אם תהיתם אם כדאי לשלב את המילים הנרדפות של מילות המפתח העיקריות בתוכן האתר ובשאר פעולות הקידום האורגני של האתר, יש לכם אישור מצולם ממאט קאטס מגוגל ללכת על זה. עם הסתייגויות כמובן. שילוב של מילים נרדפות באותו טקסט יכול לעזור לדף אתר להימצא בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, אומר קאטס, אבל מזהיר מפני דחיסת מילות מפתח.
כשיש שתי מילות מפתח או יותר עם משמעות זהה (כמו למשל רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה), אפשר ורצוי להשתמש בשני המונחים ולהבהיר למשתמשים האנושיים ולמנועי החיפוש שאתם מציעים את שני השירותים. אבל זאת בתנאי שצירוף המונחים בתוכן האתר נראה טבעי ולא גורם לטקסט להישמע מאולץ או ספאמי מדי.
במחלקת הספאם של גוגל שמאט קאטס עומד בראשה יש אמנם מחלקת מילים נרדפות שתפקידם הוא "להבין שמכונית ואוטו זה אותו הדבר", אבל קאטס ממליץ למנהלי אתרים שלא להסתמך עליהם בלבד ולעזור לגוגל להבין במה עוסק האתר. אפשר להשתמש במונחים שונים כדי לתאר את אותו מוצר או שירות, למשל במשפט אחד לכתוב אוטו, בשני מכונית ובשלישי כלי רכב, אבל להקפיד שהכול יישמע טבעי.