בשבוע שעבר נערך בסן חוזה, קליפורניה כנס המפתחים השנתי של פייסבוק, F8, ונחשפו בו כמה עדכונים וחידושים בתחום המדיה שיכולים לעניין אנשי שיווק דיגיטלי, משקיעים במניית סנאפצ'ט ואת כלל משתמשי פייסבוק.
אפקטים ויזואליים במצלמה ועבור פייסבוק לייב
פייסבוק הציגו את Camera Effects Platform, חבילת כלים בקוד פתוח המאפשרת למפתחים ולמעצבים ליצור מגוון רחב של אפקטים למצלמה, החל ממסגרות פשוטות לתמונה ועד מסכות ואפקטים אינטראקטיביים המשתמשים בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR). את האפקטים אפשר להפיץ באמצעות המצלמה של פייסבוק. באפקטים האלה אין משהו שטרם ראינו בסנאפצ'ט; החידוש העיקרי הוא בהנגשה של אפקטים של מציאות רבודה. אם אפליקציות אחרות, כמו זו של המתחרה ומקור ההשראה העיקרי סנאפצ'ט, שומרות לעצמן את כלי הפיתוח של אפשרויות מציאות רבודה, הפלטפורמה הפתוחה תוכל לדחוף קדימה את התחום, אמר מארק צוקרברג בכנס.
פייסבוק גם הציגו את AR Studio, כלי לפיתוח חוויות מציאות רבודה, הנמצא כרגע בגרסת בטא סגורה למשתמשי מקינטוש בלבד. כלי זה מאפשר לפתח אפקטים ויזואליים עבור פייסבוק לייב וכך לייצר שידורים חיים אינטראקטיביים ומותאמים אישית. לדוגמה, אפשר ליצור אפקטים המגיבים בזמן אמת למה שמתרחש בשידור החי, כמו מספר צפיות עדכני או תגובות.
בשלב זה נפתחו שני אפקטים לכלל המשתמשים בפייסבוק לייב:
This or That: מעין שאלון ויזואלי המציג בפני הצופים שתי אפשרויות, והם יכולים לבחור באחת האפשרויות ולהגיב באמצעות האשטאג.
GIPHY Live: שיתוף הפעולה בין פייסבוק לאתר giphy.com יצר אפקט המאפשר לצופים להגיב לשידור החי ולבחור האשטאגים המייצגים את נושאי השיחה המעניינים אותם ביותר. ההאשטאגים הנבחרים ירוצו על פני המסך, והצופים יוכלו לבחור אחד מהם וליצור גיף רלוונטי שיופיע במסך קופץ.
למשתמשים בגרסת הבטא של הפלטפורמה יש עוד כמה כלים ואפשרויות מתקדמות:
מעקב פנים: אלגוריתם ראייה ממוחשבת בזמן אמת, המאפשר לעקוב אחרי הפנים וליצור מסכות המתאימות להבעות הפנים ומגיבות אליהן מבלי לכתוב אף שורה של קוד.
חיישן נתונים: כלי המאפשר למפתחים ליצור אפקטים שיאפשרו למשתמשים להניע את הטלפון כדי לצלם צילום פנורמי גם במציאות הווירטואלית.
צ'טבוט מתקדם למסנג'ר
פייסבוק הציגו את Messenger Platform 2.0, חבילת כלים חדשה שמאפשרת לשפר את חוויית הצ'טבוטים של פייסבוק ולהרחיב את יכולותיהם הוויזואליות, התקשורתיות והחברתיות. אחד החידושים הוא Discover, כלי חיפוש חדש המאפשר למשתמשים לדפדף במסנג'ר ולמצוא בוטים, עסקים ומקומות. כלי נוסף הוא Chat Extension המאפשר למשתמשים לצרף בוטים לשיחות עם חבריהם, ולמשל לקבל מהם עדכונים על תוצאות של משחקי ספורט, זמן הגעה משוער של משלוחי אוכל ועוד.
אלו כמה מהחידושים הבולטים ביותר שהוצגו בכנס המפתחים של פייסבוק לשנת 2017 (לצד פיתוח מערכת שתאפשר להקליד בכוח המחשבה ולהפוך את העור למכשיר האזנה). מההכרזות האלה אפשר ללמוד כי פייסבוק ממשיכה להכות במתחרים ולהתרחק מההגדרה הצרה של רשת חברתית.
עקבו אחרינו לעדכונים נוספים על השיווק בפייסבוק.