקסלים שונים יכולים לסתור זה את זה.
הפיקסל החדש של פייסבוק נועד לפתור את הבעיות האלה ולהציג דיווחים מפורטים יותר.
הפיצ'רים העיקריים של פיקסל פייסבוק החדש
הפיקסל החדש כולל כמה שיפורים ויכולות חדשות:
פיקסל אחיד: עם הפיקסל החדש לא צריך להשתמש בפיקסלים שונים כדי למדוד המרות וקהלים.
הקוד של הפיקסל החדש יכול להיות בן כמה שורות או ארוך ומורכב, תלוי במשימות הנדרשות. הפיקסל מורכב משני חלקים: הקוד הבסיסי (Base Code) והאירועים הסטנדרטיים (Standard Events). הקוד הבסיסי הוא ייחודי לכל חשבון ומשותף לכל דפי האתר. לכן, יש לכלול את הפיקסל החדש בכל דפי האתר ואחר כך להתאים את הקוד ולהוסיף אירועים סטנדרטיים רק בדפים שבהם צריך גם לעקוב אחר המרות.
מהירות טעינה גבוהה פי 3: שיפור מהירות האתר הוא יתרון גדול לאתרי קניות מרובי דפים, אבל לא רק להם. שיפור המהירות של הפיקסל גם מקצר את זמן הטעינה של האתר וכך גם תורם לקידום האתר, ובאותה הזדמנות מקטין את הסיכוי שפיקסלים שונים יתנגשו ויגרמו לטעויות.
אפשרות לשתף את הפיקסל: כלי שימושי לחברות קידום בפייסבוק או לקמפיינים משותפים לכמה עסקים.
שיתוף הפיקסלים נעשה דרך ה-Business Manager בשני צעדים פשוטים:
- בתפריט ההגדרות יש לבחור פיקסל.
- את הפיקסל אפשר לשתף עם חשבון או עם סוכנות, בהתאם לצורך.
שיתוף הפיקסל חושף מידע מלא כולל תנועה והאירועים שעוקבים אחריהם. אפשר להפסיק לשתף בפיקסל בכל זמן באמצעות לחיצה על X לצד הסוכנות או החשבון שרוצים להפסיק לשתף אותה בפיקסל.
מעקב אחר כמה אירועים: הפיקסל החדש מאפשר לעקוב אחר עד 9 אירועים סטנדרטיים בהם צפייה בתוכן, חיפוש, הוספת מוצר לעגלת הקניות, הוספה ל"רשימת המשאלות", התחלת תהליך קנייה, הוספת פרטי תשלום, השלמת קנייה, השלמת הרשמה וליד. לכל אירוע כזה יכולים להיות פרמטרים רבים כמו ערך, מטבע, שם המוצר או הדף, שם הקטגוריה, מספר המוצרים ועוד. כך לדוגמה, אפשר למדוד את ערך ההפסד של נטישת עגלת קניות ולהתאים את אסטרטגיית הרימרקטינג מתוך מחשבה על החזר ההשקעה.
האם להטמיע את הפיקסל החדש של פייסבוק?
החלפת הפיקסל אינה הכרחית. פיקסלים קיימים ימשיכו לפעול כרגיל, והפיקסלים ליצירת קהלים יקבלו את כל הפיצ'רים החדשים. עם זאת, פייסבוק ממליצים להחליף את פיקסל ההמרה הישן בפיקסל החדש, וכדי לדווח על המרות ולשפר אותן חייבים להוסיף את קוד האירועים הסטנדרטיים. בנוסף, לא יהיה אפשר ליצור פיקסלים המרות חדשים מאמצע 2016.
איך להטמיע את הפיקסל של פייסבוק?
בשלב הראשון יש להעתיק את החלק הבסיסי של הקוד ולהדביק אותו בכל אחד מדפי האתר לפי התג הסוגר </head>.
אם רוצים לעקוב גם אחר המרות, יש לתייג חלקים ספציפיים במשפך ההמרה כאירועים, ולהדביק את הקוד המותאם רק לדפים שבהם רוצים לעקוב אחר המרות. לדוגמה, אתר קניות יוסיף את קוד האירועים הסטנדרטיים לדפי המוצר או לעגלת הקניות.
להלן רשימת האירועים והקודים שלהם. את הקוד הרלוונטי יש להעתיק ולהדביק אחרי הסימן fbq לפי הדוגמה שלעיל.
כאמור, אפשר להוסיף פרמטרים מיוחדים לכל אירוע סטנדרטי כמו מטבע, ערך וכדומה.
אם רק פיקסל הקהלים הישן כבר מוטמע באתר, כדי להתחיל לעקוב אחר המרות יש להשתמש בקוד שונה עבור אירועים סטנדרטיים, ובמקום להעתיק את הקוד אחרי fbq להעתיק אותו אחרי window._fbq.push. לדוגמה: window._fbq.push(['track', 'AddToCart']);
אם הטמעתם רק את פיקסל ההמרות הישן, יש להטמיע את הפיקסל החדש בכל האתר כדי להתחיל לבנות קהלים. לאחר מכן, יש למחוק את פיקסל ההמרות הישן מהדפים שעקבתם אחריהם ולהוסיף את הפיקסל החדש, כולל החלק של האירועים הסטנדרטיים. לפני המחיקה חשוב לוודא שאין קמפיינים פעילים המקושרים לפיקסלים הישנים.
אם שני סוגי הפיקסלים הישנים מוטמעים באתר, יש להוסיף את קוד האירועים הסטנדרטיים לתוך קוד הקהלים ולהתחיל להשתמש בהם לעקוב אחר המרות ולשיפור ההמרות. גם כאן, אפשר למחוק את הפיקסלים הישנים אחרי שווידאתם שהם אינם מקושרים לקמפיינים פעילים.
שימוש בפיקסל לקמפיינים בפייסבוק
לאחר הטמעת הפיקסל אפשר לנסות להשתמש בו כדי ליצור רשימה של קהלים או לעקוב אחרי ההמרות המוגדרות בקוד ולשפר אותן.
1. להיכנס למנהל המודעות או ל-Power Editor ולבחור קמפיין המרות לאתר.
2. להזין את כתובת האתר ולבחור את ההמרה הרצויה.
3. אם הפיקסל החדש הוטמע בהצלחה, פייסבוק יציגו את תשעת האירועים הסטנדרטיים ואת הפיקסלים שנוצרו בעבר. כאן יש לבחור בהמרה הרצויה (למשל: קנייה).
4. להמשיך להגדיר את הקמפיין לפי ההוראות כמו בכל יצירת קמפיין פייסבוק.
5. המידע על הקמפיין יופיע בדוחות המודעות.
צריכים עזרה בניהול קמפיינים בפייסבוק לשיפור ההמרות? צרו אתנו קשר.