מנוע החיפוש גוגל עלה לרשת בשנת 1998, והוא מוגדר כיום מנוע החיפוש הגדול בעולם; גוגל חולש על כ- 80% מסך החיפושים הנעשים על ידי כלל האנושות ועל למעלה מ -95% מהחיפושים מישראל (אם וואלה, דפי זהב או מיקרוסופט מספרים לכם אחרת, נשמח לראות נתונים).
שרתי אחזור המידע של גוגל מטפלים כיום ביותר מ-60,000 בקשות (שאילתות) בשנייה(!) והם למעשה ממפים את הבקשות, המשאלות והשאלות של מרבית בני האדם בצד המחובר לאינטרנט של כדור הארץ.
את התוצאות בגוגל אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים: תוצאות רגילות (הנקראות גם תוצאות חיפוש אורגניות) ותוצאות ממומנות (מודעות או תוצאות בתשלום). המבנה של תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל משתנה לעתים קרובות, ואם בעבר הוא הורכב מעשרה קישורים טקסטואליים, כיום הוא כולל כל מיני סוגים של תוצאות, מהקישור הסטנדרטי ועד תוצאות חיפוש לוקאליות (Local Packs), גרף הידע, Featured Snippets, תמונות, סרטוני וידאו, עדכוני חדשות, תשובות לשאלות ועוד. (יש לציין שגם התוצאות הממומנות משתנות עם הזמן).
תאורטית התוצאות מדורגות באופן טבעי ("אורגני") לפי הרלוונטיות שלהן לשאילתת החיפוש של המשתמש ולפי עוד מיליון הרכיבים שמהם מורכב אלגוריתם הדירוג של גוגל. בפועל יש כל מיני דרכים (לגיטימיות יותר או פחות) לקדם אתרים ולהביא אותן ממיקומים דו-ספרתיים (הידועים גם בכינוי "המקום הכי טוב להסתיר גווייה) אל מיקומים נגישים יותר למשתמשים – ואפילו ללקוחות פוטנציאליים.
עוד מידע על קידום אתרים אורגני:
– מחקר מילים – איך לבחור מילות מפתח לקידום האתר?
– מחקר מתחרים – מיהם המתחרים איך לנתח את פעילות ה-SEO שלהם?
– on-page SEO – מדריך וצ'קליסט
– מובייל פירסט אינדקס – איך להתאים את האתר לגלישה מהנייד?
– מהירות האתר – איך לשפר את מהירות הטעינה של האתר?