הבלוג שלנו

כלים חדשים לקידום לוקאלי בפייסבוק

'Gilad Sasson'
9 בנובמבר 2015
זמן קריאה: 3 דקות

פייסבוק השיקה שני כלים חדשים לקידום לוקאלי של עסקים. הכלי הראשון הוא כלי אנליטיקס חינמי הנקרא "Local Insights" ומראה לעסקים מקומיים את התנועה הרגלית שבקרבת החנות. הכלי השני הוא עדכון למודעות הפרסום מסוג Local Awareness, המאפשר לעסקים בעלי כמה סניפים ליצור קמפיינים ממוקדים לוקאלית. מודעות הפרסום Local Awareness יהיו זמינות דרך API ובקרוב גם דרך ה-Power Editor, וכלי האנליטיקס Local Insights יגיע לכל הדפים בפייסבוק בשבועות הקרובים.

 

Local Awareness Ads לעסקים מרובי סניפים

העדכון ל-Local Awareness Adverts מאפשר למותגים ולעסקים מרובי סניפים למנף את המידע שנמצא בדפי העסק המקומיים ולהזין את מיקומי החנות או העסק ומידע רלוונטי נוסף למודעות הפרסום הלוקאליות בצורה דינמית. (ואם זה לא היה ברור עד עכשיו, זו סיבה טובה ליצור דף לוקאלי ספציפי לכל סניף אם עדיין לא נוצר כזה).

העדכון דומה לכלי הוספת מספרי טלפון ומיקומים במודעות הפרסום בגוגל אדוורדס. למשל, רשת בתי קפה שיש לה מספר סניפים באזור כלשהו יכולה לבחור להוסיף אוטומטית את שם העיר לנוסח המודעה בהתאם למיקום המשתמשים שנחשפים למודעה. כך למשל, אנשים ממנלו פארק יראו את נוסח המודעה: "בואו לצהריים במנלו פארק", ואנשים מסן פרנסיסקו יקבלו את המודעה "בואו לצהריים בסן פרנסיסקו". גם כפתורי הקריאה לפעולה יהיו דינמיים, ומשתמשים שיקליקו על כפתור כדי להתקשר לסניף או לבקש הנחיות נסיעה יקושרו אוטומטית לסניף הקרוב ביותר אליהם.

מודעות לקידום לוקאלי בפייסבוק

המטרה בעדכון היא לפשט את ניהול הקמפיינים עבור עסקים מרובי סניפים וכן ליצור מודעות רלוונטיות יותר עבור המשתמש. מחקרים ושאלונים רבים הראו כי אזכור המיקום במודעות מעלה את שיעור התגובה ואת שיעור ההמרה בהשוואה למודעות ללא מיקום.

רוב ההמרות מסוג זה נעשות אופליין, בעיקר כשמשתמשים במובייל; רוב המכירות הקמעונאיות ממשיכות להיעשות בחנויות הפיזיות. עם זאת, כמעט 80% מהרווחים של פייסבוק מפרסום מגיעים ממשתמשי מובייל, והמשתמשים המעורבים ביותר באתר הם משתמשי מובייל.

 

 

כלי המעקב Local Insights

כלי המעקב החדש Local Insights אינו קשור ישירות למודעות מסוג Local Awareness, וגם בעלי עסקים עם מיקום אחד יכולים להשתמש בו ולראות מי נמצא בקרבת החנות ומתי. אף על פי כן, הוא שימושי בעיקר לעסקים מרובי מיקומים, ומפרסמים בפייסבוק יוכלו לחבר את הנקודות בין המודעות ברשת והתנועה הרגלית סביב סניפי העסק.

אנליטיקס לקידום לוקאלי בפייסבוק

הכלי נמצא בחלק ה-Insights בלשונית נפרדת והוא מציג מידע על משתמשי פייסבוק הנמצאים בקרבת החנות (אם כי לא בזמן אמת). הכלי אינו עוקב אחרי ביקורים בחנות עצמה, אבל לפי פייסבוק הוא יציג מידע דמוגרפי ומגמות הקשורות באנשים הנמצאים בסביבה. מהמידע הזה אפשר להגיע לכמה תובנות מעשיות. לדוגמה, אנשי השיווק בפייסבוק יכולים ללמוד מיהם האנשים הנמצאים פיזית בקרבת החנות ומתי, ולמידע הזה יכולות להיות השלכות על מיקוד הקמפיינים והתזמון שלהם. פייסבוק מדגישים שהכלי ידווח רק על מידע אנונימי ורק עבור משתמשים שהפעילו שירותי מיקום באפליקציה, ושום מידע אישי לא ייחשף.

 

שילוב של שני הכלים החדשים יכול לעזור למפרסמים בפייסבוק ללמוד על יעילות המודעות ולהבין אם הן מניעות ביקורים בחנות ומשיגות את מטרותיהן.

מעוניינים בקידום בפייסבוק? צרו אתנו קשר בהקדם