כיום, האתגר הגדול בכתיבת תוכן הוא ליצור תוכן שהוא גם:
- ידידותי למנועי החיפוש
וגם
- מכיל את מילות המפתח
וגם
- עומד בדרישות הקידום של גוגל
וגם
- מעניין לגולשים ומעודד אותם לקרוא ולשתף אותו ברשתות חברתיות
וגם (והכי חשוב!)
- התוכן צריך להיות מספיק משכנע שיגרום לרכישת המוצר או להשתמש בשירות שהאתר מציע.
הגולשים מחפשים מידע או מוצר לקנות ובמהירות. בדיוק כמו ציידים, כאשר הם מוצאים עקבות הם מחליטים במהירות: האם זה יהיה טרף קל? האם שווה בכלל לרדוף אחריו? גם למבקרים באתר שלך יש אותם שיקולים: האם האתר מציע את המוצר או השירות שהם מחפשים? האם הם יכולים למצוא אותו בקלות? התוכן באתר צריך לספק למבקרים בו מידע רלוונטי, מפורט, פשוט וברור. הוא צריך לרתק את הקוראים, להיות מקורי, משכנע, מעניין, חדשני ועדכני בכל השינויים והחידושים האחרונים. ככל שהתוכן באתר בהיר ומאורגן יותר, כך הוא שימושי יותר עבור הקונים הפוטנציאליים.
-
- 1. המידע החשוב ביותר צריך להיות בתחילת הכתבה
הגולשים באינטרנט רוצים להגיע במהירות אל השורה התחתונה ולהבין אם הכתבה יכולה לתרום להם, ואחרי שמבינים את הלך הרוח, להחליט אם לקרוא את כל הכתבה. לכן, מומלץ גם להשתמש באמצעים גרפיים כמו כותרות משנה, רשימת תבליטים או מספרים כדי להבליט את עיקרי המאמר.
2. לא להתחכם בסגנון הכתיבה
גם בכתיבת תוכן לאינטרנט צריך להתאים את משלב השפה ואת הסגנון לקהל היעד, לא להשתמש במילים מתחכמות מדי, אבל גם לא בשפה נמוכה. אי אפשר לצפות מהגולשים באתר שיתעמקו בתוכן האתר ויתאמצו לפענח שפת סתרים, ואם הם לא מוצאים את מה שחיפשו – הם פשוט יעברו לאתר אחר. כמובן שכדי להימצא בתוצאות החיפוש צריך להשתמש במילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר, ולהתאים אותן ככל האפשר לשאילתות החיפוש של המבקר הפוטנציאלי באתר.
3. להתאים את התוכן לקריאה מרפרפת
כמה מהמבקרים הנכנסים לאתר באמת יושבים וקוראים את כל התוכן הכתוב מילה במילה? על פי מחקר שנעשה בנושא, רק 16% מהגולשים. רוב הגולשים מביטים בדף, סורקים בעיניהם חלק מהטקסט ולוחצים על הקישור הראשון שקשור למה שחיפשו.
מומלץ להתאים את הכתיבה גם לגולשים ה"סורקים". הדגש הראשון שצריך לשים הוא הכותרת הראשית של הדף, האם הכותרת מעבירה את נושא הטקסט באופן ברור ומזמין לקריאה? הדגש השני הוא כותרות המשנה: האם הן מסכמות את נקודות המפתח של הטקסט?
4. לכתוב לאנשים עצלנים
- הגולשים באתר לא יתאמצו במיוחד כדי לקרוא טקסט ארוך ולא ידידותי. לכן צריך להפוך את הטקסט לקל לקריאה ותמציתי ככל האפשר. רצוי להרבות בכותרות משנה ולמספר אותן, אפשר להחליף חלק מהטקסט בסרטון וידיאו, בצילומים או באמצעים גרפיים אחרים ולהשתמש בטבלאות, רשימות, תמונות, מצגות וסרטונים כדי לסכם את עיקרי המאמר בצורה נוחה ונעימה יותר לעין.
5. העיצוב והוויזואליות הם חלק בלתי נפרד מהתוכן
- לעיצוב האתר ולאופן הצגת הטקסט יש השפעה גדולה על המבקרים באתר, והם יכולים לגרום להם לקרוא כתבה או לוותר עליה. ככל שהעיצוב מעניין, נעים לעין ונוח לקריאה, כך לגולש תהיה נכונות רבה יותר להתעמק בטקסט.
הטקסט המילולי והטקסט הוויזואלי צריכים לעבוד אחד עם השני, ניתן לשלב תמונות, לשחק עם גודל הגופנים והדגשתם, להוסיף ולהדגיש ציטוטים של לקוחות או של מומחים, לפי נושא הכתבה, על מנת להוסיף אמינות – כל אלו על מנת לעורר עניין ולהגדיל את הסיכוי שהמאמר יזכה לשיתופים ברשתות חברתיות. - בנוסף, הנקודה החשובה ביותר היא לא ליצור מראה של טקסט עמוס וצפוף, ככל שהדף מאוורר יותר, ויש בו יותר חלקים לבנים וריקים, כך הקריאה תהיה קלה ונעימה יותר.
- לסיכום, תוכן מנצח לאתרים צריך להיות:
אם אתם מעוניינים בתוכן מקורי ורלוונטי שירתק את המבקרים באתרכם, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר. נקודה – פתרונות שיווק באינטרנט.