הבלוג שלנו

שיווק בפייסבוק באמצעות וידאו – סיכום וטיפים מהוובינר למשווקים של פייסבוק

'Gilad Sasson'
20 בנובמבר 2014
זמן קריאה: 4 דקות

פייסבוק עושים צעד משמעותי נוסף על מנת לנגוס ברווחי הפרסום של אימפרית הוידאו יו-טיוב:

פייסבוק מקדמים את הפרסום בווידאו ברשת החברתית, ומעודדים מותגים ומשווקים בפייסבוק להעלות סרטונים ישירות לאתר, במקום להעלות קישורים לסרטונים ביוטיוב או בפלטפורמות חיצוניות אחרות. לשם כך, ערכו פייסבוק וובינר לאנשי שיווק בפייסבוק והדגישו את היתרונות שבשיווק וידאו בפייסבוק. הבאנו לכם את סיכום הדברים ומספר טיפים שהועלו בוובינר:

 

קצת נתונים במספרים על וידאו באינטרנט – מחשבים וניידים:

השימוש באינטרנט ובמובייל עלה בעשורים האחרונים, והגלישה באינטרנט – דרך המחשב או הנייד – כבר את עברה הצפייה בטלוויזיה, זוהי מדיית הבידור הפופולרית ביותר מאז שנות ה-50.

 

גם הצפייה בסרטוני וידאו ברשת עלתה משמעותית בשנים האחרונות, ובעקבותיה גם גדלה החשיפה לפרסומות וידאו. בדצמבר 2013 נרשם גידול של 210% בצפייה בפרסומות וידאו במחשבים בלבד בהשוואה לשנה הקודמת.

הגידול בצפייה בווידאו דרך מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) גדל מהר יותר: בין 2012 ל-2014 נרשם גידול של 532% בצפייה בסרטוני וידאו באמצעות הנייד.

 

היתרונות של שיווק וידאו בפייסבוק:

• יותר מ-800 מיליון משתמשי פייסבוק מתעדכנים בניוזפיד שלהם מספר פעמים ביום (בממוצע 14 פעמים ביום), בעיקר כשהם נכנסים לפייסבוק דרך המובייל. אנשים נכנסים לפייסבוק מהמכשיר הנייד יותר מלכל אפליקציה או יישום אחר.

• אפשרויות המיקוד המתקדמות של פייסבוק מאפשרות למפרסמים להגיע לקהל יעד ספציפי ומדויק, ואף להתאים את הקריאייטיב של המודעה או הווידאו לקבוצות שונות, למשל חיילים משוחררים, חברי הקהילה הלהט"בית וכו'.

• שיווק וידאו מאפשר למפרסמים לספר סיפור בהמשכים וכך להניע את האנשים דרך משפך השיווק: מהיכרות עם המותג להיקשרות אליו.

 

רק לשם השוואה בשביל להבין את רמת השימוש של האנשים ברשתות פייסבוק ואינסטגרם – יותר אנשים משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם מאשר בכל הרשתות החברתיות האחרות גם יחד – נקודה למחשבה..

שיווק וידאו ממוקד בפייסבוק

שלושה סוגי מיקוד בפייסבוק:
1. קהלים מותאמים אישית ומידע צד-שלישי: נתונים שנקלחו מניהול קשרי לקוחות, מועדוני לקוחות, כרטיסי אשראי של לקוחות, מבקרים באתר או באפליקציה.
2. מידע מפייסבוק: נתונים דמוגרפיים וגאוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות של משתמשים בפייסבוק.
3. מידע מקטגוריות שותפים: היסטוריית ומנהגי הקניות של המשתמשים ורשומות ציבוריות שלהם.
בנוסף, אפשר למקד את המודעות הפרסום בפייסבוק לפי היסטוריית הצפייה בסרטוני הווידאו, ולהגיע ללקוחות שכבר התעניינו במותג ובמוצרים שלנו. אפשר ליצור קמפיינים נפרדים למשתמשים שצפו בסרטונים ולאלה שלא צפו בהם.

 

כפתורי קריאה לפעולה בסרטוני וידאו בפייסבוק:

פייסבוק ערכו ניסוי כדי ללמוד על השילוב האפקטיבי ביותר בין יעדים של מודעות פרסום בפייסבוק וכפתורי קריאה לפעולה (Call to Action או CTA). אלה הממצאים:
• כשמטרת הקמפיין היא צפיות וידאו – השילוב המוצלח ביותר היה סרטון וידאו + קריאה לפעולה
• תנועה לאתר – מודעת קישור או תמונה סטטית + קריאה לפעולה
• המרות – מודעת קישור או תמונה סטטית + קריאה לפעולה

השימוש בסרטוני וידאו צריך לבוא מתוך הבנה של היעד הסופי שלך. אם המטרה היא תנועה לאתר או המרות באתר, ברוב המקרים עדין עדיף מודעת קישור או תמונה מאשר סרטון.

המטרות של שיווק וידאו בפייסבוק:

פייסבוק מציגים את משפך השיווק בפייסבוק בשלושה שלבים:
1. לעורר מודעות למותג: לוודא שקהל היעד צופה בווידאו, להתאים את הקמפיין למספר צפיות או תפוצה צפויה ולשלוט בתדירות ההצגה של הסרטון.
2. לעורר התעניינות: לחזק את המעורבות של המשתמשים שצפו בסרטון הראשון ולהציג לפניהם עוד סרטונים.
3. ליצור קשר: להוסיף קריאה לפעולה ולהזמין את המשתמשים לתקשר עוד יותר עם המותג או העסק.

 

אופטימיזציה של וידאו בפייסבוק:

כדי לשפר את הביצועים של סרטוני וידאו, פייסבוק ממליצים להעלות את הסרטונים ישירות לפייסבוק, לבחור ביעד צפיות בווידאו למטרת הקמפיין, ולעקוב אחרי הביצועים של הסרטון, באמצעות מעקב אחר זמן הצפייה הממוצע ומספר האנשים שצפו בסרטון המלא או בחלקים ממנו.
פייסבוק טוענים שסרטונים שמועלים ישירות לפייסבוק מצליחים יותר ומספקים למשתמשים חוויית צפייה טבעית ורציפה:
• שיעור ההקלקה של סרטוני וידאו בפייסבוק גבוה פי 2.5
• שיעור הצפייה בווידאו גבוה ב-30%
• תמונת התצוגה גדולה פי 11
• המחיר לצפייה נמוך פי 5.5.

 

ממעקב אחר נתוני הצפייה של הסרטונים אפשר ללמוד גם על המשתמשים שצפו בסרטון, נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והיסטוריית קנייה, ולפיכך ליצור תוכן רלוונטי יותר ולאתר קהלים חדשים, כמו כן ניתן לראות וללמוד את הביצועים של מודעות הוידאו שלנו.

 

לסיכום, קמפיין שיווק וידאו מוצלח בפייסבוק מורכב מ-4 שלבים:

1. לספר סיפור – רצוי שיהיה מעניין
2. להגדיר "צפיות וידאו" כיעד הקמפיין

3. להגדיר את הצופים בווידאו כקהל היעד כדי ליצור עבורם קמפיין רימרקטינג בהמשך

4. להוסיף כפתור קריאה לפעולה אופציונלי בסוף הסרטון

 

נראה שפייסבוק רוצה להיכנס כשחקנית מרכזית בתחום הוידאו לצד יו-טיוב, זהו רק המשך של המאבק בין ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק, מעניין לאן הוא ימשיך וידו של מי תהיה על העליונה..

יש לכם עוד שאלות? רוצים קמפיין וידאו בפייסבוק שיביא תוצאות? אנחנו ממש כאן – צרו קשר!