האם אתם מרוצים מהביצועים של הפרסום בפייסבוק או שאתם מחפשים דרך לשפר את החזר ההשקעה בפרסומות בפייסבוק? אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הביצועים בפרסום בפייסבוק הוא המיקוד, וכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לוודא שהמודעות נחשפות לקהל היעד המתאים ביותר. בנוסף, פייסבוק מציעים כלים שונים המסייעים באופטימזציה של מודעות הפרסום.

14 טיפים לאופטימיזציה של מודעות הפרסום בפייסבוק

  1. 1. להפריד בין משתמשי מובייל ודסקטופ

מומלץ ליצור סטים נפרדים של מודעות למשתמשי מובייל ולמשתמשי דסקטופ, וכך להתאים את נוסח המודעות, את התקציב ואת ההמרות לפי סוג המכשיר. מודעות פרסום וקריאות לפעולה ישיגו תוצאות שונות בדסקטופ בהשוואה למובייל, ויש לקחת בחשבון את ההבדלים האלו כשיוצרים את הקמפיין.

  1. 2. להפריד בין פרסום בניוזפיד לבין פרסום בטור הצדדי

אחת הפעולות המומלצות בשיווק בפייסבוק ובכלל היא ליצור פילוח מדויק של המודעות. ההפרדה בין מודעות שיופיעו בניוזפיד בדסקטופ לבין המודעות שיופיעו בעמודה השמאלית (אם הממשק הוא בעברית או בעמודה הימנית אם הממשק הוא באנגלית) היא הפרדה הכרחית באופטימיזציה של קמפיינים.

פרסום בפייסבוק - מיקום המודעות

אפשר לראות, למשל, שבמודעות הניוזפיד התמונה גדולה יותר מהמודעה הצדית, ובאופן כללי מבנה המודעה שונה. מכאן שמודעות זהות בשני המיקומים יכולות להביא לתוצאות שונות, וכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר יש ליצור מודעות ייחודיות לכל מיקום.

 

  1. 3. לבחון תמונות שונות

התמונה היא ההיבט החשוב ביותר במודעה, והגורם המשפיע ביותר על החלטת המשתמשים להקליק על המודעה. לכן מומלץ לבחון תמונות שונות ולמצוא את אלו שמשיגות את שיעור ההקלקה וההמרות הגבוה ביותר. אחרי שזיהיתם התמונות האפקטיביות ביותר, יש למצוא תמונות דומות ולהמשיך לבחון.

  1. 4. לבחור קריאה לפעולה

פייסבוק מאפשרת להוסיף למודעות כפתורי קריאה לפעולה. כפתורים אלו יכולים להשפיע משמעותית על שיעור ההקלקה ואף על שיעור ההמרה, ומומלץ להריץ שתי מודעות במקביל (split test) כדי לבחון את השפעת המודעות לאורך זמן.

את כפתורי הקריאה לפעולה אפשר למצוא בתפריט Ad Setup. נכון לעכשיו, אפשר לבחור בין חמישה נוסחים של קריאות לפעולה: "לקנייה", "להזמנה", "מידע נוסף", "הרשמה" ו"הורדה".

 

  1. 5. לפלח קהלים לסטים של מודעות

תחומי עניין שונים יובילו לתוצאות שונות גם בסט זהה של מודעות. באופן כללי, מומלץ לרכז את תחומי העניין של קהל היעד לפי נושאים וליצור סט מודעות אחד לכל נושא.

למשל אם תחומי העניין הם:

קידום אתרים במנועי חיפוש

גוגל (מנוע חיפוש)

קידום אתרים במדיה חברתית

פייסבוק

טוויטר

לינקדאין

פרסום ושיווק עסקים בפייסבוק

גוגל אדוורדס

PPC

אפשר לזהות שלושה נושאים ולפיכך שלושה סטים של מודעות לקמפיין הפייסבוק. הפילוח הזה מאפשר לעשות אופטימיזציה לקמפיין לפי תחומי עניין שונים וליצור מודעות הממוקדות בנושאים הקשורים לסטים של המודעות.

 

  1. 6. להתקין קוד מעקב המרה (פיקסל)

זאת המלצה ברורה למדי, שכן פיקסל המעקב אחרי המרה מאפשר לעקוב אחר התוצאות של פעולות השיווק בפייסבוק. אבל במפתיע עסקים רבים שוכחים להתקין את הקוד.

facebook ad conversion pixel

כדי ליצור פיקסל המרה יש להיכנס למנהל המודעות וללחוץ על מעקב אחר המרות. אחר כך יש לעבור על ההנחיות להתקנת הפיקסל. ברגע שמתקבל הקוד, יש להתקין אותו בסיומת העמוד (footer) של דף התודה.

 

  1. 7. להגדיר קוד מעקב ספציפי

פייסבוק מאפשרת ליצור מספר קודי מעקב למקרה שתרצו לעקוב אחרי כמה יעדים באתר, למשל ביקור בדף עגלת הקניות או בדף התודה, או שתרצו לפרסם בכמה דומיינים. במקרה כזה, תצטרכו להתאים את הפיקסל לכל מטרת מעקב ולייצר קוד ייחודי לכל סט מודעות.

אפשר להגדיר את קוד המעקב דרך ה-Power Editor או מעקב אחר המרות שבמנהל המודעות, ואחר-כך יש להחליט אם להשתמש בקוד הקיים או ליצור קוד חדש. אפשר לבחור מקודי המעקב הקיימים או לבחור פיקסל קיים ולעשות לו אופטימיזציה להמרות. האפשרות השנייה שימושית בעיקר כשרוצים לעשות אופטימיזציה למודעות לפי פיקסל המרה ספציפי. לדוגמה, אם התקנתם קוד מעקב גם בדף הקופה וגם בדף התודה, והשאיפה היא לעשות אופטימיזציה למודעות כדי לקבל יותר ביקורים בדף התודה.

לרוב מומלץ להגדיר את שתי האפשרויות (אלא אם כן מטרת הקמפיין היא אופטימיזציה לקליקים), כלומר גם למדוד את ההמרות וגם לעשות אופטימיזציה לסוג מסוים של המרות, כמו קנייה.

כמו כן, מומלץ ליצור סטים נפרדים של מודעות עבור כל מאפיין התנהגות או קבוצת מאפיינים, בדומה להפרדה שנעשתה בתחומי העניין.

 

  1. 8. למקד לפי התנהגות

עסקים רבים משתמשים רק באפשרות המיקוד לפי תחומי עניין. עם זאת, יש לזכור שמיקוד לפי התנהגות לרוב משתלם למדי. למשל, אפשר למקד את הקמפיין לבעלי עסקים קטנים, מנהלי דפים בפייסבוק, בעלי טאבלט וכדומה.

פרסום בפייסבוק - מיקוד לפי התנהגות

כמו כן, מומלץ ליצור סטים נפרדים של מודעות עבור כל מאפיין התנהגות או קבוצת מאפיינים, בדומה להפרדה שנעשתה בתחומי העניין.

  1. 9. להגדיר פיקסל רימרקטינג (שיווק חוזר)

מבקרים שביקרו באתר דרך מקורות תנועה שונים (כולל גוגל אדוורדס) אך לא השלימו המרה יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים שמשווים מחירים והצעות. קמפיין רימרקטינג מבטיח שהם לא ישכחו שביקרו באתר שלכם אחרי שיסיימו להשוות מחירים. קמפיין רימרקטינג של פייסבוק הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להגיע אל המבקרים שהגיעו במקור דרך גוגל אדוורדס.

כדי להגדיר פיקסל רימרקטינג יש ללחוץ על קהלים בתפריט הראשי של מנהל המודעות, ואחר כך על צור קהל מותאם אישית ועל תנועה באתר, ולמלא אחר ההנחיות ליצירת קמפיין רימרקטינג.

פרסום בפייסבוק - קוד רימרקטינג

לאחר קבלת הקוד והתקנתו באתר, יש לחזור לפייסבוק ובתפריט הנפתח תנועה באתר לבחור באפשרות אנשים שביקרו בדפי אינטרנט ספציפיים אך לא באחרים.

remarketing-pixel-facebook-2

כך אפשר ליצור רשימות של מבקרים בדפים מסוימים באתר וליצור עבורם קמפיין או להסיר אותם מהקמפיין. למשל, ליצור רשימה של משתמשים שביקרו בדף התודה ולהסיר אותם מקמפיין הרימרקטינג מכיוון שהם כבר השלימו המרה.

 

  1. 10. לזהות את הקבוצות הדמוגרפיות הרווחיות ביותר

לרוב יש הבדל בין הביצועים של המודעות בקרב קבוצות גיל ומין שונות, ולעתים המפרסמים מגלים שהם מבזבזים כסף על קבוצות גיל לא רווחיות או מחמיצים הזדמנויות כי לא מקדישים נתח מהתקציב לקבוצה שאחראית לרוב המכירות. כדי לזהות את קבוצות הגיל והמין הרווחיות ביותר, יש להיכנס לעמוד הדוחות שבמנהל המודעות בפייסבוק, ולהגדיר את טווח הגילים שרוצים לנתח, ואז בהתפלגות לבחור גיל, מין או גיל ומין, ולתכנן את אסטרטגיית השיווק לפי הנתונים שנאספו בדו"ח.

קמפיינים בפייסבוק - דו"חות

 

11. לבחון קהלים דומים

קהלים דומים (Lookalike Audiences) היא רשימה של משתמשים בעלי מאפיינים דומים למשתמשים שברשימת הקהלים המותאמים אישית. אפשרות המיתוג הזו פותחת המון הזדמנויות, כמו לפרסם למשתמשים דומים לאלו שביקרו באתר, דומים למשתמשים שביקרו בדף מסוים באתר או לאלו שכבר השלימו המרה באתר.

 

  1. 12. למקד לפי רשימת כתובות אימייל

פייסבוק מאפשרת ליצור רשימת קהלים מותאמים אישית לפי רשימת כתובות אימייל. כל שצריך לעשות הוא ליצור מסמך אקסל או CSV המכיל אך ורק רשימת כתובת אימייל.

ברגע שהמסמך מוכן, יש ללחוץ על צור קהל מותאם אישית ואחר-כך על רשימת לקוחות.

פרסום בפייסבוק - קהלים מותאמים אישית

לא לשכוח שאפשר גם להעלות רשימה של מספרי טלפון ולמקד את המודעות בפייסבוק במשתמשים אלו. התהליך הוא זהה לתהליך יצירת קהל מותאם אישית לפי כתובות אימייל, ובנוסף אפשר ליצור רשימה של קהל דומה לאותה רשימה.

 

  1. 13. לבחון אסטרטגיות הצעות מחיר

אסטרטגיות שונות להצעות מחיר יכולות להשפיע משמעותית על ההצלחה של המודעות בפייסבוק. שלוש הקטגוריות העיקריות להצעות מחיר הן מחיר לקליק (CPC) מחיר לאלף חשיפות (CPM) ואופטימיזציה להמרות (CPA), המחייב התקנה של קוד למעקב אחר המרה.

מומלץ לבחון כמה אסטרטגיות כדי למצוא את האסטרטגיה המשתלמת ביותר, כלומר אסטרטגיה שמוזילה את המחיר פר המרה אבל עדיין משיגה נפח מספיק. לרוב מומלץ להתחיל ב-CPC ואופטימיזציה להמרה. באופטימיזציה להמרה אפשר להגדיר את המחיר המקסימלי לקליק, לקבוע מחיר יעד לרכישה, או לאפשר לפייסבוק לבחור עבורך את הערך.

facebook-ad-bidding

  1. 14. לתזמן מודעות

בפייסבוק אפשר לפלח מודעות לפי ימים ושעות. האפשרות זמינה רק כשבוחרים באופציה של תקציב כולל (ולא בתקציב לכל יום), והדרישה הזאת היא הסיבה שרוב העסקים לא משתמשים בכלי הזה. תקציב כולל הוא סך כל התקציב לסט מודעות, ומבחינה טכנית אין גבול להוצאה היומית. האפשרות לתזמן מודעות מתאימה כאשר הוכח לאורך זמן שהמודעות אפקטיביות יותר בשעות או בימים קבועים.

איך לתזמן מודעות בפייסבוק?

 

לסיכום, אם מגדירים את המודעות בצורה נכונה, ממקדים את הקמפיין ומנטרים את ביצועיו לעתים קרובות, הפרסום בפייסבוק יכול להיות רווחי ביותר ולהניב כמות עצומה של תנועה איכותית. היכרות עם אפשרויות הפרסום הרבות שבפייסבוק מאפשרת לשפר את האפקטיביות של הקמפיינים ולפתוח את העסק להזדמנויות חדשות.

מעוניינים לנהל קמפיין פייסבוק אפקטיבי ומצליח? צרו אתנו קשר לפרטים נוספים.