גוגל הפעילו אתמול (יום רביעי, 2 ביוני, 2021) עדכון ליבה חדש – June 2021 Core Update. העדכון ימשיך לרוץ בשבועיים הקרובים, וישפיע על תוצאות החיפוש בכל המדינות ובכל השפות.
ואם זה לא מספיק, באמצע יוני גוגל צפויים להפעיל את עדכון Page Experience שנדחה מחודש מאי. בנוסף, גוגל הודיעו כי עדכון ליבה נוסף יפעל בחודש יולי (עדכון ליבה יולי 2021). אבל אם נסתכל על הצד החיובי, אתרים שייפגעו (או שכבר נפגעו) מעדכון יוני עשויים להתאושש בעדכון יולי (ולהפך).
עדכון יוני הוא עדכון האלגוריתם הגדול הראשון לשנת 2021. לרוב גוגל מפעילים מספר עדכוני ליבה בשנה ועוד כמה אלפי עדכונים קטנים ופחות מורגשים. עדכון הליבה הקודם הופעל בדצמבר 2020, בשיא עונת הקניות באינטרנט, והשפיע לרעה אפילו על ענקיות כמו אמזון ופינטרסט. קדם לו עדכון הליבה של מאי 2020, שיצא גם הוא בעיתוי לא נוח במיוחד – בשיא הגל הראשון של הקורונה.
מה המטרה של עדכוני הליבה של גוגל?
בפוסט שליווה את עדכון הליבה של יוני, כתב דני סאליבן, לשעבר איש SEO והיום עובד גוגל, כי המטרה העיקרית של עדכון הליבה ועדכוני אלגוריתם אחרים היא לשפר את איכות התוצאות ואת החוויה של המחפשים.
מנוע החיפוש של גוגל מקבל מדי יום מיליארדי שאילתות ב-150 שפות, והוא נדרש לחלץ את התוצאות הרלוונטיות ביותר מתוך מאות מיליארדי דפים. התאמת התוצאות בהיקף כזה מחייבת את גוגל להשתמש בכמה מערכות ולעדכן אותן לעיתים קרובות. בנוסף, גוגל נדרשים לעדכן את האלגוריתם כדי לוודא שגם תכנים ואתרים חדשים מקבלים חשיפה ותנועה.
מה לעשות אם האתר הושפע מהעדכון?
בניגוד לעדכוני עבר כמו עדכון פנדה (שהתמקד בתוכן דליל באיכות ירודה) או פינגווין (קישורים מפוקפקים), בשנים האחרונות גוגל לא מספקים מידע על אופי העדכון.
לפי גוגל, דפים שנפגעו מעדכון הליבה לא בהכרח עשו משהו רע או הפרו את הנחיות האיכות של גוגל. השינויים הם כלליים ולא ממוקדים בדפים או באתרים מסוימים, ויכולים גם לשפר את מעמדם של אתרים שהיו בעמדת נחיתות לפני העדכון.
"דרך אחת לחשוב על עדכוני הליבה היא לדמיין רשימה של 100 הסרטים הכי טובים שנכתבה בשנת 2015. עדכון הרשימה לאחר כמה שנים ב-2019 תוביל להוספה של כמה סרטים חדשים ולהערכה מחודשת של סרטים שלא קיבלו מקום גבוה ברשימה המקורית".
בקיצור, המקבילות האינטרנטיות של האזרח קיין יכולות להירגע, כל השאר יכולים לצפות לתזוזות בכל כיוון.