אחרי שנים של ניסויים ובאיחור של כחצי שנה משאר העולם, הגיע לישראל הפיצ'ר של גוגל שמדגיש את התוכן בדף התוצאה בהתאם לשאילתת החיפוש. הפיצ'ר הושק בחיפושים באנגלית בחודש יוני 2020, גם במובייל וגם במחשב, ולאחרונה אפשר לראות אותו גם בחיפושים בעברית בתוצאות מסוג Featured Snippets (תקצירי תוצאות החיפוש הראשונות של Google).
איך הפיצ'ר עובד?
בחלק מהחיפושים בגוגל – בדרך כלל זנב בינוני או ארוך – התוצאה הראשונה היא מסוג Featured Snippets, והקלקה עליה מובילה ישירות אל מקטע התוכן הרלוונטי לשאילתת החיפוש, ולעיתים גם מדגישה אותה.
לדוגמה:
לפי גוגל, המעבר למקטע התוכן מתרחש אוטומטית, אי אפשר להוסיף רכיבים ספציפיים לתוכן. אם הדפדפן לא תומך בטכנולוגיה הנדרשת או אם המערכת של גוגל מתקשה לזהות את החלק הרלוונטי בתוכן, הקלקה על התוצאה תוביל לראש הדף, כמו בחיפוש רגיל.
מה המשמעות מבחינת SEO וחוויית המשתמש?
עבור הגולשים זה שיפור חיובי – הם יכולים, בלחיצת כפתור, להגיע אל התשובה המדויקת לשאילתת החיפוש, בלי להיתקל בהקדמות מעיקות, מודעות, טופסי הרשמה, קריאות לפעולה וכל השאר.
זאת האופציה הפחות גרועה מבחינת SEO, כי יש סיכוי גדול שהגולשים יקבלו את התשובה כבר בגוגל ולא יטרחו להקליק. לכן, תאורטית הפיצ'ר הזה יכול להשפיע לרעה גם על התנועה הנכנסת וגם על שיעור הנטישה ושיעור ההמרה.
עם זאת, ייתכן שהוספת תוצאות מסוג Featured Snippets תתרום בעקיפין לגיוון בראש תוצאות החיפוש ותאפשר ליותר אתרים לקבל תנועה מביטויי זנב ארוך.
איך להופיע בתוצאות מסוג Featured Snippets?
כאמור, אי אפשר לגרום לגוגל לבחור באתר להופעה בתוצאות החיפוש המורחבות. אבל יש כמה דרכים שיכולות לשפר את מיקומי האתר בתוצאות האורגניות:
לכתוב תוכן מקיף המכסה את כל תתי-הנושאים הרלוונטיים
לגוגל יש העדפה לתוכן ארוך ומקיף, בכך אין כל חדש. אבל הדגשת התוכן עונה על כל ההתנגדויות לתוכן קצר וממוקד: המשתמשים לא ייבהלו ממגילה כשגוגל ישלח אותם ישירות אל הפסקה הרלוונטית. בנוסף, נראה שלתכנים קצרים וממוקדים במילות מפתח זנב ארוך אין יתרון בקידום בגוגל בהשוואה לתכנים ארוכים ומקיפים. אם כבר להפך: תכנים ארוכים יכולים להופיע ב-Featured Snippets במענה לכמה שאלות (=ביטויי מפתח).
להשתמש בשפה טבעית
עדיין צריך לשלב את מילות המפתח בתוכן כדי לעזור לגוגל להבין את התוכן, אבל אפשר לוותר על שימוש בביטויי מפתח מדויקים ולא טבעיים. היכולת של גוגל לפענח טקסטים ואת ההקשר שלהם השתפרה, אפילו בעברית, וגם אם שאילתות החיפוש של המשתמשים אינן עומדות בכללי דקדוק מקובלים, לרוב אפשר לסמוך על גוגל שיבינו את הכוונה ואת ההקשר.
להציג את התוכן בצורה ברורה ומובנית
לא רק התוכן חשוב, אלא גם המבנה והעיצוב שלו. חלוקה לפסקאות קצרות, שימוש בכותרות משנה, ברשימות, מספור סעיפים וכדומה (כמובן, בהתאם לסוג התוכן) – כל אלה עוזרים לגוגל להבין את התוכן, ובהמשך גם לשלוף את מקטע התוכן הרלוונטי ולהציג אותו בתוצאות הראשונות.
כמה דוגמאות:
כמובן, זה גם עוזר להיות כבר במקום הראשון בגוגל או לפחות בסביבה. וכדי להגיע לשם צריך לעבוד על אסטרטגיית SEO מקיפה הכוללת גם את ההיבטים הטכניים של האתר (ניווט, שיפור מהירות, התאמה למובייל), קישורים, E-A-T (מומחיות, סמכותיות, אמינות) ועוד. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.