כ-60% מהחיפושים בגוגל באירופה ובארצות הברית הם חיפושים מסוג Zero Clicks, כך לפי מחקר שנערך על ידי ראנד פישקין מהאתר SparkToro.
המונח Zero Clicks מתאר חיפושים שבהם המשתמש קיבל מענה לשאילתת החיפוש ישירות בעמוד התוצאות של גוגל, או שינה את דעתו וחיפש משהו אחר, כך או כך, החיפושים האלה לא מסתיימים בתנועה מגוגל לאתרים. בחודש מאי האחרון נוספו לתוצאות החיפוש בגוגל בארצות הברית תקצירי תוכן שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI Overview).
נתונים ותובנות מהמחקר על Zero Clicks ב-2024
- כ-60% מהחיפושים בגוגל מובילים לאפס הקלקות (5% בארצות הברית ו-59.7% באירופה). כ-37% מהחיפושים מסתיימים עם בגוגל ו-21%–22% מובילים לחיפוש חדש.
- ההתפלגות של 40% מהחיפושים שכן מובילים להקלקה: 70%–75% מקליקים על תוצאה אורגנית כלשהי; 24%–28% מקליקים על נכס כלשהו של גוגל (יוטיוב, גוגל מפות, חדשות, תמונות וכן הלאה) ורק כ-1% מקליקים על תוצאה ממומנת (נתון נמוך במיוחד שכנראה מושפע מחוסמי מודעות).
- ההערכה היא שמתוך 1,000 חיפושים שנעשים בגוגל בארצות הברית רק 360 מגיעים לאתרי אינטרנט שאינם בבעלות גוגל, ובאירופה רק 374.
- יש ירידה מסוימת בשיעור החיפושים נטולי ההקלקות בהשוואה למחקר האחרון של SparkToro מדצמבר 2020, אז כ-65% מהחיפושים הובילו לאפס הקלקות.
- ההשפעה של AI Overviews הייתה פחות דרמטית מהתחזיות; לפי ההערכות האחרונות תקצירי הבינה המלאכותית מופיעים רק בכ-15% מהחיפושים (ובארצות הברית בלבד). בחודש מאי (שבו עלו התקצירים למנוע החיפוש) הייתה עלייה מסוימת בחיפושים במחשב וירידה משמעותית בחיפושים במובייל בהשוואה לחודשים הקודמים.
לסיכום, המידע אומנם חלקי ולא נוגע לישראל, אבל אפשר ללמוד ממנו על המגמות העתידיות של החיפוש בגוגל.