שנת 2024 הייתה שנה עמוסה עבור גוגל בתחום הבינה המלאכותית. על רקע התחרות עם מיקרוסופט, OpenAI וחברות נוספות, גוגל השיקה מודל מתקדם של Gemini, שילבה סקירות מבוססות בינה מלאכותית בתוצאות החיפוש, ופיתחה כמה כלים מבוססי AI לפרסום. בפוסט הזה נסקור כמה מהחידושים המשמעותיים של גוגל בתחום הבינה המלאכותית.

Gemini – מ-Bard לסוכן AI

שנת 2024 נפתחה במיתוג מחדש של Bard, הצ'אטבוט מבוסס ה-AI של גוגל, והפיכתו ל-Gemini, והסתיימה בלידתו של Gemini 2.0, המודל המתקדם ביותר של גוגל עד כה. למודל החדש יש יכולות מתקדמות של AI Agent, כלומר, הוא יכול לתכנן ולבצע רצף של פעולות באופן עצמאי ואחראי (בשונה ממודלי שפה מסורתיים המגיבים לשאלות או למטלות ספציפיות). היכולות האלה עדיין נמצאות בשלבי מחקר ופיתוח ראשוניים. אחד היישומים הנבדקים במסגרת Project Mariner הם מעין עוזר אישי דיגיטלי, בעל יכולות לראות ולהבין את כל מה שמופיע במסך הדפדפן, לרבות טקסט, תמונות, קוד וטפסים, ולבצע כל מיני פעולות (תאורטית: השוואת מחירים, מילוי טפסים וכדומה) במקומכם. בנוסף, נבדקים יישומים של סוכני AI למפתחים, לגיימרים ועוד.

AI בחיפוש ובפרסום בגוגל

במהלך השנה השיקה גוגל מספר חידושים בתחום החיפוש והפרסום:

Circle to Search

בתחילת השנה הציגו גוגל פיצ'ר חיפוש חדשני למשתמשים בסמארטפונים של אנדרואיד. במקום להעתיק טקסט או לצלם את המסך, בעזרת הפיצ'ר אפשר פשוט להקיף בעיגול (או להדגיש או לקשקש על) כל דבר שמוצג על המסך – טקסט, תמונות, או חלקי תמונות – ולשלוח אותו לחיפוש בגוגל. המערכת מזהה את התוכן המסומן ובעזרת הבינה המלאכותית לומדת את ההקשר ומשפרת את תוצאות החיפוש.

circle to search - google AI

מקור:  blog.google

 

 

חיפוש מתקדם מבוסס בינה מלאכותית

בניסיון להתחרות ב-ChatGPT, הוסיפה גוגל יכולות חדשות למנוע החיפוש שלה. אחרי התחלה קצת עקומה, כיום חלק גדול מהחיפושים האינפורמטיביים בגוגל (במדינות רבות, אבל עדיין לא בישראל), נענה בתקצירי תוכן שנוצרו על ידי Gemini ומסכמים מידע ממקורות שונים.

עוד פיצ'רים מבוססי AI במנוע החיפוש של גוגל

 

AI Overviews  במודעות

השנה הוסיפה גוגל יכולות AI לפלטפורמת הפרסום. יכולות אלה מאפשרות למפרסמים ליצור סקירות מוצר אוטומטיות בעזרת בינה מלאכותית. המערכת מנתחת את תוכן האתר, את המידע על המוצר וחומרי שיווק נוספים כדי ליצור תיאורי מוצר המשתנים לפי החיפוש. התוצאה היא מודעות דינמיות המתאימות את עצמן להקשר ולכוונת המשתמש, מה שעשוי לשפר את אפקטיביות הפרסום.

עוד כלי AI בפרסום בגוגל

 

שדרוג  Google Shopping

גם לפלטפורמת הקניות של גוגל נוספו יכולות AI מתקדמות. המערכת החדשה מציעה חוויית קנייה מותאמת אישית יותר, הכוללת המלצות מוצרים חכמות, השוואות מחירים מתקדמות וחיפוש ויזואלי משופר. בנוסף, המערכת מסוגלת לנתח סקירות מוצרים ולחלץ תובנות משמעותיות עבור הקונים, מה שמקל על קבלת החלטות.

גוגל שופינג AI

מקור:  blog.google

 

לסיכום, התחרות העזה בתחום הבינה המלאכותית מחייבת את גוגל להמשיך ולחדש. בשנת 2024 גוגל השיקה יכולות AI מתקדמות המשנות באופן מהותי את הדרך שבה אנחנו מחפשים מידע באינטרנט, מפרסמים ויוצרים תוכן. בעקבות זאת, עסקים ואנשי שיווק נדרשים להתאים מהר את אסטרטגיות  הקידום והפרסום לעידן החדש של חיפוש ופרסום מבוסס בינה מלאכותית.

 

רוצים להישאר מעודכנים בכל מה שחדש בעולם ה-AI ובגוגל? עקבו אחרי הבלוג שלנו למידע נוסף, או הירשמו לניוזלטר וקבלו עדכונים ישירות למייל.