אם גם אתם קיבלתם לאחרונה מייל עם כותרת  "Find your next best customer with Google AI"
חשוב שתבינו במה מדובר, ואולי גם תרוצו להשתמש בזה.

קודם כל- לא מדובר בפיצ'ר חדש, אלא שיטת למידה מבוססת AI שהושקה עם GA4 כבר לקראת סוף 2021.
עם זאת, רק בשנת 2023 אושר השימוש ב Predicted Audience כקהל לטרגוט בגוגל אדס, וגם נפתחה האפשרות לייצר קהלים כאלו בעצמנו.

מה זה Predicted Audience (קהל חזוי) ? 

קהל חזוי בגוגל אנליטיקס 4 הוא קהל שנבנה על בסיס חיזוי ההתנהגות העתידית של המשתמשים.
GA4 מבצעת כל הזמן למידה חכמה מבוססת בינה מלאכותית כדי לנתח את ההיסטוריה של המשתמשים: אילו פעולות עשו בעבר, כמה רכישות ביצעו, כמה זמן הם שוהים באתר/באפליקציה ועוד.

על בסיס הנתונים האלו המערכת מייצרת תחזיות ומעריכה מי מהמשתמשים סביר להניח שירכוש בקרוב, מי צפוי להפסיק להיות פעיל, ומי צפוי להיות בעל ערך גבוה ברכישות העתידיות.

המשמעות עבור משווקים היא שניתן למקד קמפיינים בדיוק גבוה יותר, לא רק לפי מה שהמשתמש כבר עשה, אלא גם לפי מה שהמערכת צופה שהוא עשוי לעשות בעתיד. הנה דוגמאות ל Predicted Audience:

  1. משתמשים שסביר שירכשו (Likely 7‑day purchasers)

    זיהוי משתמשים שהמערכת מעריכה שהם עשויים לבצע רכישה בתוך 7 ימים.
    – מתאים במיוחד למיקוד קמפיינים עם מבצעים, הנחות או הצעות רכישה מהירות.

  2. לקוחות צפויים להיות בעלי ערך גבוה (Predicted 28‑day top spenders)

    זיהוי משתמשים שסביר שיבצעו רכישות בעלות ערך גבוה בתוך 28 ימים.
    – מאפשר למקד תקציב בפרסום על לקוחות בעלי פוטנציאל גבוה ליצירת הכנסה.

  3. משתמשים שעומדים לנטוש (Likely 7‑day churning users / purchasers)

    – משתמשים שהמערכת צופה שסביר שיפסיקו להיות פעילים או לבצע רכישות בתוך ב7 ימים הקרובים.
    – מאפשר לבצע רימרקטינג מוקדם, לשלוח הצעות או תזכורות כדי לשמר אותם.

  4. משתמשים צפויים לבצע רכישה ראשונה (Likely first-time 7‑day purchasers)

    זיהוי משתמשים שטרם ביצעו רכישה, אך יש סיכוי גבוה שהם יקנו ב‑7 ימים הקרובים.
    – מאפשר למקד קמפיינים קצרי טווח ללקוחות עם שיעור המרה גבוה


מה היתרונות לשימוש בקהל חזוי?

  • טירגוט חכם יותר: להגיע ללקוחות עם סיכוי גבוה לפעולה.
  • חיסכון בתקציב: ניתוב חכם של תקציב המדיה לקהלים רלוונטיים.
  • שיפור ROI בקמפיינים: מאפשר שיפור ביצועים, יצירת רימרקטינג חכם ואפקטיבי יותר ע"י הגעה ללקוחות עם ערך גבוה או לחלופין 'תפיסה בזמן' של לקוחות שעומדים לנטוש.

אז איך ניגשים לעבודה? 

נכנסים לחשבון האנליטיקס שלכם, ומשם עוברים להגדרות Admin (סימן גלגל שיניים) ותחת Data Display יש ללחוץ על Audience. כעת בחרו ביצירת New Audience ותפתח חלונית עם אפשרות ליצירת קהל Predictive.

שימו לב, כדי שקהלים יהיו זמינים לשימוש, הנכס ב‑GA4 חייב לאסוף מספיק אירועים והמרות, ואז יהיה כתוב ליד הקהל Ready to use ויצירה של הקהל תהיה זמינה לשימוש גם בקמפיינים בגוגל אדס.
במידה והחשבון לא עומד בדרישות אתם תראו ליד אותו קהל הערה של Not eligible to use ולא תוכלו להשתמש בסוג קהל זה עד שהנכס יאסוף מספיק

נתונים. 

 

 

מה חשוב לזכור? שמדובר בהסתברויות ולא במדע מדויק, הקהלים האלה הם תחזיות של GA4 ולא הבטחה לרכישה. לכן כדאי להשתמש בקהל חזוי כתוספת לקהלים הנוכחיים ולא כתחליף, ולבצע השוואת ביצועים ביניהם.

לסיכום, המייל האחרון של GA4 הוא לא חידוש דרמטי אבל זו תזכורת חשובה להשתמש בפיצ'רים החכמים הקיימים בגוגל אנליטיקס 4 שכל הזמן מקפיד להתחדש ולחזק את יכולות הניבוי והלמידה החכמה שלו.


שימוש נכון בקהל חזוי יכול לשפר את ביצועי הקמפיינים, להביא לניצול מקסימלי של התקציב ולהגדיל ROI.
ובמידה ואין לכם עדיין מספיק נתונים באנליטיקס – חשוב לבדוק שהטמעתם את הפיקסלים הרלוונטיים, יצרתם אירועי מדידה מותאמים לאתר שלכם ואם העסק כולל רכישות חשוב מאד להעביר מידע על רכישות ושווי הרכישה.
לא בטוחים איך לעשות זאת? דברו איתנו.