5 דוחות אנליטיקס מותאמים אישית לאתרי קניות (eCommerce)
Gilad Sasson
29 באוקטובר 2018
זמן קריאה:
3 דק׳
מחפשים ליצור דו"ח מותאם אישית של גוגל כדי להבין ולנתח טוב יותר את נתוני המכירות באתר האיקורמס (eCommerce) שלכם? באמצעות גלריית הפתרונות של גוגל אנליטיקס תוכלו למצוא דו"חות מותאמים אישית ולהתקין אותם, בלי ליצור אותם מאפס.
במאמר זה נציג כמה מהדו"חות המותאמים אישית של גוגל אנליטיקס המומלצים במיוחד לאתרי קניות.
מהו דו"ח מותאם אישית ולמה אתם צריכים אותו?
נוסף על גוגל אנליטיקס גוגל מספק כמה דו"חות מוגדרים מראש שבאמצעותם אפשר לקבל מידע על התנועה באתר ועל העסקאות שנסגרו, אם מדובר באתר קניות. דו"ח מותאם אישית מאפשר לכם לבחור מאפיינים וערכים ולהגדיר אותם לפי הצרכים שלכם (עד חמישה מאפיינים בכל דו"ח). בשל כך כן, דו"ח מותאם אישית מאפשר גמישות רבה יותר מהדו"חות הקבועים מראש.
כדי לקבל נתוני איקומרס מתקדמים עוד יותר, עליכם להפעיל את הגדרת "enhanced eCommerce" בחשבון האנליטיקס. הפעלת האפשרות הזו תחשוף בפניכם את כל המידע הנדרש כדי לשפר את שיעור ההמרה באתר, כולל התנהגות קונים, מסע הלקוח, נטישות של עגלות הקניות, ביצועים של מוצרים ספציפיים ועוד.
איך לעבוד עם דו"חות מותאמים אישית
כאמור, כדי לקבל רעיונות לדו"חות מותאמים אישית עליכם לעיין בגלריית הפתרונות של גוגל אנליטיקס. הגלריה מכילה ריכוז של תבניות ייעודיות מוכנות לטובות יצירת דו"חות מותאמים אישית, דשבורדים וסגמנטציות שנוצרו על ידי מומחי אנליטיקס.
כאשר אתם מוצאים את התבנית שאתם רוצים, תוכלו לייבא אותה לחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם. לאחר הייבוא, תוכלו לבצע התאמות נוספות לפי הדרישות שלכם.
ערכנו רשימה של חמשת הדו"חות החשובים ביותר אשר יספקו לכם את הנתונים הדרושים להגדיל את ההכנסות מהחנות הווירטואלית. בשורה תחתונה, אלה חמשת הדו"חות שיעזרו לכם להרוויח יותר:
דו"ח גיוס לקוחות – עלות מול תועלת(Customer Acquisition Report)אם אתם מעוניינים בדו"ח פשוט שיראה אילו ערוצים תורמים את רוב ההכנסות לעסק שלכם, זה הדו"ח שאתם צריכים לייבא לחשבון האנליטיקס שלכם. הדו"ח מציג מידע על ערכים כגון הכנסה, ערך הזמנה ממוצע ושיעור המרות.
דו"ח עסקאות לפי יום בשבוע / שעה ביום (Time of Day / Day of Week Transaction Report)דו"ח זה יסייע לזהות באיזה שעות ובאיזה ימים בשבוע מתבצעות העסקאות הגדולות ביותר, ולהפך – לאילו ימים ושעות יש את הביצועים הגרועים ביותר. כך, תוכלו להציע מבצעים מיוחדים במהלך הזמנים החלשים יותר כדי להגדיל את המכירות ואת ההכנסות.
דו"ח ביצועי ניוזלטר/קמפיין אימייל (Email Assessment Report)בעזרת הכלי ליצירת כתובות אתרים של גוגל תוכלו ליצור כתובות אתר המורכבות מהפרמטר UTM ולעקוב אחר הביצועים של מסעות הפרסום שלכם בדוא"ל.לאחר מכן, בעזרת הדו"ח "הערכת אימייל", תוכלו בקלות לזהות אילו מסעות פרסום בדוא"ל תורמים למרבית ההכנסות.
דו"ח הזדמנויות רווחיות מערוצי הפניה ((Referral Traffic Revenue Opportunitiesבעזרת דו"ח מותאם אישית זה תוכלו לזהות במהירות אילו מערוצי ההפניה הם הרווחיים ביותר עבור אתר הקניות שלכם. באמצעות הדו"ח אפשר להגיע אל כתובות האתרים המדויקות שהפנו תנועה לאתר שלכם ולנתח את ההכנסות וערכים עסקיים אחרים עבור כל גורם מפנה.
ביצועי חיפוש אורגני VS חיפוש ממומן ((Paid vs. Organic Search Performanceהדו"ח הזה עוזר להבין את ההבדלים בהתנהגות של מבקרים שהגיעו מקמפיין קידום ממומן בגוגל לבין אלו שהגיעו מתוצאות החיפוש האורגניות. הדו"ח מאפשר לנתח את מילות המפתח שדרכן הגולשים מגיעים אל האתר שלכם מגוגל.
מקווים שהמאמר עזר לכם לנתח ולהבין טוב יותר את התנהגות הגולשים באתר הקניות, ושתוכלו להיעזר בו כדי לשפר את האסטרטגיה ולהגדיל את ההכנסות ממסחר מקוון 🙂