בימינו גיוס עובדים איכותיים וטובים הפך לאתגר ועולם הגיוס השתנה ללא הרף. חיפוש עבודה וגיוס עובדים הם כבר מזמן לא נחלתם של אתרי הדרושים למיניהם, והרשתות החברתיות שמלוות ומעצבות אותנו בעשור האחרון ביססו את מעמדן כשחקניות מפתח בעולם הגיוס, והן מהוות פלטפורמה נוחה, נגישה ויעילה לא פחות מאתרי הדרושים המוכרים.
לפני שאתם ניגשים למסע גיוס ברשתות החברתיות, נעצור רגע לדבר על חלק חשוב (ומקדים) לתהליך:
מיתוג מעסיק
או במילים אחרות, מיתוג ושיווק חוויית העבודה במקום העבודה שלכם ומיתוג הארגון המעסיק. עליכם לחשוב מה הקו המנחה שלכם, מה הערכים שתרצו לקדם, באילו צבעים תרצו להשתמש בפרסום וכיצד להציג את החברה כאטרקטיבית ומעניינת לעובד. חשוב להבדיל בין מיתוג מעסיק כלפי חוץ לבין מיתוג מעסיק כלפי פנים, כלומר כלפי העובדים הנוכחיים, מכיוון שהשניים לא חייבים להיות זהים.
מיתוג מעסיק חשוב בכל פלטפורמה חברתית, אז השקיעו בעמוד העסקי של החברה: תשלבו תכנים אורגניים, תעלו סטוריז רלוונטיים ותמונות מאירועי חברה וימי כיף. ישנן חברות שיצרו עמוד עסקי נפרד לטובת גיוס וניהול עובדים וכאלו שהשתמשו בעמוד הראשי של החברה, זה לשיקולכם. אבל חשוב שהערכים, הצבעים והאווירה שתרצו לקדם כחלק מהמיתוג מעסיק יבואו לידי ביטוי בתכנים האורגנים ובקמפיינים שלכם.
גיוס עובדים בפייסבוק ואינסטגרם
למי מתאים?
עם יותר מ-6 מיליון משתמשים ישראלים בכל גיל, גיוס ברשת הפייסבוק ואינסטגרם מתאים כמעט לכל החברות, כל עוד אתם מודעים לאפשרויות הטרגוט ולמגבלות הפלטפורמה.
קידום אורגני
פרסום מודעות דרושים בדף העסק ופרופילים פרטיים – בעלי עסקים, מנהלות משאבי אנוש או אפילו העובדים בחברה המגייסת יכולים לנצל את הפלטפורמה ולהפיץ את מודעת הדרושים גם בדף העסק וגם בפרופילים הפרטיים. השיתופים של החברים יכולים לעזור ולהפיץ את הפוסט לאנשים נוספים.
קבוצות פייסבוק – פייסבוק מאפשרת לאתר קבוצות ייעודיות בנושאים ובאזורים הספציפיים של המשרה, שבהן ככל הנראה נמצאים המועמדים הפוטנציאליים שלכם. היכנסו לקבוצות אלו ופרסמו בהן מודעה עניינית ומושכת, תוכלו גם לחפש בתוך קבוצה דיונים רלוונטיים ולהגיב תגובה שיכולה לשרת אתכם.
שימו לב שבאינסטגרם אומנם אין קבוצות אך שימוש נכון בהאשטאגים יכול לחלוטין לעשות את העבודה.
קידום ממומן
חשבון המודעות של META מאפשר בניית קמפיינים שיופיעו גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. תוכלו להקים קמפיין ממומן למטרות גיוס עובדים ולטרגט את קהל היעד לפי תחומי עניין, מאפיינים דמוגרפיים ובעלי תפקיד.
אך שימו לב למגבלה חשובה: פייסבוק מתמחה בטרגוט לפי תחומי עניין, אבל מידע מקצועי על הגולשים, כמו תפקיד וניסיון, ידוע רק אם הגולש ציין זאת בפרופיל שלו. לכן, יכולות הטרגוט של פייסבוק לבעלי תפקידים ספציפיים הוא מוגבל יחסית ולא לגמרי מדויק (בשונה מלינקדאין שעליה נרחיב בהמשך)
לכן, אם אתם מחפשים מועמדים בתפקיד מאוד ספציפי עם ניסיון מסוים, אנחנו ממליצים להשתמש גם בלינקדאין לטובת גיוס עובדים.0 קחו בחשבון שבפייסבוק הטרגוט הוא רחב וכללי יותר, אז כדאי לצמצם אותו עם תחומי עניין הקשורים לתפקיד, וגם להדגיש בקופי ובקריאטיב למי מיועדת המשרה כדי למנוע הקלקות ולידים לא רלוונטיים.
גיוס עובדים בלינקדאין
למי מתאים?
לכל מי שמחפש מועמדים בעלי תפקיד ספציפי וניסיון מקצועי (לא משרות enrty level), זאת מאחר שלינקדאין היא רשת חברתית מקצועית המיועדת ליצירת קשרים עסקיים, לפרסום B2B (עסקים לעסקים) וגם לחיפוש עובדים ועבודות לפי תחומים ותפקידים. הפרופילים בלינקדאין הם מעין קורות חיים וירטואליים ולכן אפשרות הטרגוט המקצועי הוא ברמה הגבוהה ביותר.
קידום אורגני לינקדאין
פרסום מודעות דרושים בפרופיל האישי – גם כאן תוכלו לפרסם בפרופיל האישי שלכם שאתם מחפשים עובדים למשרה מסויימת. כדאי גם לפרסם בעמוד החברה את המשרה הפנויה ודרישותיה, כי הרבה מועמדים מחפשים משרות לפי חברות ספציפיות, וגם חברות השמה מאתרות באופן אורגני תפקידים עבור מועמדים שלהם.
לינקדאין Jobs– תוכלו לפרסם את המשרה כולל פירוט ודרישות בחשבון הלינקדאין שלכם תחת Jobs. בחרו את המסלול החינמי וכך המשרה לא תקודם למועמדים בתשלום אך אם הם יחפשו בשורת החיפוש משרות בתחום היא תוצג בין תוצאות החיפוש.
קבוצות לינקדאין – כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין יש מגוון רחב של קבוצות מקצועיות הנוגעות לתחום ספציפי, ענף, בעלי תפקידים או נושא מקצועי אחר. חפשו את הקבוצות הרלוונטיות, הצטרפו אליהם ותוכלו לפרסם בהן משרות פנויות או לאתר מועמדים רלוונטיים. גם כאן, זכרו שעליכם לבלוט על פני פוסטים רבים שעולים כל כמה דקות, לכן נסחו קופי מעניין עם אימג' מתאים וצאו לדרך.
קידום ממומן בלינקדאין
שימוש ב LinkedIn Recruiter – כלי גיוס בתשלום שהשיקה לינקדאין הכולל מסנן התאמה לזיהוי מהיר של מועמדים מתאימים לתפקיד. המסנן נועד להציג מועמדים בעלי כישורים העומדים בקריטריונים שנקבעו בתיאור התפקיד, וברגע שיש מועמד מתאים תישלח התראה אוטומטית למגייס. בנוסף, המסנן יודע להסתיר מהמגייס את המועמדים שאינם מתאימים הן מבחינת כישורים והן בשל מיקום גאוגרפי.
לינקדאין Jobs בתשלום – תוכלו לפרסם משרה דרך Linkedin Jobs ולקדם אותם בתשלום יומי כך שהיא תוצג למועמדים מתאימים בהתאם לדרישות ולתקציב שהגדרתם. את המועמדים וקורות החיים שנשלחו אליכם תוכלו לראות ולנהל בחשבון הלינקדאין שלכם תחת Jobs.
קמפיינים ממומנים – יכולת הטרגוט המקצועי בלינקדאין היא פנומנלית ולכן תוכלו לטרגט קהל ברמת דיוק גבוה לפי תעשייה ספציפית, עובדים של חברה מסויימת, שם התפקיד ודרגתו, שנות ניסיון וכישורים. בנוסף, תוכלו לטרגט גם לפי קבוצות ותחומי עניין כמו בפייסבוק.
גם בלינקדאין יש סוגי קמפיינים שונים וחשוב לבחור את הנכון עבורכם. תוכלו לבחור בקמפיין תנועה ולפרסם מודעת משרה שמפנה לעמוד המשרה באתר, או דווקא קמפיין מסוג messaging שבו תישלח הודעה אישית לאינבוקס של קהל היעד עם פנייה אישית ופירוט המשרה.
גיוס עובדים בטיקטוק
למי מתאים?
טיקטוק היא רשת חברתית פופולרית לשיתופי וידאו אשר זוכה להצלחה גדולה בעולם בעיקר בקרב צעירים בני דור ה-Z. לכן הפלטפורמה הזאת מתאימה אם הגיוס הוא למועמדים בגיל הזה או משרות entry level שפונות לקהל רחב ולא מבוססות תפקיד וניסיון קודם.
שימו לב שהמדיה בטיקטוק היא סרטונים בלבד לכן בשלב הראשוני חשוב ליצור סרטון או אוסף סרטוני דרושים מעניינים. הסרטון לא חייב לפרסם את תיאור המשרה ודרישותיה בצורה מסורתית אלא יכול גם להציג את האווירה בחברה, מאחורי הקלעים של מחלקה, יום בחיי עובד, ימי כיף, אתגר מקצועי שמזמין את הקהל להשתתף ועוד. למדו את כלי העריכה של טיקטוק כדי לשדרג את הסרטון שלכם ולהיות תחרותיים ובולטים בין שלל המדיה הקיימת.
קידום אורגני
פרסום בפרופיל האישי – תוכלו לפרסם סרטון בפרופיל שלכם או של החברה ובקשו מעובדים וחברים לשתף אותו ולייצר חשיפה אורגנית. בנוסף, תוכלו לחפש סרטונים תחת TikTokResumes# ולצפות בסרטוני מועמדים המחפשים עבודה.
שימוש וחיפוש בהאשטאגים – כשאתם מעלים את הסרטון חשוב להשתמש בהאשטגים כך שמועמדים יוכלו לאתר אותו בחיפוש, בנוסף – תוכלו להשתמש בסרגל החיפוש של טיקטוק ולחפש האשטגים שרלוונטיים לקהל שלכם ושם לצפות בסרטונים ולהגיב במידה וזה משרת את מטרתכם.
קמפיינים לגיוס עובדים
TikTok מאפשרת להקים קמפיינים ממומנים למטרות חשיפה ומודעות, או למטרת תנועה לאתר (לעמוד משרה לדוגמה). תוכלו לטרגט את קהל היעד על בסיס: מאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגות הגולש וסוג מכשיר. זכרו שאין לפלטפורמה אפשרות לטרגוט מקצועי על בסיס תפקיד וניסיון וגם שעיקר הגולשים בה הם צעירים ולכן אם אתם מחפשים מועמד בתפקיד ספציפי עם ניסיון מוכח כדאי לשקול להקצות את התקציב ללינקדאין ולהשתמש בטיקטוק בשביל חשיפה ומיתוג מעסיק.
דגשים חשובים בקידום ממומן (בכל רשת חברתית):
- הגדירו מראש מי קהל היעד שלכם ואיזו פרסונה הוא וכך תדעו באיזו פלטפורמה לבחור ואילו הגדרות טרגוט לבחור בקמפיין.
- בחרו סוג הקמפיין לפי היעד הסופי ומטרתו. זה יכול להיות קמפיין לחשיפה, מעורבות, תנועה לאתר או טופס להשארת פרטים.
- התאימו קריאטיב לפלטפורמה. בפייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין המודעה יכולה להיות תמונה סטטית, קרוסלת תמונות או וידאו. בעוד שבטיקטוק תידרשו לייצר סרטון שכן זו המדיה היחידה שנתמכת. בנוסף, שימו לב לגיל הגולשים ושעבור קהל צעיר כדאי לייצר קריאטיב צבעוני דינמי ומהיר יותר שיתפוס את העין של "הגולש המרפרף"
- השקיעו בקריאטיב מעניין שמשקף את מיתוג המעסיק עליו החלטתם בתחילת הדרך.
- בצעו התאמת גדלים לקריאטיב כך שיתמכו גם בסטורי וברילס.
- הקפידו לנטר את התגובות למודעה, להשיב לשאלות ובמידת הצורך להגיב גם לתגובות שליליות.
- בצעו אופטימיזציה לקמפיין, לפי אחוז ההקלקה, ההמרה ואיכות הפניות החליטו האם יש צורך לשנות את קהל היעד המוגדר או לנסות מודעות אחרות אפקטיביות יותר.
- צבעו ובנו קהלים לפי מידת המעורבות שלהם והשתמשו בזה לטובת קמפיין רימרקטינג ועידוד הגשת מועמדות למתלבטים. כדאי גם להעלות לפלטפורמה רשימה של כל העובדים הנוכחיים על מנת להחריג אותם מהקמפיין ולחסוך עלויות מדיה מיותרות.
- הכירו את הטרנדים של אותה פלטפורמה והשתמשו בכלי העריכה שהיא מציעה על מנת למקסם את הקמפיין ויכולותיו על פני המתחרים.
בהצלחה בגיוס נכון, ואם יש שאלות – אנחנו כאן.