פייסבוק הוסיפו אפשרות מיקוד חדשה לכלי קהלים מותאמים אישית: Facebook Page Engagement Custom Audiences. אם עד כה אפשר היה למקד את הקמפיינים במשתמשים שביקרו באתר או שהייתה להם אינטראקציה עם סרטוני וידאו, מודעות לידים ומודעות קנבס בפייסבוק, הכלי החדש מאפשר למפרסמים ליצור קהלים של משתמשים לפי המעורבות שלהם בתוכן של דף הפייסבוק.
אפשר ליצור קהלים מותאמים אישית לפי כמה סוגי מעורבות בדף הפייסבוק:
– מעורבות כלשהי בדף: כל מי שביקר באתר או היה מעורב בתוכן הדף או במודעות, דרך פייסבוק או מסנג'ר.
– ביקור בדף: כל מי שביקר באתר, בין שביצע פעולה כלשהי או לא.
– מעורבות בפוסט או במודעה: כולל Reaction (לייק ושאר התגובות הרגשיות הזמינות), שיתופים, תגובות, הקלקה על קישור או החלקה של תמונות בקרוסלה.
– הקלקה על כפתור קריאה לפעולה.
– יצירת קשר עם הדף.
– שמירה של פוסט או של הדף
זמן המעורבות של הקהל יכול לנוע בין יום ל-365 ימים, כלומר אפשר ליצור קהל מותאם אישית המורכב ממשתמשים שהיו מעורבים באתר ביממה האחרונה (וכך ליצור קהל קטן אך רלוונטי) או במהלך השנה האחרונה (וליצור קהל גדול ורלוונטי פחות).
איך ליצור קהל מותאם אישית לפי מעורבות:
יש להיכנס ל-Business Manager ולבחור קהלים או ישירות אל הדף: https://facebook.com/ads/manager/audiences
האפשרות החדשה נמצאת בתוך Custom Audiences.
בשלב הבא תישאלו על סוג המעורבות הרצויה, ותבחרו ב"דף". (נכון למועד כתיבת שורות אלה האפשרות אינה זמינה לכל המפרסמים).
אחר כך תבחרו את הדף שאל הקהל שלו תרצו לפרסם, את סוג המעורבות (אחת מהאפשרויות שצוינו לעיל) ואת מועד המעורבות (כאמור, בין יום לשנה האחרונה).
איך להשתמש בכלי Facebook Page Engagement Custom Audiences?
– אפשר להשתמש בכלי כדי ליצור קהל יעד או כדי להסיר קבוצת משתמשים מקהל היעד.
– אפשר להוסיף מיקוד גאוגרפי או להסיר את כל המדינות כדי ליצור קהל גדול ככל האפשר.
– אם הקהל קטן, אפשר ליצור Lookalike Audience כדי להגיע לאנשים הדומים לאלו שהיו מעורבים בדף. גם כאן, אפשר לבחור את מדינת היעד ולהחליט בין קהל מצומצם ורלוונטי (האחוז העליון) או קהל רחב יותר (העשירון העליון).
איך לבחור את סוג המעורבות בדף?
מעורבות בדף: האפשרות הזו תניב את הקהל הגדול ביותר, והוא יכול לכלול אנשים שעוקבים אחרי הדף וגם כאלה שלא, כל עוד הם היו מעורבים בדף באיזושהי דרך. למי שאין קהל מותאם אישית גדול המבוסס על ביקורים באתר, האפשרות הזו יכולה לשמש התחלה טובה, ודרכה אפשר להגיע לקהל רלוונטי שיש סיכוי גדול שיקרא, יירשם או יקנה. אפשר לצמצם את הרשימה ולהגיע רק אל משתמשים שסימנו לייק לדף.
מעורבות בפוסט או במודעה: כרגע אין אפשרות למקד את הקהל במשתמשים שהיו מעורבים בפוסט ספציפי. אבל אפשר להניח שמעורבות בפוסטים מעידה על רמת מעורבות גבוהה יותר, ולכן קבוצת משתמשים כזו יכולה להיות קהל יעד טוב למודעות, בייחוד אם מועד המעורבות הוא בזמן האחרון. סביר להניח שמי שהגיב לפוסט בימים האחרונים יהיה ייטה יותר להגיב למודעה מאשר מישהו שהמעורבות שלו הייתה לפני כמה חודשים.
הקלקה על כפתור קריאה לפעולה: את האפשרות הזו כדאי להתאים לסוג הכפתור. לדוגמה, אם הכפתור קורא לקנות מוצר, אפשר ליצור מודעת קרוסלה המציגה מוצרים; אם הכפתור קורא להרשמה לרשימת תפוצה, אפשר לקדם בדף את הניוזלטר או את התוכן שתרצו שיירשמו אליו; אם הכפתור קורא ליצור קשר עם הדף, אפשר ליצור מודעות שיופיעו במסנג'ר כדי לפתוח בשיחה.
אם הקריאות לפעולה הן קנייה או הרשמה, כדאי להסיר מהרשימה את המשתמשים שכבר עשו את הפעולות האלה. הרעיון כאן הוא להגיע לאלו שהקליקו על הכפתור אבל לא השלימו את התהליך.
יצירת קשר עם הדף: מפרסמים רבים יכולים לבחור במסנג'ר כמיקום למודעות שלהם. כמובן שאפשר לבחור את המיקום מסנג'ר כדי להגיע רק אל אלו שכבר שלחו הודעה לדף. כך, אפשר ליצור מודעות המכוונות למשתמשים ששלחו הודעה לדף ולבחור שהמודעות יופיעו במסנג'ר.
האפשרות ליצור קהלים מותאמים אישית לפי המעורבות בדף אמנם עדיין לא פתוחה לכל המפרסמים (ועדיין לא ברור אם מדובר בניסוי של פייסבוק או שהיא תגיע אל כל המפרסמים במשך הזמן), אבל כשהיא תיפתח היא תאפשר ליצור קמפיינים ממוקדים ומדויקים יותר.
המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים על הפרסום בפייסבוק. צרו קשר לקבל פרטים על ניהול קמפיינים בפייסבוק.