אחד הדברים שקרו עם שינוי מדיניות הפרטיות של גוגל הוא שפלטפורמת הפרסום גוגל אדוורדס הוחלה גם על יוטיוב ואפשרה גם לחברות קטנות עם תקציב ממוצע ליצור פרסומות וידאו. גוגל הביאו לפרסום ביוטיוב גם את הכלים האנליטיים המוכרים מהגרסה הטקסטואלית של גוגל אדוורדס, את הצעות המחיר, את המיקוד הגיאוגרפי ואת המיקוד לפי נושא או תחומי עניין.
בדומה לקידום ממומן בגוגל מודל התשלום הנפוץ ביוטיוב הוא PPC, כלומר המפרסם משלם רק על מספר הצפיות בסרטון הווידאו בלי קשר למספר הפעמים שהוא הוצג. במרבית הפורמטים של מודעות הווידאו ביוטיוב המפרסם יחוייב בתשלום לפי צפייה רק אם הגולשים הקליקו על הסרטון ובחרו לצפות בו, בפורמטים שמאפשרים למשתמשים לדלג על הפרסומת, המפרסם יחוייב רק אם הגולש חצה את רף שלושים השניות ולא לחץ על כפתור ה-skip בחצי דקה הראשונה של הסרטון.
פורמטים של מודעות וידאו ביוטיוב
כדי ליצור מודעות וידאו ליוטיוב או לרשת של גוגל צריך להיכנס ל-adwords.com/video ולקשר בין החשבון בגוגל אדוורדס לחשבון ביוטיוב. המפרסם יכול לבחור מתוך ארבעה פורמטים של מודעות פרסום ביוטיוב מסוג TrueView ולקבוע בדיוק איך ומתי יופיע סרטון הפרסומת ביוטיוב:
– מודעת וידאו בתוך חיפוש (in-search) – מודעות וידאו שיופיעו בתוצאות החיפוש ביוטיוב במובלט ויוצגו כ"סרטונים מקודמים ". מודעות וידאו מסוג זה עובדות בדיוק כמו מודעות טקסט בתוצאות החיפוש של גוגל. המפרסם יוצר קמפיין על ידי הוספת מילות מפתח ומתן הצעות מחיר, למודעות יש אותן מגבלות אורך כפי שיש לפרסומות בגוגל אדוורדס והמפרסם מחויב לפי צפייה. אבל מכיוון ששוק הפרסום ביוטיוב הוא הרבה פחות רווי בהשוואה למנוע החיפוש של גוגל, אפשר להגיע למיקומים טובים יותר גם עם נותנים הצעות למילות מפתח כלליות.
– מודעת סרטון זורם (in-stream) – תוכן וידאו שיוצג לפני סרטונים ביוטיוב ומאפשר לצופים לדלג עליו אחרי 5 שניות. מודעות וידאו In-stream מבוססות על מיקוד קונטקסטואלי, גיאוגרפי או לפי תחומי עניין, והשילוב בין שתי האפשרויות האחרונות לרוב משיג תוצאות טובות.
– מודעת וידאו בתוך שקופית (in-slate) – סרטון וידאו שיוצג לפני סרטונים ארוכים (של 10 דקות או יותר) לצד עוד שני סרטוני פרסומת של מפרסמים אחרים. המפרסם יחוייב רק אם הצופה יבחר לצפות בסרטון.
– מודעת וידאו בתוך תצוגה (in-display) – פורמט מודעות וידאו לא חדש שמאפשר למפרסם להציג סרטוני וידאו כ"סרטונים מקודמים" ביוטיוב, בתור הצעות לסרטונים מקודמים או קשורים או פורמט מודעות סרטון מסוג "לחץ להפעלה" של גוגל.
– מודעת שכבה של טקסט (text overlay ad)
למפרסמים טריים ביוטיוב שרוצים רק להתנסות בפורמט של פרסום וידאו יש אפשרות ליצור מודעת טקסט שתופיע כשכבת-על מעל סרטוני וידאו מהרשת של גוגל. המודעה תוצג מעל סרטונים לפי מיקוד קונטקסטואלי המבוסס על מילות מפתח. אפשרות דומה יש במודעות וידאו בתוך חיפוש (in-search), שבהן אפשר להוסיף תיבת טקסט המכילה קריאה לפעולה ושתוצג מעל מודעת הווידאו.
לסיכום, המעוניינים לפרסם ביוטיוב יהנו ממגוון רחב של פורמטים למודעות פרסום ושל אפשרויות מיקוד ויוכלו להגיע לקהל רחב (וממוקד) גם באמצעות תקציב צנוע יחסית.
מעוניינים לפרסם ביוטיוב? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם בכל שלבי התהליך: החל מהעלאת רעיונות לסרטונים ויראליים ועד אופטימיזציה לתוצאות חיפוש וניהול קמפיין פרסום אפקטיבי ביוטיוב.