הבלוג שלנו

סיכום F8 2016 – כנס המפתחים של פייסבוק

'Gilad Sasson'
17 באפריל 2016
זמן קריאה: 5 דקות

כנס המפתחים של פייסבוק, F8, נערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו והוצגו בו כמה מוצרי פרסום חדשים ועדכונים שמטרתם לשפר את המעורבות של המשתמשים בתוכן, להגדיל את השליטה על צריכת התוכן ושיתופו וכן לספק תובנות מפורטות לגבי הביצועים של התוכן.

כמה מהחידושים שהוצגו בכנס המפתחים של פייסבוק:

Rights Manager – כלי לניהול וידאו ולהגנה על זכויות היוצרים של סרטוני הווידאו שמופצים בפייסבוק.

ל-Rights Manager כמה פיצ'רים ויכולות:

  • ניהול ספריית סרטוני וידאו – מפרסמים יכולים להעלות סרטוני וידאו לספרייה (כולל סרטונים שלא פורסמו בפומבי בפייסבוק) כדי שאלו ייבדקו בידי מנהל הזכויות, והכלי יפקח על הפרות פוטנציאליות של זכויות היוצרים של התוכן בפייסבוק.
  • כללים לשימוש בסרטוני הווידאו – מפרסמים יוכלו להגדיר כללים וקריטריונים שלפיהם העתקים של סרטוני הווידאו יאושרו או ידווחו. למשל, כמות התוכן המועתק, מיקום התוכן התואם, מספר הצפיות שלו וכדומה.
  • זיהוי תוכן תואם לתוכן מוגן – הכלי יכול לזהות התאמות חדשות לתכנים שהועלו לספריית סרטוני הווידאו. המשתמשים יכולים לסנן התאמות לפי זמן, תאריך או מספר צפיות ואז לבחור בין לדווח על הפרת זכויות יוצרים או לאפשר לתוכן הזהה להמשיך להתפרסם.

פייסבוק - כנס f8

תמונה: media.fb.com

מתן הרשאות אוטומטיות לפרופילים או לדפים – מפרסמים יכולים ליצור "רשימות לבנות" ולאפשר לפרופילים או לדפים מסוימים להפיץ גם תוכן מוגן מבלי לעקוב אחריהם.

הגנה על ספריות וידאו גדולות באמצעות Rights Management API – פייסבוק גם הוציאו את Rights Management API המיועד למפרסמים ולחברות מדידה המעלות סרטוני וידאו בכמויות או עבור מגוון רחב של לקוחות.

 

Facebook Live API – וידאו אינטראקטיבי בזמן אמת

כלי חדש המאפשר למפרסמים ולמפתחים לשתף פעולה וליצור וידאו חי ואינטראקטיבי בכמה דרכים:

1. לשלב צילומי וידאו מכמה מקורות: ה-API מאפשר ליצור וידאו המוזרם מכמה מקורות וידאו ואודיו (כולל משחקי מחשב או צילומי מסך) וכולל אפקטים מיוחדים.

2. לתקשר עם הצופים: חיבור בין Live API ל-API של גרף הפייסבוק יאפשר גישה לתגובות ולאזכורים של הווידאו, ובמידע הזה אפשר להשתמש בזמן אמת ולהציג גרפים המראים תוצאות סקרים, לנתח ולנהל תגובות.

3. להעלות שידור חי מכל מצלמה ואפילו מרחפן: יצרני חומרות יכולים לשלב את ה-API כדי לאפשר למשתמשים לשדר שידורים חיים ישירות מהמכשיר.

פייסבוק F8 - וידאו לייבצילום מסך: media.fb.com

 

קרוס-פוסטינג של וידאו ותובנות לפי וידאו

כלי המיועד לחברות המנהלות מספר רב של דפי פייסבוק והוא מאפשר להשתמש באותם סרטונים עבור מספר דפים (מבלי להעלות אותם מחדש) ולקבל תובנות כלליות על הביצועים של כל וידאו בנפרד.  הכלי נמצא ב-Business Manager, וכדי להשתמש שימוש חוזר בווידאו יש לשנות את הגדרות ההרשאות ולאפשר לכל הדפים המנוהלים בידי אותו חשבון להשתמש באותו סרטון.

פייסבוק F8 - שיתוף וידאו

 תמונה: media.fb.com

 

מאמרי אינסטנט (Instant Articles) נפתח לכולם עם כמה פיצ'רים חדשים

הפיצ'ר Instant Articles נפתח רשמית לכל בעלי הדפים בפייסבוק בכל העולם. הפיצ'ר מאפשר לפרסם תוכן אינטראקטיבי וידידותי למשתמש במובייל ישירות מהפלטפורמה של פייסבוק. כדי להצטרף אל האתרים המפרסמים מאמרי אינסטנט בפייסבוק יש להירשם דרך האתר https://instantarticles.fb.com.

 

 פייסבוק f8 - מאמרי אינסטנט

תמונה: media.fb.com

 

בנוסף, פייסבוק התחילו לשתף פעולה עם כמה פלטפורמות תוכן, ספקי אנליטיקס ומפתחים חיצוניים כדי לבנות כלים שיעזרו למשתמשים ליצור תוכן, לנהל אותו ולעקוב אחר הביצועים של המאמרים המידיים, בהם וורדפרס, דרופל, Medium וכלי האנליטיקס של Adobe, ComScore, נילסן ואחרים.

פייסבוק 360

פייסבוק הציגה כלים חדשים שיתמכו בקהילה הגדלה של המשתמשים ב-Facebook 360, סרטוני וידאו המנצלים את אפשרוות הצפייה במובייל ב-360 מעלות.

הכלי הראשון הוא Facebook Surround 360, מערכת ללכידת וידאו ב-3D וב-360 מעלות באיכות גבוהה. המצלמה יכולה להפיק צילומים תלת-ממדיים איכותיים והיא כוללת טכנולוגיית עריכה היכולה לשלב בטבעיות חומר מצולם מ-17 מצלמות, וכך לצמצם משמעותית את הזמן והכסף המושקע בהפקת הסרטונים.

פייסבוק מצלמה 360

תמונה: media.fb.com

 כלים לפרסום בפייסבוק 360

שיפור ממשק המשתמש: משתמשים שייתקלו בסרטון 360 בניוזפיד יראו אנימציה של גירוסקופ המודיעה על סוג תוכן שונה, וכן תופיע אנימציית עזר שתיידע את המשתמשים שעליהם לטלטל את הטלפון אם הם לא יגעו במסך או יזיזו את המכשיר בתוך 4 שניות מתחילת הסרטון. הכלים האלה יחסכו מיוצרי הווידאו את הצורך להוסיף לסרטון הנחיות כתובות.

 פייסבוק f8 - כלים לווידאו 360

תמונה: media.fb.com

 

  1. Heading Indicator: סמן עליון המצביע על כיוון המסך הנוכחי ביחס לאוריינטציה הראשונית של הסרטון ועל דרגת הזום הנוכחית. לחיצה על הסמן תאפס את הכיוון של המסך ואת הזום לנקודת ההתחלה, בהתאם להגדרות של יוצרי התוכן.

 

  1. כלי מעקב חדשים: לדף התובנות ולספריית הסרטונים תתוסף בקרוב מפת חום שתאפשר למפרסמים ללמוד אילו קטעים בסרטון המשתמשים אהבו במיוחד.

פייסבוק F8 - כלים לפייסבוק 360

תמונה: media.fb.com

 

רובוטים במסנג'ר

 

זו השנה השנייה ברציפות שפייסבוק מעמידים את תוכנת המסרים המידיים Messenger במרכז הכנס. השנה, פייסבוק הודיעו שיצרו כלים המאפרים למפתחים לבנות רובוטים שיוכלו לנהל שיחה אוטומטית עם משתמשים אנושיים באמצעות האפליקציה. גרסאות מוקדמות של הבוטים יכולות לעשות כמה פעולות בסיסיות כמו לעדכן בעדכונים חדשותיים (באמצעות שיתוף פעולה עם CNN), לספק תחזית מזג אוויר ותנועה ולשמש כעוזר קניות, וסביר להניח שבעתיד השימושים שלו יתפתחו לכיוון של שירות לקוחות ומסחר.

פייסבוק F8 - מסנג'ר בוט

צילום מסך: messengerplatform.fb.com

 

 

לסיכום, כנס המפתחים של פייסבוק מצביע על כמה מהכיוונים שהרשת החברתית הולכת אליהם, ובראשם הגדלת זמן השהייה של המשתמשים באתר והפיכת פייסבוק ונכסיה (ובעיקר את מסנג'ר בעל 900 מיליון המשתמשים) למקור רווחים נוסף.

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים וחדשות מפייסבוק וצרו אתנו קשר לניהול קמפיינים בפייסבוק.