פייסבוק שלחו לשותפי הפרסום שלהם את תוצאות המחקר על הרגלי השימוש בפייסבוק ובאינטרנט בישראל ברבעון האחרון של 2015, ומהמידע הזה עולים כמה נתונים מעניינים עבור מפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם.
קהילת פייסבוק העולמית הולכת וגדלה ככל שפייסבוק משתלטת על עוד נכסים:
בפייסבוק בלבד משתמשים 1.59 מיליארד אנשים בכל חודש, מהם יותר ממיליארד מבקרים בפלטפורמה מדי יום, וכ-50 מיליון עסקים קטנים מנהלים דפים בפייסבוק.
מספר המשתמשים החודשי בוואטסאפ הגיע גם הוא למיליארד, מספר המשתמשים במסנג'ר של פייסבוק עומד כבר על 800 מיליון ובאינסטגרם – 400 מיליון.
פייסבוק בישראל – נתוני שימוש
בישראל 4.4 מיליון אנשים משתמשים בפייסבוק בכל חודש, מהם 3.3 מיליון משתמשים באתר בכל יום.
פרסום במובייל בהשוואה לדסקטופ ולטלוויזיה
נמצא שאין קשר בין הזמן שהמשתמשים מבלים מול מדיום ובהשקעה הכספית בפרסום: אף על פי שמחצית מהזמן שמשתמשים בילו מול מסכים היה מול מסך הסמארטפון, תקציב הפרסום הגלובלי עדיין קטן בהשוואה לתקציב הפרסום באינטרנט ובטלוויזיה. עם זאת, ההשקעה צפויה לגדול.
שימוש בפייסבוק במובייל
רוב משתמשי פייסבוק בישראל מגיעים אל האתר באמצעות המובייל:
4 מיליון מהמשתמשים החודשיים (91%) ו-3 מיליון מהמשתמשים היומיים (גם 91%) מגיעים לפייסבוק מהמובייל.
הרגלי הגלישה באינטרנט בישראל
74% מבלים בצפייה בסרטוני וידאו באינטרנט
72% משתמשים בשירותי מסרים מידיים דרך האינטרנט
68% משתמשים באינטרנט לגלישה או לעדכון הרשתות החברתיות
ומהן הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בישראל?
הישראלים משתמשים בפייסבוק מכמה סיבות:
73% להתעדכן במה שקורה עם חברים
71% למצוא חברים מהעבר
67% להעביר את הזמן
65% להתעדכן בחדשות (לשם השוואה, רק 31% ממשתמשי טוויטר ציינו את הסיבה הזאת).
כמו כן, 44% מהנשאלים תיארו את פייסבוק כמקור המועדף לגילוי תוכן ושירותים.
42% ו-40% מהנשאלים השתמשו בפייסבוק כדי להמליץ או לקבל המלצות על מוצרים או שירותים כלשהם.
תחומי ה"גילוי" העיקריים בפייסבוק הם תיירות, טכנולוגיה, קוסמטיקה ואופנה עלית.
מתי משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם?
בני דור המילניום משתמשים בפייסבוק ביותר הזדמנויות בהשוואה למשתמש הממוצע בישראל:
שעות השימוש בסמארטפון
57% מהנשאלים ציינו שהסמארטפון שיפר את חייהם ואפשר להם לעשות כמה דברים כמו לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה (מחוץ לבית ובתוכו), לגלות מוצרים חדשים ואת העולם סביבם, להתעדכן בחדשות ולקנות מוצרים או שירותים.
בנוסף, הסמארטפון מאפשר לתקשר בדרכים קצרות ועשירות יותר:
53% ציינו שהם שולחים פחות הודעות SMS ומעדיפים להשתמש בוואטסאפ או במסנג'ר
36% מבזבזים פחות זמן בשליחת מיילים או בטלפון בזכות פייסבוק
46% ציינו את וואטסאפ כפלטפורמה החברתית המועדפת עליהם, בעיקר מכיוון שהיא נוחה לשימוש במובייל.
וידאו בפייסבוק
פייסבוק הולכת ונעשית מעצמת וידאו במובייל:
כמו כן, הצפייה בווידאו במובייל נעשית הרגל נפוץ:
הרבה מהישראלים משתמשים בפייסבוק תוך כדי צפייה בטלוויזיה
ישראלים ופרסום
לפי המחקר, לישראלים יש ציפיות גבוהות מהמותגים:
59% מצפים שהפרסומות יהיו רלוונטיות
56% מקדישים תשומת לב למפרסמים ולמותגים הנתפסים אמינים בעיניהם
40% אמרו שישתפו עם חבריהם מידע מעניין שהגיע ממותג
32% אוהבים שמותגים יוצרים אתם קשר באמצעות המדיה החברתית.
מעוניינים לקדם מותג או עסק בפייסבוק? צרו אתנו קשר בהקדם!