טיפים לתוכן מנצחכתיבת תוכן היא חלק מאוד משמעותי וחשוב בקידום אורגני של האתר. התוכן באתר ממלא שני צרכים עיקריים: עוזר להציג ולשווק את המוצר או השירות המוצע ועוזר להימצא בגוגל על ידי מילות המפתח הרצויות.

כיום, האתגר הגדול בכתיבת תוכן הוא ליצור תוכן שהוא גם:

וגם

וגם

וגם

וגם (והכי חשוב!)

הגולשים מחפשים מידע או מוצר לקנות ובמהירות. בדיוק כמו ציידים, כאשר הם מוצאים עקבות הם מחליטים במהירות: האם זה יהיה טרף קל? האם שווה בכלל לרדוף אחריו? גם למבקרים באתר שלך יש אותם שיקולים: האם האתר מציע את המוצר או השירות שהם מחפשים? האם הם יכולים למצוא אותו בקלות? התוכן באתר צריך לספק למבקרים בו מידע רלוונטי, מפורט, פשוט וברור. הוא צריך לרתק את הקוראים, להיות מקורי, משכנע, מעניין, חדשני ועדכני בכל השינויים והחידושים האחרונים. ככל שהתוכן באתר בהיר ומאורגן יותר, כך הוא שימושי יותר עבור הקונים הפוטנציאליים.

איך לכתוב תוכן לאינטרנט - דוגמה

 

הגולשים באינטרנט רוצים להגיע במהירות אל השורה התחתונה ולהבין אם הכתבה יכולה לתרום להם, ואחרי שמבינים את הלך הרוח, להחליט אם לקרוא את כל הכתבה. לכן, מומלץ גם להשתמש באמצעים גרפיים כמו כותרות משנה, רשימת תבליטים או מספרים כדי להבליט את עיקרי המאמר.

2. לא להתחכם בסגנון הכתיבה

איך לא לכתוב תוכן לאינטרנט

גם בכתיבת תוכן לאינטרנט צריך להתאים את משלב השפה ואת הסגנון לקהל היעד, לא להשתמש במילים מתחכמות מדי, אבל גם לא בשפה נמוכה. אי אפשר לצפות מהגולשים באתר שיתעמקו בתוכן האתר ויתאמצו לפענח שפת סתרים, ואם הם לא מוצאים את מה שחיפשו – הם פשוט יעברו לאתר אחר. כמובן שכדי להימצא בתוצאות החיפוש צריך להשתמש במילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר, ולהתאים אותן ככל האפשר לשאילתות החיפוש של המבקר הפוטנציאלי באתר.

3. להתאים את התוכן לקריאה מרפרפת

כתיבת תוכן לאינטרנט

כמה מהמבקרים הנכנסים לאתר באמת יושבים וקוראים את כל התוכן הכתוב מילה במילה? על פי מחקר שנעשה בנושא, רק 16% מהגולשים. רוב הגולשים מביטים בדף, סורקים בעיניהם חלק מהטקסט ולוחצים על הקישור הראשון שקשור למה שחיפשו.
מומלץ להתאים את הכתיבה גם לגולשים ה"סורקים". הדגש הראשון שצריך לשים הוא הכותרת הראשית של הדף, האם הכותרת מעבירה את נושא הטקסט באופן ברור ומזמין לקריאה? הדגש השני הוא כותרות המשנה: האם הן מסכמות את נקודות המפתח של הטקסט?

4. לכתוב לאנשים עצלנים

תוכן לאתרים - דוגמה

5. העיצוב והוויזואליות הם חלק בלתי נפרד מהתוכן

איך לכתוב תוכן - סיכום

אם אתם מעוניינים בתוכן מקורי ורלוונטי שירתק את המבקרים באתרכם, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר. נקודה – פתרונות שיווק באינטרנט.

הכותבת היא עדי דיין, מקדמת אתרים בנקודה.