כמדי חודש, פייסבוק עדכנו את שותפי הפרסום בכלים ובעדכונים במערכת הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם.
עדכוני פייסבוק לחודש יוני 2016
-
1. שיפור ההתאמה בפיקסל (Advanced Matching in Facebook Pixel)
פייסבוק הוסיפו אפשרות להעביר יותר מידע בפיקסל (קוד המעקב) כדי לשפר את ההתאמה למשתמשים בפייסבוק גם כשהם אינם מחוברים לפלטפורמה. מעכשיו יהיה אפשר להעביר נתונים כמו שם פרטי ומשפחה, עיר וארץ מגורים, תאריך לידה ועוד. המידע יוצפן ויישמר רק אם תהיה התאמה למשתמש בפייסבוק.
העדכון יאפשר למפרסמים לעקוב גם אחרי ההמרות המגיעות מפייסבוק ממשתמשים לא רשומים, לשפר את האופטימיזציה של הקמפיינים ולהגדיל את התפוצה באמצעות הוספת משתמשים לא מחוברים לקהלים המותאמים אישית.
לקריאה נוספת על הפיקסל של פייסבוק
-
2. ממשק ופרמטרים חדשים לקהלים מותאמים אישית
פייסבוק התחילו להריץ ממשק חדש לכלי קהלים מותאמים אישית (Custom Audience), באמצעותו יהיה אפשר לבנות רשימת קהלים באמצעות מגוון נתונים בהם שם, מיקוד, מקום מגורים, תאריך או שנת לידה, מין, גיל, וכן מהנתונים שהיו זמינים גם בממשק הקודם: כתובת מייל, מספר טלפון ויוזר ID באפליקציה. הממשק החדש עלה ב-8 ביוני והוא ימשיך ויתגלגל בהדרגתיות בשבועות הקרובים.
העדכון החדש יאפשר למפרסמים לשפר את שיעור ההתאמה ואת רמת הדיוק של ההתאמה. בדיקות מוקדמות של פייסבוק כבר הראו ששיעור ההתאמה עלה ב-17% בעקבות העדכון.
-
3. קמפיינים רימרקטינג למודעות לידים (Lead Ads)
פייסבוק הוסיפו אפשרות לבנות רשימות קהלים גם ממשתמשים שהתחילו תהליך הרשמה במודעות לידים אבל לא השלימו אותו וליצור קמפיינים רימרקטינג מותאמים אישית למשתמשים אלו. העדכון יתחיל לפעול בהדרגתיות ויגיע לכל המפרסמים עד סוף חודש יוני.
-
4. עדכון למודעות וידאו לתגובה ישירה (Direct Response)
פייסבוק הודיעו על שינוי התהליך שעובר המשתמש אחרי הקלקה על מודעות וידאו לתגובה ישירה (הקלקות, המרות, הורדות אפליקציה וכדומה), ומעכשיו משתמשים יכולים לבקר באתר ולהמשיך ולצפות בסרטון הווידאו בו זמנית. בשלב זה העדכון זמין רק במכשירי אייפון ואייפד, אבל פייסבוק מעריכים שהוא יהיה זמין גם למכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד עד לסוף החודש.
לעדכון יש כמה יתרונות: הוא מאפשר למפרסמים להניע את המשתמשים משלב החשיפה למותג לשלב השיקול כבר באותו מסך. כלומר, המשתמשים יכולים לצפות בווידאו ובמקביל להשלים את תהליך ההמרה. בנוסף, כך אפשר לנצל טוב יותר את תוכן הווידאו מבלי לפגוע ביעילות הקמפיין לתגובה ישירה.
פייסבוק ממליצים להשתמש במודעות אלו לקמפיינים שבהם היעד הראשי הוא תגובה ישירה (המרה, הקלקה, הורדה וכו'), ולהגדיר את הצפייה בווידאו כמדד משני.
-
5. שינוי כלל ה-20% טקסט במודעות
פייסבוק שינו את מדיניות היחס בין טקסט לתמונה במודעות. מעכשיו לא ייפסלו מודעות ששיעור הטקסט בהן גבוה מ-20%, אבל התפוצה של המודעות האלה תיפגע והם יגיעו למספר נמוך יותר של משתמשים. פייסבוק עדכנו את הכלי Text Overlay ודרכו יהיה אפשר להעריך את התפוצה הצפויה למודעה לפי כמות הטקסט בתמונה.
מידע נוסף על שינוי חוק ה-20% במודעות פייסבוק
-
6. עריכת סקרים לזכירות (lift) של מותגים
קמפיינים שיעדיהם הם מעורבות בפוסט, הגברת מודעות לעסק מקומי (Local Awareness), הגברת מודעות למותג או צפיות וידאו יוכלו להוסיף סקר ולבדוק את מידת הזכירות של המותג. הסקר יוצג כיומיים מהצפייה במודעה, גם בקרב קהל היעד וגם בקרב קבוצת ביקורת והוא יאפשר למפרסמים ללמוד על ההשפעה של הקמפיינים על המודעות למותג. האפשרות תיפתח מה-15 ביוני ויוכלו להשתתף בה מותגים העומדים במספר קריטריונים בהם תפוצה של 3 מיליון משתמשים למודעה.
-
7. שינוי במודעות אינסטגרם
פייסבוק שינו את עיצוב המודעות באינסטגרם: הגדילו את כפתור הקריאה לפעולה והוסיפו אפשרות להגיע לאתר ישירות מפרופיל האינסטגרם לאחר צפייה במודעה.
המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים על פייסבוק. מעוניינים לנהל קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם? צרו אתנו קשר.