הבלוג שלנו

בקרוב: קידום ממומן ברשת החברתית פינטרסט

'Gilad Sasson'
26 במרץ 2014
זמן קריאה: דקה אחת

קידום ממומן יגיע לפינטרסט כבר בחודש הבא. הרשת החברתית הוויזואלית הציגה את מוצר הפרסום Promoted Pins כבר באוקטובר למספר מוגבל של מפרסמים, ולפי Marketing Land וה-Wall Street Journal, ברבעון השני של השנה יתחילו פינטרסט למכור מודעות פרסום למגוון רחב יותר של מפרסמים.

מודעות הפרסום בפינטרסט ייראו כמו פוסטים אורגניים באתר ורק יקבלו את התגית “promoted pin”. מודעות הפרסום נבחנו גם על האתר וגם על האפליקציה הסלולרית, בתוצאות החיפוש ובעדכונים לפי קטגוריות. נראה שמודל התשלום לפרסומות בפינטרסט יהיה CPM (מחיר לפי אלף חשיפות) ו-CPC (מחיר לקליק), תלוי במטרות הקמפיין: מיתוג או קמפיינים מכוונים לביצועים.

תמונה: blog.pinterest.com

קידום אורגני בפינטרסט

כיום פעילות השיווק של מותגים בפינטרסט מוגבלת לפרסום תמונות שקשורות בעקיפין או ישירות למותג. התפוצה של הפוסטים מוגבלת לעוקבים ולעוקבים שמשתפים את הפוסטים שלהם (repin), ואפילו מותגים מובילים טוענים לכמה מאות עוקבים בלבד. הפרסום בפינטרסט יאפשר למותגים ולמפרסמים להגיע ליותר מ-40 מיליון משתמשים פעילים (בעיקר משתמשות פעילות) ברשת החברתית.

רשת החנויות Wayfair ורשת בתי המלון היוקרתית Four Seasons הם שניים מהמותגים שהתנסו בפרסום הוויזואלי בפינטרסט. ארבע העונות יצרו מודעה המפרסמת חבילת נופש במחיר 70,000$, הכוללת טיסה במטוס פרטי לאי בורה בורה. הפרסומת שותפה יותר מ-9,000 פעמים והחברה קיבלה יותר מ-500 פניות. פינטרסט חנכו מספר כלים שמזמינים משווקי אתרים מסחריים להצטרף לפלטפורמה, למשל האפשרות להוסיף מחיר לתמונת המוצר. משתמשים ברשת יכולים להירשם לכלי price-drop alerts ולקבל למייל התראה על הורדת המחיר של המוצרים שהם נעצו.

כעת נשאלת השאלה האם מותגים שהתרגלו לשווק את מוצריהם בחינם דרך הפלטפורמה של פינטרסט יהפכו ללקוחות משלמים, בדומה למעבר שהשלימו מותגים רבים משיווק לפרסום בפייסבוק. אנליסטים מעריכים שהפרסום בפינטרסט יתפוס תאוצה במהירות. עם זאת, אחרים מזהירים מפני דחיפה בוטה של מסרים פרסומיים, ומייעצים למפרסמים לוודא שבפוסט הממומן יש ערך מוסף למשתמשים.

למידע נוסף על שיווק בפינטרסט לעסקים