פייסבוק הודיעו אתמול שהחל מהשבוע יתחילו לדרג את הרלוונטיות של המודעות בציונים של בין 1 ל-10 לפי התאמתם לקהל היעד. ציוני הרלוונטיות אמנם היו קיימים ומשפיעים תמיד, אבל רק מעכשיו הם יופיעו בדו"חות ויהיו גלויים למפרסמים. מטרת הדירוג לפי פייסבוק היא לוודא שהמודעות הרלוונטיות ביותר מוצגות למשתמשים ולשפר את חוויית המשתמש גם לגולשים וגם לעסקים.
תמונה: Facebook
איך ציון הרלוונטיות עובד?
ציון הרלוונטיות מחושב לפי הפידבקים החיוביים והשליליים שהמודעה צפויה לקבל מקהל היעד שלה. ככל שהמודעה צפויה לקבל אינטרקציות חיוביות יותר (לפי סוג המודעה, והן יכולות לכלול צפיות וידאו, המרות וכו'), כך ציון הרלוונטיות יהיה גבוה יותר. ולהפך – אם מעריכים שמשתמשים רבים יבקשו להסתיר את המודעה או לדווח עליה, היא תקבל ציון רלוונטיות נמוך.
ציון הרלוונטיות של המודעה ימשיך להתעדכן כל עוד משתמשים ימשיכו לתקשר עם המודעה ולספק פידבקים עליה. מודעות שההגעה שלהן מובטחת, למשל מודעות שנקנו לפי תפוצה ותדירות, לא יושפעו מציון הרלוונטיות.
לציון הרלוונטיות תהיה השפעה קטנה על המחיר והתפוצה בקמפיינים של חשיפת המותג, מכיוון שמודעות אלו מיועדות להגדיל את התפוצה יותר מאשר להניע פעולות מסוימות כמו הורדות וכדומה.
הגורמים המשפיעים על ציון הרלוונטיות
– פידבק חיובי: כל מעורבות חיובית במודעה, כולל הקלקות והמרות. עם זאת, לא כל הפידבקים החיוביים הם שווים, ולמשל ללייק לקישור המוביל לאתר חיצוני יכול להיות משקל גבוה יותר מלמספר הקליקים על המודעה.
– פידבק שלילי: מעורבות שלילית במודעה: לחיצה על X כדי להסתיר את המודעה, דיווח על המודעה. המשמעות של פידבקים שליליים אינה בהכרח שהמודעה מעוררת רגשות שליליים, אלא שהיא מכוונת לקהל יעד לא מתאים. לפידבק שלילי יכול להיות משקל גבוה יותר מלפידבק חיובי.
החשיבות של ציון רלוונטיות
ההבנה של ציון רלוונטיות יכולה לעזור למפרסמים בכמה דרכים:
– להוזיל עלויות: ככל שציון הרלוונטיות של המודעה גבוה יותר, כך יהיה זול יותר להפיץ אותה למספר רב של משתמשים. הסיבה היא שמערכת הפצת המודעות של פייסבוק מיועדת לחשוף את המודעות המתאימות לקהל המתאים, וציון רלוונטיות גבוה נקלט במערכת כאיתות חיובי. ולהפך: אם המחיר שמשלמים קופץ פתאום מסיבה לא ברורה למרות הצלחת הקמפיין, כנראה שציון הרלוונטיות השפיע.
כמובן שרלוונטיות אינה הגורם היחידי המשפיע על השיקולים של מערכת הפצת המודעות של פייסבוק. כך למשל, אם שתי מודעות פונות אל אותו קהל יעד, לא מובטח שמודעה בעלת ציון רלוונטיות גבוה והצעת מחיר נמוכה תביס את המתחרה שלה ציון רלוונטיות נמוך אבל הצעת מחיר גבוהה יותר. אבל באופן כללי, ציון רלוונטיות גבוה יעזור למפרסמים להגיע לתפוצה אפקטיבית יותר בעזרת המערכת של פייסבוק.
– לבחון נוסחי מודעות שונים לפי העלאת הקמפיין: מפרסמים יכולים לבחון שילובים שונים של תמונה וקופי על קהלים שונים וללמוד אילו שילובים מביאים את ציון הרלונטיות הגבוה ביותר.
– לשפר קמפיינים פעילים: מפרסמים יכולים לנטר את ציון הרלוונטיות של המודעות של קמפיינים פעילים. אם הציון מתחיל לצנוח, זה יכול להיות סימן לכך שצריך לרענן את הקריאייטיב של המודעה או את קהל היעד.
איך להשתמש בציון הרלוונטיות
למרות החשיבות של ציון הרלוונטיות למפרסמים, פייסבוק ממליצים לקחת אותו בפרופורציות ולא לראות בו מדד מרכזי לביצועים של המודעה. הגורם החשוב ביותר בפרסום בפייסבוק הוא עדיין הצעת המחיר המבוססת על יעדי הקמפיין. לכן, פייסבוק ממליצים להיעזר בציון רלוונטיות כדי להגיע לקהל היעד בעלות נמוכה, לבחון את האפקטיביות של הקריאייטיב של המודעה ושל המיקוד, ולזכור שציון רלוונטיות גבוה אינו מטרה בפני עצמה.
יש הטוענים שלא רק המודעות בפייסבוק מקבלות ציון איכות אלא גם לחשבונות של מפרסמים, וציון ממוצע נמוך של ציוני רלוונטיות על כלל המודעות יכול להשפיע לרעה גם על ציון הרלוונטיות של מודעות חדשות.
רוצים לשפר את ציון הרלוונטיות של המודעות בפייסבוק? צרו אתנו קשר ונעזור לכם בניהול קמפיינים אפקטיביים בפייסבוק.