גוגל ערכו משאל בקרב 4,000 עמותות ברחבי העולם כדי להבין איך הן משתמשות בכלי בינה מלאכותית (AI) לשיפור הפרודוקטיביות והביצועים של קמפיינים בגוגל גרנטס, תוכנית הפרסום של גוגל לעמותות ללא מטרות רווח.

 

סקר שימוש ב-AI בעמותות – תובנות עיקריות

הפוטנציאל המיידי – AI לכתיבת תוכן שיווקי

כשנשאלו על השימוש המיידי האפשרי ב-AI, רוב העמותות שהשתתפו בסקר ציינו משימות שיווק כמו כתיבה ופרסונליזציה של תוכן. מטלות כמו כתיבת קופי לקמפיינים, ניוזלטרים או חומרים שיווקיים אחרים, פניות לגיוס תורמים וכן הלאה, לוקחות זמן, דורשות התאמות ושיפורים ולרוב גם נעשות בלחץ זמן. לכן, כלי AI יכולים לקחת על עצמם חלק מהמטלות האלה. למשל, גוגל ממליצה להיעזר במוצרים כמו מודעות חיפוש מבוססות AI (של גוגל) המאפשרים להכניס מראש מספר כותרות ותיאורים, ולבחון באופן אוטומטי את השילובים המצליחים ביותר.

 

האתגר העיקרי – חוסר היכרות עם כלי AI

המשאל הראה כי אומנם בארבע מתוך חמש עמותות מאמינים ביכולת של AI לסייע בעבודה, אבל כמעט מחצית מהעמותות לא משתמשות בכלל בטכנולוגיה. החסמים העיקריים שצוינו הם חוסר היכרות עם הכלים ועם אפשרויות השימוש בהם, קושי לבחור את כלי הבינה המלאכותית המתאימים ולהטמיע אותם, קשיי תקציב ומחסור בהדרכה נגישה.

כמו כן, בעמותות רבות צוות העובדים מורכב ממומחים בתחומם, אבל הם לא בהכרח מומחים בטכנולוגיה. לכן, הפתרון יכול להיות הדרכה זמינה ונגישה בטכנולוגיית AI המיועדת לעובדים במגזר השלישי.

גוגל מצידם יצרו מדריך ייעודי לשימוש ב-Gemini, כלי ה-AI של החברה, ספציפית עבור עמותות הפועלות ללא מטרות רווח.