גוגל הציגו ב-25 באוקטובר, 2019 את BERT – העדכון המשמעותי ביותר למערכת החיפוש מאז RankBrain. מדובר במערכת קוד פתוח שמטרתה להבין טוב יותר את הדקויות של שאילתות החיפוש. לפי גוגל, היא תשפיע על אחת מתוך עשר שאילתות חיפוש, בעיקר בתוצאות מסוג Featured Snippets.
ב-9 בדצמבר, 2019 העדכון הופעל על עוד כ-70 שפות בנוסף לאנגלית, בהן עברית.
מה זה BERT?
BERT, ראשי תיבות של Bidirectional Encoder Representations from Transformers, היא מערכת לעיבוד שפה טבעית (NLP) המבוססת על בינה מלאכותית. בלי להיכנס להסברים מסובכים, המערכת עוזרת למחשבים להבין שפה אנושית כפי שבני אדם מבינים אותה.
בהקשר של גוגל, BERT עוזרת למנוע החיפוש להבין את הדקויות וההקשר של מילות החיפוש ולהתאים טוב יותר את תוצאות החיפוש. כאמור, המערכת בעיקר תשמש לתוצאות מסוג Featured Snippets (תקצירי תוצאות החיפוש הראשונות בחיפוש). תוצאות אלה אינן נפוצות בחיפוש בעברית.
לדוגמה, עד BERT חיפוש של " 2019 brazil traveler to usa need a visa" העלה תוצאות המתארות את הוויזה הנדרשת לאמריקאים המבקרים בברזיל, מכיוון שמילות הקישור לא הובנו כהלכה. אחרי BERT, יוצגו התוצאות הרלוונטיות.
דוגמאות נוספות:
BERT היא תוספת למערכת הדירוג של גוגל, והיא למעשה עוד כלי שגוגל נעזרים בו כדי להבין את שאילתות החיפוש ואת תוכן האתרים באינדקס. בחיפושים מסוימים גוגל ימשיכו להשתמש ב-RankBrain, מערכת הבינה המלאכותית הראשונה של גוגל שהוצגה ב-2015, ובחיפושים אחרים גוגל עשויים להשתמש בכמה שיטות במקביל בהתאם להקשר.
איך BERT ישפיע על הקידום בגוגל?
מדיווחים בעולם דובר האנגלית עדיין לא הורגשה השפעתו של BERT על המיקומים. הסיבה לכך היא ש-BERT צפוי להשפיע על שאילתות חיפוש ארוכות בשפה טבעית, ולאו דווקא על מילות המפתח הקצרות הנמצאות ברשימות המעקב של מקדמים.
כמו תמיד, ההמלצה של גוגל היא לא לעשות משהו מיוחד אלא להמשיך לכתוב תוכן מצוין המיועד לקהל משתמשים.