הבלוג שלנו

תכנון ממשק משתמש

'Gilad Sasson'
10 באוקטובר 2015
זמן קריאה: 2 דקות

תכנון ממשק משתמש – מהם העקרונות החשובים שצריך לדעת?

האם אי פעם תהיתם מדוע ישנם אתרים המספקים לכם הנאה רבה יותר מאחרים? האם יש לכם אתרים מועדפים בהם אתם מרבים לבלות ולגלוש? ובכן, אתר המספק לגולשים חוויה נעימה וניווט קל ונוח מאופיין בממשק משתמש (UI) מתקדם ואיכותי. כיום, לא ניתן לבנות אתר, אפליקציה או תוכנה ללא אפיון קהל היעד והבנת מאפייני, דרישות וצרכי המשתמשים. אפיון ותכנון חוויית משתמש (UX) מחייבים ידע מקצועי וניסיון רב בתחום, כיוון שיש לתכנן ממשק משתמש ייחודי וחדשני, בהתאמה לזהות המותגית ודרישות הלקוח. לפניכם עקרונות חשובים שעליכם לדעת לפני תכנון ממשק משתמש לאתר או לאפליקציה.

עיצוב נכון בהתאמה למאפייני קהל היעד וצרכי המותג

בשנים האחרונות הטכנולוגיות והמתודולוגיות בעולם האינטרנט הפכו למורכבות יותר. כיום יש לספק חוויה מתקדמת, חדשנית וייחודית למשתמשים באתר, באפליקציה, ביישום או בתוכנה. הצלחת האתר או היישום נשענת על חוויית המשתמש. חברה מקצועית המתמחה בתכנון, עיצוב ופיתוח ממשק משתמש רוכשת כלים מקצועיים וידע רב על מנת להעריך נכון כיצד המשתמשים מרגישים במהלך האינטראקציה עם האתר או היישום. תכנון ועיצוב המתמקדים במשתמשים, תוך שילוב נכון של העברת מסרים שיווקיים ומענה לצרכי המיתוג, מאפשרים לספק חוויה ייחודית וחדשנית לקהל היעד.

הקשר בין חוויית משתמש לשמישות

תכנון ועיצוב UX מתייחסים לשאלה כיצד המשתמש במערכת מרגיש במהלך השימוש באתר או ביישום, בעוד שימושיות (Usability) מתייחסת ליעילות המערכת וידידותיות הממשק למשתמש. בעת תכנון ממשק משתמש יש לבדוק לעומק האם הממשק ידידותי למשתמש ומאפשר לו לבצע פעולות שונות, ללא תקלות, וללא קשיים להבין כיצד המערכת פועלת. ראוי לציין כי השמישות מהווה חלק חשוב מחוויית המשתמש בממשק, לכן חשוב לבצע מכלול בדיקות על מנת לוודא כי הממשק מעניק למשתמשים את החוויה הרצויה והנכונה.

גיבוש קונספט גרפי

לאחר שלב אפיון הממשק, בהתאם לקהל היעד וצרכי המותג, מגיע השלב בו צוות הגרפיקאים נדרש לחבר בין הזהות התאגידית, המטרות העסקיות של האתר או היישום ותאימות הממשק לפלטפורמות שונות כדי ליצור עיצוב מרשים, מקורי, חדשני וייחודי לממשק המשתמש. תפקידו של המעצב הגרפי לעצב את חלונות ומסכי הממשק לפרטי פרטים, ולהכין מסמך הנחיות לצוות הפיתוח כדי להשלים את עיצוב ממשק המשתמש. עיצוב גרפי של הממשק כולל בין היתר בחירת גופנים, צבעי רקע, כותרות, גבולות, מיקום האובייקטים הגרפיים במסך ועיצוב כפתורים ואלמנטים נוספים.

פיתוח Front End

שלב פיתוח ה- Front End (שכבת המשתמש) הוא השלב האחרון בתכנון ממשק המשתמש. צוות הפיתוח נדרש לבחור בטכנולוגיה המתאימה והנכונה לתכנון ועיצוב ממשק המשתמש, עליו לפעול בהתאם לקונספט הגרפי ואפיון הממשק, ולהתאים את הממשק לפלטפורמות שונות כך שהלקוח יקבל ממשק משתמש מוקפד ומתקדם, והמשתמשים ייהנו מחוויה ייחודית ועשירה.

חברת Mouse UX מתמחה בתכנון, עיצוב ופיתוח UI/UX, למידע נוסף היכנסו לאתר https://mouseux.co.il.