הבלוג שלנו

נתונים סטטיסטיים של רשתות חברתיות ואסטרטגיית השיווק

'Gilad Sasson'
24 בנובמבר 2013
זמן קריאה: 3 דקות

אלגוריתם Hummingbird של גוגל יאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר איתותים חברתיים ולשלב אותם במערך הגורמים שמשפיעים על דירוג האתרים.לפיכך צפוי שתתרחב פעילות השיווק ברשתות חברתיות גם למטרות קידום במנועי חיפוש.

אנשי שיווק ברשתות חברתיות יכולים להפיק תועלת רבה ממעקב אחרי נתונים סטטיסטיים עדכניים לגבי התנהגות המשתמשים באתרים החברתיים השונים.

למשל, בתחילת החודש חשפו פייסבוק את רווחיהם ברבעון השלישי של 2013, ובאותה הזדמנות מסרו כמה נתונים בעלי ערך למנהלי שיווק במדיה חברתית: גידול ברווחים מפרסומות במובייל וירידה במספר בני הנוער הפעילים ברשת החברתית.

לפייסבוק כ-189 מיליון משתמשים שפעילים ברשת החברתית רק דרך מכשירים ניידים (טאבלטים וסמארטפונים). מכאן שמותגים המפרסמים בפייסבוק, בעיקר אלו שקהל היעד שלהם מורכב בעיקר ממשתמשים בסלולרי, צריכים להקפיד יותר על התאמת התוכן למסכים קטנים, וכן לוודא שאמצעי השיתוף מהמובייל הם ישירים ופשוטים.

ענייני הפרטיות של פייסבוק עולים לכותרות לעתים קרובות, אבל מדו"ח שהפיקו Velocity Digital עולה שכרבע מהמשתמשים ברשת החברתית בכלל לא טרחו להציץ בהגדרות הפרטיות של פייסבוק. כלומר, הרעש שנוצר בבלוגים טכנולוגיים לא תמיד משפיע על הלקוחות הפוטנציאליים, ובטח לא באותו אופן. את אסטרטגיית השיווק צריך להתאים ליעדים ולקהל היעד, בלי להתעלם מטרנדים כלליים ברשת, אבל גם לקחת בחשבון שסדרי העדיפויות של הלקוחות יהיו שונים מהצפוי, ובכל מקרה לא מומלץ לראות בלקוחות מקשה אחת.

מיקוד דמוגרפי בשיווק ברשתות חברתיות

בני הנוער הצעירים כנראה נוטשים את פייסבוק, אבל לקבוצת הגיל של בני 45–54 היה הגידול הגבוה ביותר בפייסבוק (גידול של 46% מהשנה שעברה) ובגוגל פלוס (גידול של 56%); בטוויטר הפעילות של בני ה-55 עד 64  גדלה ב-79% מ-2012. הנתונים האלה מדגישים את החשיבות של פעילות השיווק ברשתות חברתיות גם למותגים שפונים לקהל היעד של בני הארבעים פלוס. גיל משפיע על העדפות ותחומי עניין, וייתכן שאסטרטגיה שיווקית שפונה לצעירים מרחיקה את פלח השוק הדמוגרפי הזה.

מדיה חברתית מול טלוויזיה

בני ה-18–34 בארצות הברית נחשפים ליוטיוב יותר מאשר לכל רשת טלוויזיה, כלומר זה הזמן לשלב וידאו בתכנית השיווק. בתור התחלה אפשר ליצור סרטון קצר המציג את החברה, את המוצרים והשירותים או את צוות העובדים.  כמובן שלא כל וידאו ישיג את אחוזי הצפייה של רשת טלוויזיה, אבל כדאי להפיק תועלת מפלטפורמה עם מאגר משתמשים כה רחב.

קידום בלינקדאין

הרשת החברתית העסקית ממשיכה לגדול: בכל שנייה נוספים ללינקדאין שני משתמשים חדשים בממוצע, בעיקר בעלי מקצוע שרוצים ליצור קשרים עם קולגות בתעשייה. עם זאת, מספר המשתמשים הפעילים בלינקדאין הוא נמוך בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות כמו פינטרסט, גוגל פלוס, טוויטר ופייסבוק.

כלומר, אנשים ממשיכים להירשם ללינקדאין, אבל הם אינם פעילים ברשת העסקית-חברתית וממעטים להשתתף בפעילויות בה. לכן יש להתאים את אסטרטגיית השיווק בלינקדאין לנתונים האלה: להתמקד במצטרפים חדשים – ליצור קבוצה או קהילה אינפורמטיבית ומזמינה למצטרפים חדשים ולעדכן את דף החברה בקביעות בתכנים כמו קישורים, פוסטים ומצגות. בלינקדאין לא כדאי ליצור תכנים שדורשים תגובה מהמשתמשים או השתתפות שלהם כמו סקרים או תחרויות – תכנים מסוג זה מתאימים יותר לפייסבוק ולטוויטר.

כבר ב-2008 המדיה החברתית השיגה את הפורנו כפעילות הנפוצה ביותר באינטרנט. מאז כוחן של הרשתות החברתיות רק הלך וגבר, עוד פלטפורמות נוצרות ומתפתחות וכבר ברור שלא מדובר בשיגעון חולף. אם עד עכשיו לא השקעתם בשיווק ברשתות חברתיות, אז זה הזמן להתחיל. כמובן שאתם לא חייבים לעשות זאת לבד, ואפשר להיעזר בחברות מקצועיות שיפתחו בשבילכם פרופילים ברשתות החברתיות הרלוונטיות וינהלו את הפעילות השוטפת בדרך התומכת באופי המותג וביעדים השיווקיים.