גוגל הודיעה בשבוע האחרון על השקתם של כמה פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית. החידושים כוללים מודעות חיפוש ב-AI Overview, ארגון מחדש של תוצאות החיפוש, יכולות חדשות ומבוססות AI ל-Google Shopping, אפשרויות חיפוש ב-Google Lens ועוד. רוב החידושים עדיין לא זמינים בחיפושים בגוגל ישראל.
פרסום מודעות בסקירות AI בתוצאות החיפוש בגוגל
מודעות חיפוש ושופינג יתחילו להופיע בסקירות AI (AI Overview, תקציר תוכן מבוסס AI במענה לחלק משאילתות החיפוש). המודעות האלה יסומנו כתוצאות "ממומנות" בדומה למודעות בתוצאות חיפוש רגילות, ובשלב זה הן יופיעו רק בחיפושים במובייל בארצות הברית.
בנוסף, גוגל מכניסה מודעות שופינג ל-Google Lens, כלי החיפוש הוויזואלי של גוגל. לפי גוגל, נערכים בכל חודש כ-20 מיליארד חיפושים ויזואליים, וכ-20% מהחיפושים הם בכוונה מסחרית. מודעות שופינג יופיעו מעל התצוגה הוויזואלית ולצידה החל מסוף השנה.
מיקומי תוצאות חיפוש לפי AI
כפי שהוצג בכנס המפתחים Google I/O מחודש מאי, חלק מתוצאות החיפוש יאורגנו מחדש באמצעות כלי בינה מלאכותית. השינוי הזה יבוא לידי ביטוי רק בחיפושים פתוחים שבהם אין תוצאה אחת מתאימה וכוונת המחפש היא להיחשף למגוון רעיונות ומקורות תוכן. בתור התחלה, השינוי הזה יבוא לידי ביטוי רק בארצות הברית ורק בחיפושי מתכונים ותכנון ארוחות.
ריבוי קישורים ב-AI Overview
באוגוסט התחילה גוגל לבחון עיצוב חדש לסקירות ה-AI המכיל יותר מ-20 קישורים לאתרים חיצוניים. לפי גוגל, תוצאות הניסוי הראו עלייה בתנועה ובזמני השהייה באתרים המקושרים בהשוואה לעיצוב הקודם, ולכן גוגל החליטו להוציא לפועל את העיצוב החדש בכל המדינות שבהן סקירות AI זמינות.
פיצ'רים נוספים:
- שאילתות קוליות באמצעות Google Lens – הפיצ'ר מאפשר לצלם או להסריט וידאו ובו זמנית לשאול את הצ'אטבוט שאלות על מושא הצילום. הפיצ'ר זמין באפליקציית גוגל בשאילתות באנגלית בלבד.
- זיהוי שירים – Circle, פיצ'ר דמוי שאזאם, מאפשר לזהות שירים המתנגנים בטלפון מבלי לעבור בין אפליקציות. הפיצ'ר זמין במכשירי אנדרואיד.