הבלוג שלנו

הצעת פשרה בתביעה הייצוגית נגד פייסבוק Sponsored Stories

'Gilad Sasson'
29 בינואר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק כנראה תגיע להסכם פשרה עם משתמשיה בתביעה הייצוגית בגלל מודעות ה-Sponsored Stories ותצטרך לפצות כמה מהם בסכום של עד 10$ לאדם.

באפריל 2011 הגישו חמישה משתמשי פייסבוק תביעה ייצוגית נגד הרשת החברתית בגלל פגיעה בפרטיותם בפרסום מודעות Sponsored stories המציגות את שמותיהם, את תמונות הפרופיל שלהם ואת פעילותם ברשת כחלק מהקמפיין הפרסומי.

תמונה: alexpalantoni.com

בשנה שעברה הציעו פייסבוק הסכם פשרה לפיו תנאי השימוש ב-Sponsored Stories יובהרו יותר למען המשתמשים, ו-20 מיליון דולר ישולמו לקרן הפשרה ויועברו לקבוצות הנלחמות על פרטיות ברשת, אבל השופט רצה שחלק מהסכום יועבר ישירות למשתמשים. אבל מכיוון שמספר המשתתפים בתביעה יכול להגיע ל-100 מיליון, סכום הפיצוי שיגיע לכל אחד מהם לא יכול להיות רווחי במיוחד.

בית המשפט קיבל את הצעת הפשרה שלפיה משתמשי פייסבוק שרואים עצמם נפגעים מפרסום סיפורים ממומנים בשמם ובתמונתם יוכלו למשוך עד 10$ מקרן הפשרה. לאחרונה קיבלו משתמשי פייסבוק רבים הודעות פשרה לתיבת המייל.

הבעיה עם הצעת הפשרה הזאת היא שככל שיותר משתמשים ירצו להצטרף אליה, כך יקטן סכום הפיצוי. אם סכום הקרן לא יכסה את תשלומי הפיצוי ואת שכר הטרחה של עורכי הדין, ייתכן ושני הצדדים יצטרכו לחזור לשולחן הדיונים. בכל מקרה, השימוע הסופי בתביעה יהיה ביוני 2013.