הפרסום בפייסבוק מתעדכן לעתים קרובות, ונוספים כלים חדשים, עדכוני אלגוריתם שמטרתם לשפר את היעילות של הקמפיינים ואת הרלוונטיות של התוכן המופיע בניוזפיד של המשתמשים, וכן נערכים מחקרים חדשים בנושא. הנה כמה מהעדכונים של החודש האחרון:
- 1. פיקסל מאוחד (Unified Pixel)
פייסבוק הודיעו שהם מעדכנים את פיקסל הריטרגטינג (Website custom audience pixel) ומאחדים אותו עם פיקסל המעקב אחר המרה (Conversion pixel). הפיקסל המאוחד ישמש גם אמצעי למדידה ולאופטימיזציה וגם ימשיך לשמש כלי ליצירת קהלים. נכון לעכשיו מפרסמים בפייסבוק צריכים להטמיע שני קודי מעקב (פיקסלים): את פיקסל הריטרגנטינג, המשמש למעקב אחרי משתמשים שביקרו באתר וליצירת קמפיינים ייעודיים עבורם, ואת פיקסל ההמרה, המשמש למעקב אחר פעולות שנעשו באתר כמו צפייה במוצר, הרשמה הוספת מוצר לעגלת הקניות וכדומה. כאמור, בעקבות העדכון יאוחדו הפיקסלים, והמפרסמים בפייסבוק יוכלו להטמיע רק קוד מעקב אחד עבור שני היעדים.
העדכון התחיל לרוץ מהשבוע שעבר, הוא ימשיך להתעדכן בהדרגה עד סוף יולי, ולקראת סוף אוגוסט הוא כבר יחליף לגמרי את פיקסל ההמרה (יהיה אפשר להשתמש בפיקסלים קיימים, אבל לא ליצור חדשים). החידוש יגיע גם ל-Power Editor וגם למנהל המודעות
- 2. עדכון אלגוריתם – זמן שהייה במודעה
פייסבוק גם עדכנו את אלגוריתם הדירוג בניוזפיד והוסיפו לו את רכיב זמן השהייה במודעה. בדרך כלל המעורבות של המשתמשים במודעה, כלומר מספר הלייקים, התגובות והשיתופים, היא הגורם המשפיע ביותר על הדירוג בניוזפיד. בעקבות סקר נמצא שמשתמשים אינם ממהרים לעשות לייק או להגיב למאמרים שהם מוצאים מעניינים וחשובים, ופייסבוק החליטו להוסיף גם הזמן שהושקע בפועל בקריאת התוכן או המודעה לאלגוריתם הדירוג.פייסבוק מציינים שזמן השהייה הוא רכיב מסובך למדידה, מכיוון שהוא מושפע מגורמים חיצוניים כמו איכות החיבור לאינטרנט, לכן הם מחשבים את זמן השהייה באתר בהשוואה לזמן השהייה הממוצע בפוסטים אחרים. העדכון יצא לפועל ב-12 ביוני, והוא לא צפוי להשפיע על התפוצה של דפי עסקים.
- 3. מדידת האפקטיביות של מודעה בסדרת מודעות
פייסבוק עדכנו גם את האלגוריתם המעריך את האפקטיביות של מודעה יחידה בסדרת מודעות. עד עכשיו האלגוריתם זיהה את המודעה שהשיגה את התוצאות הראשוניות הטובות ביותר בלי לקחת בחשבון את מידת החשיפה של המודעות. בעקבות העדכון, כל המודעות בסדרה ייחשפו באופן אחיד ורק אחר כך תינתן עדיפות למודעה שתראה את הביצועים הטובים ביותר.
- 4. מחקר חדש על קמפיינים משולבים בטלוויזיה ובפייסבוק
פייסבוק שיתפו פעולה עם מכון המחקר נילסן כדי ללמוד על הקשר בין קמפיינים בטלוויזיה ובפייסבוק ואיך הם יכולים להשלים זה את זה. המחקר התמקד במסעות פרסום מתחום הבידור (טלוויזיה, קולנוע, משחקי וידאו), ומצא ששימוש בפייסבוק לתמיכה בפרסום בטלוויזיה עוזר להגדיל את התפוצה של הקמפיינים, לשפר את היעילות שלהם ולמקד את קהל היעד, בעיקר כשמדובר בצעירים שמבלים פחות מול ערוצי מדיה מסורתיים.